Preč s predsudkami
Preč s predsudkami. Negatívne predsudky o čínskych autách sú už minulosťou. Kľúčové komponenty totiž pochádzajú z globálnych dodávateľských reťazcov, ktorých súčasťou môžu byť samozrejme aj miestne firmy. Ako to teraz v Číne robia, je dobre vidieť na testovanom SUV strednej veľkosti MG HS s benzínovým motorom.
Modelový rad MG je v súčasnosti na našom trhu tvorený šiestimi modelmi. ZS a HS sú benzínové, model EHS je plug-in hybrid, MG4 je elektrický hatchback, MG5 je elektrický kombík a ZS EV je elektrické SUV. Benzínové MG HS vychádza z plug-in hybridného MG EHS. K dispozícii je s jedným motorom, dvoma prevodovkami, pohonom predných kolies a v štyroch výbavových stupňoch.
Úsporný motor
Preplňovaný benzínový štvorvalec 1.5 TGI dáva výkon 119 kW (162 k) pri 5500 otáčkach a krútiaci moment 250 Nm od 1500 do 4400 otáčok. Ide teda o veľmi pružný motor s plochou krivkou priebehu krútiaceho momentu. Má šestnásť ventilov s premenlivým časovaním a trvanlivú ventilovú reťaz, zaručujúcu dlhý interval výmeny a tým aj nízke náklady na údržbu. Samozrejmosťou je priame vstrekovanie paliva s tlakom 200 barov a turbo s nízkym momentom zotrvačnosti, ktoré zaručuje rýchly nástup plniaceho tlaku. Spotrebu znižujú vodou chladené výfukové zvody. Úspora vzniká tým, že katalyzátor sa pri tomto riešení nemusí dochladzovať palivom. Ďalšie úspory paliva vznikajú použitím elektronicky riadeného termostatu a olejovej pumpy s variabilným objemom. Všetko príslušenstvo motora pochádza od dodávateľov značiek, ktoré tu považujeme za špičku.
Dvojspojková prevodovka
Deklarovaná účinnosť je 97 percent a rýchlosť preradenia 0,1 s. Dve suché spojky radia sedem stupňov. Prevodovka znesie až 7000 otáčok a je opatrená dvojhmotovým zotrvačníkom. Režim Drive sa zameriava na čo najrýchlejšie radenie na vyššie prevodové stupne, aby bol motor čo najmenej hlučný a spotreba paliva čo najnižšia. Režim Sport udržuje nižšie prevodové stupne dlhšie pre maximálny výkon motora. Tiež ponúka agresívnejšie radenie dole. ± Šport manuálny režim poskytuje možnosť manuálneho radenia pákou. Použitá dvojspojková prevodovka nesie podpisy firiem BorgWarner a Bosch.
Vyspelý podvozok
MG HS má pohon iba predných kolies. XDS, elektronická náhrada za mechanický diferenciál, aktívne brzdí vnútorné hnacie koleso a upravuje výkon motora tak, aby uľahčila zatáčanie pri vyšších rýchlostiach. Tým sa nielen zvyšuje dynamika jazdy, ale aj bezpečnosť pri prejazde zákrut. Predná náprava je typu McPherson, svojou zvýšenou tuhosťou obmedzujúcou náklony karosérie. Zadná náprava typu Multilink zvyšuje nosnosť a stabilizuje zadnú časť vozidla v zákrutách a na nerovnostiach. V nápravách sú zastavané tlmiče Sachs. Nápravy sú uchytené na štruktúry karosérie s vysokým podielom vysokopevnostných ocelí, zváraných laserom. Brzdové komponenty pochádzajú od Continentalu a Federal Mogulu. Pneumatiky do výroby dodáva Michelin.
Asistenčné systémy
Základom je MG Pilot, ktorý využíva kamery a radary na udržiavanie vzdialenosti od vpredu idúcich vozidiel a udržiavanie vozidla v pruhu. Naň sa potom napájajú ďalšie podporné prostriedky využívajúce ultrazvukové systémy a kamery pokrývajúce 360° okolia vozidla. Funkcia asistentov zodpovedá globálne používaným riešeniam pre produkčné vozidlá. Tu si trochu zašpekulujeme o ich pôvode, ale napadajú nám mená firiem ako Valeo alebo Continental.
Technické údaje
Vozidlo | MG HS 1.5 TGI |
Motor | R4/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1490 cm3 |
Max. výkon | 119 kW (162 k)/5500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 250 Nm/1500 – 4400 min-1 |
Max. rýchlosť | 190 km/h |
Zrychlení 0 – 100 km/h | 9,4 s |
Prevodovka | A7 |
Kombinovaná spotreba | 7,6 l/100 km |
Spotreba v teste | 7,7 l/100 km |
Emisie CO2 | 174 g/km |
Objem batožinového priestoru | 580 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1505 kg |
Celková hmotnosť | 2050 kg |
Rozmery d × š × v | 4574 × 1876 × 1685 mm |
Rázvor | 2722 mm |
Základná cena testovaného vozidla | 31 790 EUR bez DPH |