Testy osobných vozidiel

Hyundai i30 kombi za dobrú cenu

Hyundai i30 kombi za dobrú cenu. V rámci redakčného testu sme vyskúšali Hyundai i30 kombi s atmosférickým benzínovým štvorvalcom 1.5i CVVT a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tento vyspelý automobil si možno zaobstarať za cenu od 16 490 eur bez DPH.

Okrem atmosférickej „jednapäťky“ s výkonom 81 kW (110 k) je k dispozícii trojvalec 1.0 TGDI s výkonom 88 kW (120 k) a preplňovaná mild-hybridná 1.5 T-GDI s výkonom 117 kW (159 k). Možných výbav je päť. Hyundai i30 kombi ale poteší jednoduchým cenníkom, ktorý za príplatok ponúka iba niekoľko položiek, medzi nimi možno nájsť napríklad automatickú prevodovku, panoramatické strešné okno alebo špeciálne laky. Náš automobil mal strednú výbavu Smart.

Moderný motor

Hyundai je jedna z mála značiek, ktoré ešte v dnešnej dobe ponúkajú benzínové štvorvalce bez preplňovania a s nepriamym vstrekovaním. Neznamená to, že by išlo o nejakú zastaranú techniku. Naopak, je to moderný motor s celohliníkovou konštrukciou zo série Smartstream, pri ktorom nájdeme premenné časovanie sacích aj výfukových ventilov, premennú dĺžku sacieho potrubia, chladené výfukové zvody integrované v hlave valcov alebo dva nepriame vstrekovače na každý valec. Motor nemá filter pevných častíc. Je to relatívne jednoduchá konštrukcia, odolná pri jazdách za studena a na krátke trasy. Nebude pri nich trpieť karbónovými nánosmi a ani riediť olej benzínom ako priamovstrekové motory.

Pre pokojnú jazdu

Kto u výrobcu Hyundai hľadá vysokovýkonný automobil, môže pozornosť zamerať na deriváty označované písmenom N. Avšak aj s týmto vozidlom vám môžu zobrať vodičák za prekročenie rýchlosti. Motor je veľmi pružný a znáša veľké rozsahy otáčok. Krátke prevodové stupne umožňujú jazdu v meste na šestke alebo naopak, pri predbiehaní na diaľnici môžete vytiahnuť z motora maximum na štvorke. Aj keď sme v niektorých situáciách motor vytáčali na maximum a podraďovali aj o tri stupne dole, spotreba počas testu dosiahla veľmi rozumné číslo, a to 6,7 litra na 100 km. Pokojnejší vodič sa bez problémov dostane na ešte lepšiu dlhodobú spotrebu.

Kufor s príslušenstvom na lyže

Výbava

Menu v infotainmente obsahuje rovnaké množstvo položiek ako pri drahších verziách. Pripojiť môžete každý telefón, nabíjať môžu aj cestujúci vzadu. Na multifunkčnom volante sa ovláda telefón, médiá, tempomat, obmedzovač rýchlosti a palubný počítač. V cene je aj vyhrievanie sedačiek a volantu, dokonca nechýba ani cúvacia kamera.

Pre rodinu aj do firmy

Hyundai i30 kombi so základným motorom je ideálnou voľbou pre rodiny aj firmy. Za vynaložené peniaze dostanete vysokú hodnotu v podobe veľkého kufra, dostatku miesta na zadných sedačkách a dobrej výbavy. Nedostatok výkonovej rezervy je tu bohato kompenzovaný nenáročnou údržbou a dlhou životnosťou motora.

Funkčné a ergonomické usporiadanie pracoviska vodiča

Hyundai i30 kombi za dobrú cenu

VozidloHyundai i30 kombi 1.5 CVVT Smart
MotorR4/zážihový
Zdvihový objem 1 498 cm3
Max. výkon81 kW (110 k)/6 000 min -1
Max. krútiaci moment144 Nm/3 500 min-1
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 12,6 s
Max. rýchlosť 187 km/h
PrevodovkaM6
Kombinovaná spotreba6,0 l/100 km
Spotreba v teste 6,7/100 km
Emisie CO2125 g/km
Objem batožinového priestoru602/1 650 l
Pohotovostná hmotnosť 1 352 kg
Celková hmotnosť 1 800 kg
Rozmery (d × š × v)4 585 × 1 795 × 1 465 mm
Rázvor 2 650 mm
Základná cena testovaného vozidla16 490 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
LK

Prečítajte si aj

Back to top button