Testy osobných vozidiel

Najobľúbenejšie SUV z Mladej Boleslavi

Najobľúbenejšie SUV z Mladej Boleslavi. Škoda Karoq je dlhodobo najobľúbenejším SUV mladoboleslavskej automobilky. Verte či nie, Karoq je populárnejší ako Fabia. Minimálne z pohľadu predajných čísel. Posledný facelift SUV Karoq teda s napätím očakávali mnohí.

Ak ale niekto čakal veľkolepé zmeny, tie sa neudiali. A v podstate sa ani nemali prečo udiať. Aj tu platí: načo zásadne meniť niečo, čo majú ľudia radi. Karoq preto dostal zvonku iba jemné kozmetické úpravy. Omnoho zaujímavejšie novinky pribudli z pohľadu techniky a technológií. V interiéri nájdete materiály pripomínajúce pohodlie vyššej strednej triedy, vyššie stupne výbavy ponúkajú digitálny štít palubnej dosky a rozšírila sa aj ponuka asistenčných systémov.

Úsporné TDI

Nový Karoq ponúka na výber tri výkonové možnosti benzínových motorov TSI a štyri výkonové verzie dieselového TDI, z ktorých sme sa my v teste pozreli na 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k). Ak nerátame verziu Sportline, ktorú poháňa dvojlitrový benzínový motor TSI s výkonom 190 k, naše TDI predstavuje vrchol ponuky tohto modelu. K dispozícii sme mali aj pohon 4×4 a o radenie sa staral 7-stupňový DSG automat. S potešením sme na konci testu konštatovali dve veci. Jednak, že jazdiť dynamicky tomuto agregátu nerobí vôbec žiadny problém.

A takisto, že si pritom drží veľmi slušnú spotrebu. Na konci testu sme mali kombinovanú spotrebu 6,2 l/100 km, čo je presne horná hranica kombinovanej spotreby udávaná výrobcom. Na SUV s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou je to výborná hodnota. Samotná jazda je veľmi príjemná, motor pracuje unisono s automatickou prevodovkou, radenie je plynulé, spomínaná dynamika motora robí z každodenného jazdenia veľmi pohodovú činnosť.

Interiér si zachováva kvalitu vo všetkých smeroch

Ergonómia a veľa miesta

Za volantom nás ako prvé zaujali ergonomicky tvarované sedadlá s výborným bočným vedením. Vďaka materiálom a kvalite spracovania je interiér celkovo na vysokej úrovni. Kritici by mohli poukázať na to, že sme testovali najvyššiu výbavu Style, Karoq je však známy tým, že na kvalite spracovania si dáva záležať aj pri nižších stupňoch výbavy.

Aj keď ide o menšie SUV, v porovnaní so svojím väčším súrodencom poskytuje prekvapivo veľa miesta. Zámerne sme za volant posadili vysokého človeka, aby sme si overili, ako sa za ním bude sedieť. Výsledok? Aj za vysokým vodičom máte stále dostatok miesta pre nohy aj v oblasti hlavy, takže problémom nebude ani dlhšia cesta. Do batožinového priestoru s objemom 500 l toho takisto uložíte veľa, navyše má praktické priehradky a vešiaky, vďaka ktorým sa vám nákup nerozsype po celom kufri.
Z nášho pohľadu Karoq po facelifte pokračuje v nastolenom trende. Za rozumné peniaze teda prináša veľké množstvo možností. Zachováva to, čo na ňom jeho zákazníci obľubujú a dopĺňa to o nové technologické možnosti.

Najobľúbenejšie SUV z Mladej Boleslavi

Vozidlo Škoda Karoq Style
Motor 2.0 TDI
Druh paliva diesel
Prevodovka7-stupňová automatická DSG
Zdvihový objem valcov 1 968 cm3
Max. výkon 110 kW pri 3 000 – 4 200 min-1
Max. krútiaci moment360 Nm pri 1 600 – 2 750 min-1
Max. rýchlosť 204 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h8,8 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom 5,6 – 6,2 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste 6,2 l/100 km
Objem batožinového priestoru 500/1 609 l
Rozmery (d x š x v) 4 390 x 1 841 x 1 608 mm
Rázvor2 630 mm
Pohotovostná hmotnosť1 604 kg
Celková hmotnosť 2 126 kg
Cena základného modelu od 34 960 eur
Cena testovaného modelu 41 166 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button