Železničná doprava

Začala sa elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – Marchegg

Začala sa elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – Marchegg. Začína sa komplexná rekonštrukcia a elektrifikácia železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica Marchegg.

Z dôvodu výlukových prác dôjde od pondelka 4. marca v úseku dlhom 2381 metrov k úplnému zastaveniu prevádzky. Realizáciou sa má zvýšiť traťová rýchlosť z 80 kilometrov za hodinu (km/h) na 120 km/h. Informoval o tom v piatok Denis Dymo z odboru komunikácie a marketingu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). „Dielo zahŕňa elektrifikáciu jednokoľajnej železničnej trate v traťovom úseku nachádzajúcom sa medzi Bratislavou a Viedňou vrátane predelektrifikačných úprav a komplexnej rekonštrukcie trate a
rekonštrukcie mostov nachádzajúcich sa v úseku jednokoľajnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica,“
uviedli ŽSR.

Cieľom je zlepšiť cezhraničnú osobnú a nákladnú dopravu medzi Slovenskom a Rakúskom, zvýšiť prevádzkovú rýchlosť trate a skrátiť cestovný čas. Taktiež aj dosiahnuť lepšie parametre železničnej trate, zvýšiť frekvenciu spojenia na základe zvýšenej kapacity trate, zrušiť obmedzenia pre dopravu na železničnom moste a znížiť tvorbu emisií CO2 a hluku zavedením elektrickej trate.

Začala sa elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – Marchegg

Ako uviedli ŽSR, elektrifikácia trate bude environmentálne prínosná a rekonštrukcia infraštruktúry je vzhľadom na jej vysoký vek opodstatnená. Financie na rekonštrukciu trate sú z Nástroja na prepájanie Európy – dopravná infraštruktúra a štátneho rozpočtu. „Akceptovaná zmluvná hodnota predstavuje čiastku vyše 10,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) a lehota výstavby je do 300 dní od odovzdania prvého staveniska,“ uzavreli ŽSR.

V spolupráci
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button