Testy osobných vozidiel

Mazda CX-60 – Priaznivci klasiky, radujte sa!

Mazda CX-60 – Priaznivci klasiky, radujte sa! Nová platforma, na ktorej prichádza ako prvý model Mazda CX-60, je navrhnutá na pozdĺžne uloženie motora a primárny pohon zadných kolies.

Pod dlhú kapotu sa majú zmestiť naftové a benzínové šesťvalce a tiež plug-in hybridný štvorvalec modelu na fotkách. Ide o benzínový atmosférický motor, dopovaný elektromotorom, v cenníku označený ako 2.5 e-Skyactiv PHEV. Mazda CX-60 je v ponuke iba v päťmiestnej verzii, takže to konštruktéri nemuseli preháňať s príliš dlhou kabínou a mohli ju posadiť viac dozadu. Vďaka tomu má auto veľmi dynamickú siluetu a nemusí oslňovať príliš zložitými detailmi. Aj keď na prove niektoré bohato tvarované prvky nájdeme, na vozidle prevažujú hladké oblé plochy.

Prečítajte si aj

Najsilnejšia Mazda

Plug-in hybridná technika zaisťuje tomuto modelu prvenstvo vo výkone a v točivom momente medzi súčasnými modelmi značky. Spaľovací motor dáva výkon 141 kW a krútiaci moment 261 Nm, zatiaľ čo elektromotor je schopný vyvinúť výkon 129 kW a krútiaci moment 250 Nm. Spoločne potom dokážu poslať na kolesá 241 kW a 500 Nm. To v prípade veľkej Mazdy stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,8 s a maximálnu rýchlosť 200 km/h. Teda na excelentnú dynamiku. Musíme ale dodať, že tieto čísla platia iba s dostatočne nabitou batériou. Keď sa batéria vybije, samotný spaľovací motor dosiahne stovku za už menej oslnivých 10 sekúnd.

Spotreba

Rovnako nízke hodnoty spotreby pri plug-in hybridných autách, ktoré automobilky udávajú, platia, len keď je batéria nabitá. Spotreba sa zvyšuje tým, ako sa akumulátor vybíja. Jeho kapacita je 17,8 kWh a dojazd na čisto elektrický režim okolo 60 km. Keď necháte oba motory pracovať spoločne, získate nejakých 100 km veľmi nízkej spotreby, okolo 2,5 l/100 km a 28 kWh/100 km. Keď sa batéria vybije z troch štvrtín, začne sa auto správať ako nenabíjací hybrid. Pomoc elektromotora sa potom prejavuje iba v krátkych časových úsekoch pri rozjazde a priebežnej akcelerácii z nižších rýchlostí.

Kedy táto situácia nastane, závisí od spôsobu jazdy a profilu trasy. Spotreba sa v takomto prípade pohybuje niekde medzi 8 a 9 litrami benzínu. A to je na tak veľký automobil veľmi príjemná hodnota. K dispozícii je aj funkcia, keď môžete akumulátor šetriť, alebo ho dokonca dobíjať jazdou. To dáva zmysel iba v prípade, že by vás na konci cesty čakal zákaz vjazdu so spaľovacím motorom. Zatiaľ tu ale také zákazy nemáme.

Podvozok

Podvozok CX-60 je „na oceli“ bez adaptívnych tlmičov. Naladením je skôr tuhý, aby dokázal odolávať náklonom v prudko prechádzaných zákrutách. Nedotáčavosť obmedzuje systém stabilizácie pribrzďovaním vnútorného zadného kolesa. Hnacie ústrojenstvo preferuje zadné kolesá a predné sa pripájajú, iba keď je potrebné. Krútiaci moment sa z motora na kolesá prenáša cez novú automatickú planétovú osemstupňovú prevodovku s viaclamelovou vstupnou spojkou. Podobne ako dvojspojkové prevodovky DSG pri posúvaní sa v kolónach a pri manévroch na mieste neradí úplne hladko, ale pri bežnej jazde umožňuje hladké radenie.

Interiér je perfektne remeselne spracovaný

Elektronické nastavenia

Mazda CX-60 sa, samozrejme, vyznačuje mnohými možnosťami nastavenia bezpečnostných asistentov a jazdných režimov. V základnom nastavení má trochu otravné asistenty, ktoré neustále na niečo upozorňujú. Ich časté prejavy sa našťastie dajú pomerne ľahko umlčať znížením citlivosti v menu. Vozidlo ponúka päť účelne zvolených jazdných režimov: šport, normal, čisto elektrický režim, off-road a ťahanie prívesu. Ich názvy zároveň napovedajú, na čo všetko je Mazda CX-60 stavaná.

Infotainment s audiom Bose sa ovláda pomocou kolieska

Mazda CX-60 – Priaznivci klasiky, radujte sa!

VozidloMazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV
Motor R4/zážihový
Zdvihový objem2 448 cm3
Max. výkon 141 kW (192 k)/6 000 min-1
Max. krútiaci moment500 Nm/1 500 – 4 500 min-1
Elektromotor 129 kW (175 k)
Max. výkon systému 241 kW (327 k)/6 000 min-1
Maximálna rýchlosť200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h5,8 s
Prevodovka A8
Kombinovaná spotreba 1,5 l/100 km + 23 kWh/100 km
Spotreba v teste 8,5 l/100 km + 18,8 kWh/100 km
Emisie CO2 33 g/km
Pohotovostná hmotnosť 2 072 kg
Celková hmotnosť 2 667 kg
Objem batožinového priestoru 570/1 726 l
Rozmery (d × š × v) 4 745 × 2 134 × 1 686 mm
Rázvor 2 870 mm
Základná cena testovaného vozidla 46 940 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
LK, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button