Najsilnejší lev: Peugeot 508 GT
Model 508 sa od svojho vstupu na trh zaradil medzi našich obľúbencov, pretože naprieč rôznymi motorizáciami a karosárskymi verziami ukazoval nielen jedinečný dizajn ale aj skvelé vlastnosti. Teraz však prišiel alfa samec. Pod týmto obrazným pomenovaním máme na mysli výkonovo najsilnejšiu verziu toho, čo tento model ponúka. Benzínový motor PureTech so zdvihovým objemom 1.6 litra a výkonom 225 k.
To najlepšie v každom ohľade
Toto auto však nedostalo to najlepšie iba pod kapotu. Možno ste postrehli, že ide o verziu GT, nie GT Line a to sa okrem poriadneho výkonu odráža aj na skvelom interiéri a doplnkoch. Červená koža v kombinácii s tmavošedým interiérom je jedinečná, sedadlá majú navyše na sedákoch aj operadlách vyšitý zaujímavý vzor, takže celkový dojem z vnútrajšku tohto auta je dotiahnutý k dokonalosti. Dojem je o to mocnejší, že navonok také extravagantné nie je.
Pohľad z diaľky najskôr pôsobí ako keď sa pozeráte na hocijakú 508-čku, keď však prídete bližšie, začnete si všímať detaily, ktoré tohto alfa samca oddeľujú od zvyšku stáda. Čierne lemy okien, chrómové prvky aj 19-palcové obutie podčiarkujú jeho jedinečnosť.
Samozrejme musíme spomenúť aj Peugeot i-Cockpit, pri ktorom ale platí toľko krát povedané, čo jednému náramne pasuje, inému nie. I-Cockpit má futuristický dizajn a jednoducho si na neho musíte zvyknúť. Nájsť si ideálnu pozíciu a skamarátiť sa s malým volantom chce čas, ale pôjde to. Neobvyklé tvary sa tiahnu celou palubnou doskou. Nová 508 je vďaka nim nezameniteľná.
Poriadne výkonná „jednašestka“
Vráťme sa ale teraz k motoru PureTech 1.6 a jeho výkonu 225 k alebo ak chcete 165 kW. Má výbornú pružnosť a to naprieč celým spektrom otáčok. Aj s váhou dvoch ton je auto agilné a odpoveď na plynový pedál veľmi dobrá. K príjemnej jazde prispieva adaptívny podvozok a fakt, že auto netrpí nedotáčavosťou. Jazdnému komfortu neublížilo spomínané široké obutie, 508 si pohodlne plachtí a cestujúcim poskytuje pohodlie.
Jazdu si môžete vyšperkovať voľbou jazdného režimu, Sport vám okrem vyšších otáčok pustí aj športovejší zvuk motora z reproduktorov. Pre šetrných je tu režim Eco, ktorý citeľne utlmí auto v reakcii na plynový pedál aj v otáčkach, ktoré sa snaží držať čo najnižšie.
Okrem zvykania si na i-Cockpit môže padnúť kritika aj na priestor pre cestujúcich vzadu, najmä priestor pre hlavu, avšak, treba si vybrať medzi unikátnym dizajnom a pohodlím cestujúcich vzadu. Atraktívna silueta si jednoducho vyžiadala ústupky. Batožinový priestor pojme 487 litrov čo nie je top hodnota v triede, no na bežné používanie to postačuje a my sme doňho napratali aj dva veľké cestovateľské kufre a príručnú batožinu. Toto auto je jednoducho štýlové a najsilnejšia motorizácia ho robí ešte výnimočnejším. Segment D má svoje stálice, o tom niet pochýb, ale model 508 v ňom zásadne mieša karty. Atraktívny je napokon aj cenou. Poriadny výkon a najvyššiu výbavu GT dostanete za 41 790 eur s DPH.
Vozidlo | Peugeot 508 GT |
---|---|
Motor | 1.6 PureTech |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov | 1 598 cm3 |
Max. výkon | 165 kW (225 k) pri 5 500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 300 Nm pri 1 900 min-1 |
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,3 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom (WLTP) | 7,1 – 7,8 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 7,5 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 487 / 1537 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 750 x 2 079 x 1 410 mm |
Rázvor | 2 800 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 564 kg |
Celková hmotnosť | 2 001 kg |
Cena základného modelu (verzia GT) | 41 790 eur |