Testy osobných vozidiel

Peugeot 3008: Plug-in hybrid s poriadnym výkonom

Peugeot 3008 je na trhu už 13 rokov. Za ten čas sa poriadne zmenil. Z pôvodného MPV sa stalo SUV, ale najmä, získal si priazeň zákazníkov. Svoju ponuku už dopĺňa aj o plug-in hybridný pohon, na ktorý sme sa pozreli v našom redakčnom teste.

Začnime ale zvonku. Kým prvá generácia vyzerala veľmi zvláštne, tá najnovšia chytá za srdce už pri prvom pohľade. Vpredu dominuje veľká mriežka chladiča, spodný nárazník a už nezameniteľný svetelný podpis v tvare levích tesákov. Tie slúžia zároveň aj ako smerovky. Vzadu nás zaujali svetlá, ktoré sú integrované do čierneho segmentu, vďaka čomu pôsobia elegantne. Celé vonkajšie osvetlenie využíva technológiu LED, naprieč všetkými stupňami výbavy. Na celkovom výzore to pridáva dôležité plusové body.

Vo vnútri si hneď všimnete veľkú obrazovku multimediálneho systému, ktorá má veľmi peknú grafiku a podporuje tak Apple CarPlay, ako aj Android Auto. Trochu menej sa nám pozdávala jeho odozva pri rýchlom ťukaní na dotykový displej.

Pohľad za volant

Sedenie vodiča má dobrú pozíciu, ktorá sa navyše dá všestranne prispôsobovať. To oceníte najmä vtedy, ak ste vyššej, prípadne väčšej postavy. Pre Peugeot charakteristický i-Cockpit totiž nesadne hneď každému, avšak, ak mu dáte šancu a pohráte sa s nastaveniami, nájdete tú správnu pozíciu pre seba, v ktorej sa vám bude sedieť pohodlne a príjemne. Sedadlá majú výrazné bočné vedenie, ktoré vás príjemne a stabilne drží, z pohľadu ovládacích prvkov poteší robustný stredový tunel a najmä fakt, že všetky ovládače aj displej infotainmentu sú natočené smerom k vodičovi.

Pred vodičom je 12,3-palcový displej digitálneho štítu palubnej dosky, ktorý ponúka okrem 3D zobrazenia aj niekoľko možností prispôsobenia toho, na čo sa chcete pozerať. Naša výbava GT mala 10-palcový displej multimediálneho systému. Zaujímavou súčasťou výbavy testovacieho auta bola termokamera s nočným videním, ktorá je veľkým bezpečnostným pomocníkom počas tmy, zvlášť pri zlých poveternostných podmienkach.

Dobre sa sedí aj vzadu, pasažieri majú na zadných sedadlách dostatok priestoru, nepatrne z neho uberá batéria uložená v podlahe – pod predným sedadlom zasahuje do miesta pre chodidlá. Do batožinového priestoru sa zmestí 395 litrov.

Výkonný hybridný systém

Peugeot 3008 v nami testovanej verzii Hybrid4 poháňajú hneď tri motory. Základom je preplňovaný benzínový štvorvalec 1.6 PureTech s výkonom 147 kW, ktorý dopĺňajú dva elektromotory. Jeden je integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky vpredu a má výkon 81 kW, druhý s výkonom 83 kW je umiestnený na zadnej náprave, spolu s invertorom a diferenciálom.

Elektromotory sú napájané z 13,2 kWh batérie. Tú by ste podľa údajov automobilky mali zo 7,4 kWh wallboxu dobiť za približne dve hodiny. Reálny čisto elektrický dojazd sa pohybuje okolo 40 km, automobilka udáva 58 km. Systémový výkon je slušných 300 k, z 0 na 100 km/h vás dostane za 6 sekúnd. Tak ako pri každom hybride, aj tu platí, že efektivita a ekonomika prevádzky pôjdu ruka v ruke s tým, ako často ho budete dobíjať. Pri vybitej batérii sa hybridný systém stará o rozjazdy a rekuperáciu, takže sa stále zapája do jazdných vlastností auta. Celkovo tu nájdete štyri jazdné režimy vrátane režimu 4WD, teda pohonu všetkých kolies.

Vozidlo Peugeot 3008 GT 1,6 HYBRID4
Pohon benzín + elektrina
Zdvihový objem valcov spaľovacieho motora1 598 cm3
Max. výkon spaľovacieho motora 147 kW (200 k) pri 6 000 min-1
Max. krútiaci moment spaľovacieho motora 300 Nm pri 3 000 min-1
Max. výkon elektromotora81 kW (110) pri 2 500 min-1 predná + 83 kW (113 k) pri 2 500 – 4 000 min-1 zadná náprava
Max. krútiaci moment elektromotora 320 Nm pri 500 – 2 500 min-1 predná + 166 Nm pri 0 – 4 760 min-1 zadná náprava
Max. kombinovaný výkon systému221 kW (300 k)
Max. kombinovaný krútiaci moment systému520 Nm
Prevodovka8-stupňová automatická
Max. rýchlosť240 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h5,9 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom1,2 – 1,3 l/100 km
Objem batožinového priestoru 395/1 482 l
Rozmery (d x š x v) 4 447 x 1 841 x 1 620 mm
Rázvor2 675 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 000 kg
Celková hmotnosť 2 330 kg
Cena základného hybridného modelu37 790 eur
Základná cena testovanej verzie 44 890 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button