Hyundai i30 kombi za dobrú cenu
Hyundai i30 kombi za dobrú cenu. V rámci redakčného testu sme vyskúšali Hyundai i30 kombi s atmosférickým benzínovým štvorvalcom 1.5i CVVT a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tento vyspelý automobil si možno zaobstarať za cenu od 16 490 eur bez DPH.
Okrem atmosférickej „jednapäťky“ s výkonom 81 kW (110 k) je k dispozícii trojvalec 1.0 TGDI s výkonom 88 kW (120 k) a preplňovaná mild-hybridná 1.5 T-GDI s výkonom 117 kW (159 k). Možných výbav je päť. Hyundai i30 kombi ale poteší jednoduchým cenníkom, ktorý za príplatok ponúka iba niekoľko položiek, medzi nimi možno nájsť napríklad automatickú prevodovku, panoramatické strešné okno alebo špeciálne laky. Náš automobil mal strednú výbavu Smart.
Moderný motor
Hyundai je jedna z mála značiek, ktoré ešte v dnešnej dobe ponúkajú benzínové štvorvalce bez preplňovania a s nepriamym vstrekovaním. Neznamená to, že by išlo o nejakú zastaranú techniku. Naopak, je to moderný motor s celohliníkovou konštrukciou zo série Smartstream, pri ktorom nájdeme premenné časovanie sacích aj výfukových ventilov, premennú dĺžku sacieho potrubia, chladené výfukové zvody integrované v hlave valcov alebo dva nepriame vstrekovače na každý valec. Motor nemá filter pevných častíc. Je to relatívne jednoduchá konštrukcia, odolná pri jazdách za studena a na krátke trasy. Nebude pri nich trpieť karbónovými nánosmi a ani riediť olej benzínom ako priamovstrekové motory.
Pre pokojnú jazdu
Kto u výrobcu Hyundai hľadá vysokovýkonný automobil, môže pozornosť zamerať na deriváty označované písmenom N. Avšak aj s týmto vozidlom vám môžu zobrať vodičák za prekročenie rýchlosti. Motor je veľmi pružný a znáša veľké rozsahy otáčok. Krátke prevodové stupne umožňujú jazdu v meste na šestke alebo naopak, pri predbiehaní na diaľnici môžete vytiahnuť z motora maximum na štvorke. Aj keď sme v niektorých situáciách motor vytáčali na maximum a podraďovali aj o tri stupne dole, spotreba počas testu dosiahla veľmi rozumné číslo, a to 6,7 litra na 100 km. Pokojnejší vodič sa bez problémov dostane na ešte lepšiu dlhodobú spotrebu.
Výbava
Menu v infotainmente obsahuje rovnaké množstvo položiek ako pri drahších verziách. Pripojiť môžete každý telefón, nabíjať môžu aj cestujúci vzadu. Na multifunkčnom volante sa ovláda telefón, médiá, tempomat, obmedzovač rýchlosti a palubný počítač. V cene je aj vyhrievanie sedačiek a volantu, dokonca nechýba ani cúvacia kamera.
Pre rodinu aj do firmy
Hyundai i30 kombi so základným motorom je ideálnou voľbou pre rodiny aj firmy. Za vynaložené peniaze dostanete vysokú hodnotu v podobe veľkého kufra, dostatku miesta na zadných sedačkách a dobrej výbavy. Nedostatok výkonovej rezervy je tu bohato kompenzovaný nenáročnou údržbou a dlhou životnosťou motora.
Hyundai i30 kombi za dobrú cenu
Vozidlo | Hyundai i30 kombi 1.5 CVVT Smart |
Motor | R4/zážihový |
Zdvihový objem | 1 498 cm3 |
Max. výkon | 81 kW (110 k)/6 000 min -1 |
Max. krútiaci moment | 144 Nm/3 500 min-1 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 12,6 s |
Max. rýchlosť | 187 km/h |
Prevodovka | M6 |
Kombinovaná spotreba | 6,0 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,7/100 km |
Emisie CO2 | 125 g/km |
Objem batožinového priestoru | 602/1 650 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 352 kg |
Celková hmotnosť | 1 800 kg |
Rozmery (d × š × v) | 4 585 × 1 795 × 1 465 mm |
Rázvor | 2 650 mm |
Základná cena testovaného vozidla | 16 490 eur bez DPH |