Testy osobných vozidiel

Škoda Kodiaq – Dva v jednom

Škoda Kodiaq – Dva v jednom. Mladoboleslavské SUV Kodiaq sa teší obrovskej popularite a patrí medzi kľúčové modely značky. Preto nie je prekvapujúce, že okrem „štandardného“ modelu sú v ponuke aj verzie Sportline, L&K a RS. A práve na posledný, určený pre milovníkov rýchlosti, sme sa pozreli detailnejšie.

Kodiaq RS sa od ostatných verzií odlišuje už na prvý pohľad. Najvýraznejšie sa na tom podpisuje mierne upravený tvar Matrix LED svetlometov, lesklá čierna maska spolu s vinetou vRS a unikátny športový nárazník. Pri pohľade zozadu sú to najmä dve pravé koncovky výfukov.

Známe prostredie

Interiér vás privíta športovými sedadlami s integrovanou hlavovou opierkou, ktoré v koži a s prešívaním nielen pôsobia luxusne, ale poskytujú pohodlné sedenie. Kodiaq RS kombinuje digitálne riešenia s tými konvenčnými. Pred vodičom je 10,4-palcový digitálny štít palubnej dosky s piatimi rôznymi zobrazeniami, ktoré sa navyše dajú ešte individuálne prispôsobovať. Displej multimediálneho systému má 9,2 palca, čo je síce menej, ako napríklad v modeli Enyaq, no spĺňa to účel a celý softvér funguje veľmi spoľahlivo. Ovládanie klimatizácie a ďalších prvkov využíva fyzické tlačidlá a rovnako je na tom ovládanie na volante

Zásadné zmeny pod kapotou

Pod kapotou nastali omnoho zásadnejšie zmeny ako v interiéri. Nový Kodiaq RS už totiž kvôli emisiám nedostal dvojlitrový diesel s biturbom. Ten nahradil benzínový agregát 2.0 TSI s výkonom 180 kW (245 k) a krútiacim momentom 370 Nm, teda menší, ako to bolo v prípade predchodcu. Benzínové TSI ukázalo svoju známu prednosť, jeho plynulý ťah nastupuje od približne 1 500 otáčok a plynule pokračuje až do približne 6 000 otáčok.

Navyše, nový motor spolu s novou prevodovkou odľahčili prednú časť auta, preto je pocitovo svižnejšie, agilnejšie a lepšie manévrovateľné. Čo vás v porovnaní s dieslom zrejme bude tešiť o čosi menej, je spotreba. Ak si jazdu užívate, dostanete sa niekde na úroveň 10 l/100 km, pri ľahšej nohe sa môžete priblížiť k 9,2 l/100 km. Auto, obuté na 20-palcových diskoch, bolo vďaka výborne vyladenému podvozku nadmieru pohodlné. Nastavenie tlmičov si navyše viete prispôsobovať zmenou jazdného režimu, táto možnosť v modernom SUV nemôže chýbať.

Prostredie vodiča výborne kombinuje digitálne a štandardné prvky

Oplatí sa?

Kodiaq RS začína na cene 50 480 eur, s príplatkovou výbavou sa ľahko dostanete na 56 504 eur, čo bola cena nami testovaného modelu. To už nie je málo, obzvlášť na Slovensku, kde ľudia obľubujú modely značky Škoda najmä vďaka pomeru ceny a kvality. Napriek vyššej cene to však platí aj pri tomto vozidle. Ponúka dynamickú jazdu, výborné jazdné vlastnosti a komfort. Jediný detail, ktorý by sme Kodiaqu RS subjektívne vytkli, je umelý športový zvuk výfukov. Jednoducho sa k dvojlitrovému TSI nehodí.

Škoda Kodiaq – Dva v jednom

Vozidlo Škoda Kodiaq RS
Motor 2.0 TSI
Druh paliva benzín
Prevodovka 7-stupňová automatická
Zdvihový objem valcov 1 968 cm3
Max. výkon 180 kW (245 k)
Max. krútiaci moment370 Nm
Max. rýchlosť 234 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 6,5 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom 8,6 – 8,9 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste 9,2 l/100 km
Objem batožinového priestoru835/2 065 l
Rozmery (d x š x v)4 699 x 1 882 x 1 687 mm
Rázvor 2 790 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 938 kg
Celková hmotnosť 2 390 kg
Cena základného modelu 50 480 eur
Cena testovaného modelu56 504 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button