Neprávom prehliadaný Isuzu D-Max
Hoci pick-upov na trhu neustále ubúda, povedomie o tom, že existuje Isuzu D-Max, je stále relatívne malé. A pritom je to poctivý pracant, ktorý ale v novej generácii a v najvyššej výbave V-Cross pokojne môže byť náhradou za SUV.
I keď je Isuzu tradičná japonská značka, ľudia u nás ju stále dobre nepoznajú. Vyrába autobusy, nákladné vozidlá a tiež pick-upy vrátane modelu D-Max, ktorý sa od tohto roku predáva v novej generácii. Aj napriek tomu, že nie je tak známy, na nedostatok zákazníkov sa na importe nesťažujú. A nie je to len tým, že sa konkurencia medzi pick-upmi riadne preriedila.
Pracant aj elegán
Nová generácia D-Maxu prišla s modernejším dizajnom. V najvyššej verzii V-Cross je karoséria vyzdobená radom elegantných doplnkov a auto má aj krásne tmavé zliatinové kolesá, ktoré zatraktívňujú jeho vonkajší vzhľad. Pod dizajnom plastových doplnkov a ostrých hrán sa skrýva poctivá a robustná konštrukcia s rebrinovým rámom, tuhou zadnou nápravou so svetlou výškou 250 mm, do 100 km/h priraditeľným pohonom predných kolies, redukciou aj záverom zadného diferenciálu. D-Max vďaka tomu zvládne brodivosť 800 mm a môže ísť v náklone až 49°. Je to poctivý terénny pick-up, vhodný pre zásahové a servisné služby aj do ťažkého terénu.
Tri kabíny
Že sa s D-Maxom stále počíta aj pri tvrdej práci, potvrdzuje ponuka všetkých troch karosárskych variantov vrátane najkratšej Single Cab. Tá je žiadaná predovšetkým ako podvozok pre rôzne nadstavby, napríklad ako malý sklápač, plošina alebo nosič rôznych zdvíhacích mechanizmov či boxov s náradím. Zákazníci si môžu zaobstarať aj verziu Space Cab s proti sebe otváranými dverami alebo typ Double Cab, ktorý je u nás všeobecne najpredávanejší.
V top výbave V-Cross a s hard-topom na korbe už D-Max plní viac úlohu náhrady za veľké SUV ako robotníka. Skôr po ňom siahnu hobby a športovo orientovaní zákazníci. To podčiarkuje aj čiernou kožou čalúnený, luxusne pôsobiaci interiér, kam by si človek v zašpinených montérkach asi nesadol. Na nohách ale môže mať zablatené topánky, pretože aj v najvyššej výbave sú na podlahe gumové rohože. Tie ale človek ocení aj v blativom zimnom počasí.
Skvelá ergonómia
Japonci sa pri návrhu pracoviska vodiča nepúšťali do väčších technologických akcií, drvivá väčšina funkcií sa ovláda pomocou klasických tlačidiel. Prístroje sú analógové, doplnené farebným displejom palubného počítača. V najvyššej výbave dostanete infotainment systém s takmer 10“ obrazovkou a konektivitou s Android Auto a Apple CarPlay (v tomto prípade aj bezdrôtovo).
Spojenie s telefónom zakaždým chvíľku trvá, potom už ale všetko prebieha rýchlo. D-Max tiež môže mať celý rad asistenčných systémov, ktoré sa na náš vkus niekedy správajú až príliš horlivo a vo výsledku vlastne pôsobia obťažujúco. Niektoré sa ale dajú vypnúť.
Chceli by sme viac
Isuzu D-Max je poctivý pick-up, ktorý sa môže smelo merať so zavedenou konkurenciou v podobe Fordu Ranger alebo Toyoty Hilux. Podľa nás by si ale zaslúžil väčší motor ako naftovú tisícdeväťstovku, 120 kW a 360 Nm je na tak veľké auto jednoducho málo, väčší objem by zaistil maximálnu silu v nižších otáčkach ako v 2 000. Úplne si nevieme predstaviť, keby sme na guli zapriahli povolených 3 500 kg. Spotreba sa pohybuje medzi 8,5 až 9,5 l, našťastie nádrž má poctivých 76 l.
Spojenie motora so šesťstupňovým automatom je úplne bezproblémové. D-Max sa správa ako každý iný pick-up s tuhou zadnou nápravou. Nezaťažený občas na nerovnostiach poskakuje, ale nijako dramaticky. Na druhej strane, robustnosť podvozka človeka nenúti vyhýbať sa kadejakému hrboľu. D-Max vo verzii Double Cab sa predáva v štyroch výbavách: L, LS, LSE a V-Cross. Dopĺňa ich Single Cab a Space Cab. Verzia s jednoduchou kabínou v základnej výbave vás vyjde na 22 490 eur (bez DPH).
Vozidlo | Isuzu D-Max 1.9D Double Cab 4×4 V-Cross aut |
Motor | R4/vznetový |
Zdvihový objem | 1 898 cm3 |
Max. výkon | 120 kW (163 k)/3 600 min-1 |
Max. krútiaci moment | 360 Nm/2 000 – 2 500 min-1 |
Maximálna rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 11,7 s |
Prevodovka | A6 |
Kombinovaná spotreba | 9,2 l/100 km |
Komb. spotreba v teste | 8,6 l/100 km |
Emisie CO2 | 241 g/km |
Rozmer náklad. priestoru | 1 570 x 1 530 (1 120) x 490 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 105 kg |
Celková hmotnosť | 3 100 kg |
Rozmery (d x š x v) | 5 265 x 1 870 x 1 790 mm |
Rázvor | 3 125 mm |
Základná cena test. vozidla | 26 690 eur bez DPH |