Audi Q8 a jeho decentný facelift
Audi Q8 a jeho decentný facelift. Audi Q8 je vrcholné SUV-kupé, ktoré je momentálne po ľahkej modernizácii. Tá síce prináša minimum noviniek, ale vyladila toto SUV prakticky k dokonalosti na každodenné používanie. Z Audi Q8 sa tak stal veľmi príjemný spoločník, na ktorom nám prekáža naozaj len niekoľko drobností.
Modernizácia vozidla sa zamerala viac na dizajn a výbavu, zatiaľ čo technické špecifikácie zostali prakticky bez zmeny. Facelift je teda naozaj decentný, napriek tomu ho ale na ulici bezpečne spoznáte.
Pozmenený dizajn
Hlavnou novinkou je nová maska chladiča Singleframe s motívom osemuholníkov, ďalej oba nárazníky či exteriérová zlatá farba Sakhir, modrá Ascari alebo červená Chilli. Nechýba ani pozmenená grafika svetlometov HD Matrix LED so systémom Audi Laser Light, ktoré sú doslova perfektné! Systém Laser Light sa aktivuje v rýchlostiach nad 70 km/ha zlepšuje maximálny dosah svetiel. Pekný doplnok je potom individualizácia ako predných, tak zadných svetiel, kde máte k dispozícii štyri režimy svetelných podpisov.
Podľa Audi má horná svetelná linka vizuálne rozšíriť karosériu, zatiaľ čo dolná má pôsobiť športovým dojmom. Nám sa táto drobnosť veľmi páčila. Mimochodom zadné svetlá majú technológiu OLED a disponujú aj bezpečnostnou funkciou, ktorá pri príliš veľkom priblížení vozidla za vami viac rozžiari zadné svetlá, aby upozornila na príliš malý odstup. Aká praktická funkcia! Nový je aj dizajn kolies s rozmermi 21 až 23 palcov.
Luxusný interiér sa nezmenil
Pri interiéri sa trošku zastavím, hlavne pri Audi MMI. Audi Q8 má interiér bezpochyby luxusný, vyrobený z kvalitných a mäkčených materiálov, a sedačky s funkciou masáže sú perfektné. Vo vozidle je digitálny prístrojový štít v kombinácii s infotainmentom Audi MMI s dvoma dotykovými obrazovkami nad sebou, ktoré nám veľmi nevyhovovali. Musím uznať, že ak sa sústredíte na dolný panel, kde je ovládanie teploty alebo zapnutie vyhrievania/odvetrávania sedačiek, tak ľahko strácate prehľad o jazde.
Ďalej nám nie úplne vyhovovala dotyková odozva systému, koľkokrát musíte na obrazovku až veľmi zatlačiť, a systém MMI ani nebol na prvý pocit prehľadný. To je naša jediná výhrada smerom k tomuto luxusnému SUV. Výhoda však je, že palubný systém podporuje aj aplikácie tretích strán, ako Spotify alebo Amazon Music, môžete sa tak trošku odpútať od nutnosti konektivity mobilného telefónu cez Apple CarPlay alebo Android Auto. Vnútri je inak veľa priestoru pre všetkých cestujúcich a kabína je veľmi dobre odhlučnená vďaka akustickým sklám.
Audi Q8 a jeho decentný facelift
Motor si vyberie každý
Audi Q8 je k dispozícii s benzínovým motorom 55 TFSI quattro (trojlitrový šesťvalec – 250 kW/340 k a 500 Nm) alebo s jedným z dvoch naftových šesťvalcov 45 TDI quattro (170 kW/231 k a 500 Nm) a 50 TDI quattro 286 k a 600 Nm). Nechýba ani vrcholný športový variant SQ8. Štandardom je osemstupňová prevodovka Tiptronic od ZF a permanentný pohon všetkých kolies quattro so samosvorným stredovým diferenciálom.
Najvýkonnejší turbodiesel 50 TDI vie spojiť príjemnú cestovnú dynamiku s relatívne nízkymi prevádzkovými nákladmi. S týmto motorom sme nemali problém jazdiť za 8,5 litra na 100 km. Rozhodne tomu tiež pomáha mildhybridná technológia, ktorá pracuje s elektrickou sieťou 48 V. Vozidlo totiž vie plachtiť v rýchlostiach od 55 do 160 km/h a šetrí tým palivo. Vo výbave nechýbal adaptívny vzduchový podvozok, za ktorý sa naozaj oplatí si priplatiť. Napríklad v komfortnom režime je Audi Q8 neskutočne pohodlné vozidlo, s ktorým máte chuť jazdiť stovky kilometrov.
Audi Q8 a jeho decentný facelift
Technické údaje
Názov: | Audi Q8 50 TDI quattro |
Motor: | V6/vznetový, preplňovaný |
Max. krútiaci moment: | 600 Nm/ 1750 – 3250 min–1 |
Maximálna rýchlosť: | 241 km/h |
Zdvihový objem: | 2967 cm3 |
Max. výkon: | 210 kW (286 k)/3500 min–1 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: | 6,1 s |
Prevodovka: | A8 |
Kombinovaná spotreba: | 8,0 – 8,9 l/100 km |
Spotreba v teste: | 8,5 l/100 km |
Pohotovostná hmotnosť: | 2145 kg |
Celková hmotnosť: | 2900 kg |
Objem batožinového priestoru: | 605/1755 l |
Rozmery d × š × v: | 4992 × 1955 × 1697 mm |
Rázvor: | 2998 mm |
Základná cena test. vozidla: | od 82 560 EUR s DPH |