Testy osobných vozidiel

Ľudový elektromobil Dacia Spring

Ľudový elektromobil Dacia Spring. Značka Dacia sa na Slovensku teší veľkej obľúbenosti. Za veľmi dobré peniaze ponúka spoľahlivé modely s množstvom praktických vlastností. Preto mnohých potešilo, keď automobilka ohlásila príchod čisto elektrického modelu s názvom Spring.

Už na prvých fotkách novinka zaujala, pôsobila zaujímavo a v celku moderne vyzerá aj v skutočnosti. Napríklad farbu karosérie oživujú doplnky v inej farbe (v našom prípade oranžovej), plastové lemy blatníkov, nálepky v spodnej časti dverí alebo na prvý pohľad vyššia svetlá výška. Tu sa však nedajte pomýliť. Spring má svetlú výšku 15 cm, pri pohľade naň ale príliš nevidieť batériu, ktorá vystupuje z podvozku. Obuté 14-palcové kolesá s oceľovými diskami mali plastové puklice, no toto riešenie vyzeralo celkom dobre.

Zameraný na cenu

Spring jednoznačne ide po najnižšej možnej cene a v mnohých ohľadoch je to jasne viditeľné, koniec koncov, jeho pôvod nájdeme v modeli Renault Kwid, teda modely, ktorý je určený pre rozvojové trhy. Na druhej strane, dajme si ruku na srdce: kto iný na trhu vám ponúkne elektromobil už od 17 100 eur?
Spring si je svojich výhod jasne vedomý a nižší komfort kompenzuje viacerými užitočnými prvkami.

Na fotkách na nás Spring pôsobil veľkosťou podobnou obľúbeného Dustera, ale po usadení sa bolo jasné, že sa treba lepšie pozerať do technickej špecifikácie. Rozmerovo má Spring omnoho bližšie napríklad k Škode Citigo alebo Hyundaiu i10 ako k súrodeneckému Dusteru. V kufri ale nájdete celkom potešujúcich 270 litrov batožinového priestoru a pod ním plnohodnotnú rezervu. Samotné náradie ale musíte mať uložené v kufri.

S obmedzeniami, ale stále fajn

Vpredu to ani vysokým vodičom vadiť nebude, sedadlo sa dá posunúť dostatočne dozadu, no za vysokým vodičom sa ďalšiemu vysokému pasažierovi nebude sedieť dva krát pohodlne, najmä čo sa týka miesta na nohy. Sedadlo vodiča sa nedá nastaviť výškovo a volant, ten sa nedá prispôsobovať vôbec. Napriek tomu sme si pozíciu za volantom našli rýchlo a nijako zásadne nás neobmedzovala. Čo už obmedzujúce bolo, bola nekvalitná gumička jediného stierača, tú by sme si radšej vymenili.

Pochvalu si zaslúži dotykový infotainment systém kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto aj solídna cúvacia kamera. Menič smeru jazdy je kruhový a nemá parkovaciu pozíciu, okrem D a R je tu už iba neutrál, preto po zastavení treba zatiahnuť ručnú brzdu. Ak na to zabudnete, auto vás upozorní.

Ľudový elektromobil Dacia Spring

Dôjdete ďaleko

Čo Dacia neponúka v oblasti komfortu, doháňa na ceste. Kombinovaný dojazd podľa cyklu WLTP dosahuje 230 km a pri ľahkej nohe na plyne, prípadne využitiu režimu Eco dokážete aj vo februári, pri teplotách od 0 do 7°C prejsť 190 km. Li-ion batéria má kapacitu 27,4 kWh. Mínusom počas jazdy je chýbajúca možnosť rekuperácie. Najlepšia nie je ani izolácia, hluk vo vnútri je pocitovo vyšší, ako sme pri elektromobiloch zvyknutí.

Nabíjanie CCS konektorom s max. výkonom 30 kW trvá z 0 na 80 % zhruba 45 min. Batéria totiž nemá žiadny teplotný manažment. CCS konektor je však súčasťou príplatkovej výbavy, Spring má vo všetkých verziách v základnej verzii iba konektor s pomalým AC nabíjaním do výkonu 7,4kW s ktorým je podstatne menej praktické.

Spring prináša na trh zásadný prelom. Elektrickú mobilitu totiž prináša za cenu, ktorá bola doteraz pri elektromobiloch len ťažko predstaviteľná. Verziu Comfort kúpite od 17 100 eur, vyššiu verziu Comfort Plus od 18 700 eur.

Vozidlo
Dacia Spring Comfort Plus
Motorelektrický
Druh paliva elektrická energia
Max. výkon 33 kW (44 k) pri 3 000 – 8 200 min-1
Max. krútiaci moment 125 Nm pri 500 – 2 500 min-1
Max. rýchlosť125 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h19,1 s
Kapacita akumulátora 27,4 kWh
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom 11,9 kWh/100 km
Dojazd v kombinovanom cykle (WLTP) 230 km
Objem batožinového priestoru 290 / 620 l
Rozmery (d x š x v) 3 734 x 1 770 x 1 516 mm
Rázvor2 423 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 045 kg
Cena základnej verzieod 17 100 eur
Cena testovanej verzie od 18 700 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button