Železničná doprava

ŽSR sa v minulom roku darilo zlepšovať železničnú infraštruktúru

Stav infraštruktúry nie je podľa generálneho riaditeľa ŽSR Miloslava Havrila taký, ako by si ľudia želali. Merací vlak vyhodnotil, že až tretina koľají je v nevyhovujúcom stave. Situácia sa však postupne zlepšuje, pomohlo aj dofinancovanie vo výške 57 miliónov eur.

„Mohli sme zrealizovať tie plánované výkony, ktoré súvisia s odstraňovaním porúch. Prechodné obmedzenia traťových rýchlostí v priebehu celého roka kulminovali, celková dĺžka sa blížila k 200 kilometrom. Tú sme ale znížili a dnes máme asi 107 kilometrov pomalých ciest, ktoré ale nemajú až taký dopad na plnenie grafikonu, ako to bolo predtým. Tie peniaze majú obrovský prínos,“ povedal Havrila v bilančnom rozhovore pre Youtube kanál ministerstva dopravy.

Keďže tieto opravy sa diali najmä v druhej polovici roka, prínos sa podľa neho výraznejšie prejaví až v roku 2022. Nelichotivé štatistiky za uplynulý rok by sa tak už nemali opakovať.

„Rok 2021 je prelomový v tom, že také nízke hodnotenie ako teraz sme nikdy nemali. Plnenie grafikonu máme na úrovni 89 %, čo je veľmi výrazné neplnenie, a to má dopad aj na meškanie vlakov. V tomto roku sme prvýkrát nesplnili ani tzv. podielový grafikon. To svedčí o tom, že stav infraštruktúry nie je taký, ako by sme si želali,“ dodal Havrila.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button