Železničná doprava

Nové osobné vozne na východe Slovenska

Nové osobné vozne na východe Slovenska. ZSSK na východnom Slovensku postupne nasadzuje do prevádzky nové osobné vozne.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nasadila do prevádzky štyri z plánovaných 17 kusov nových osobných vozňov druhej triedy (Bdmpz). Premávať budú prioritne v Košickom a Prešovskom, ale aj Žilinskom a Banskobystrickom kraji. Informoval o tom hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Uvedené vozne majú premávať na tratiach Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Kysak – Lipany – Plaveč.

Ide o investičnú akciu financovanú Európskou úniou prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 v hodnote 32,98 milióna eur. Na východ Slovenska podľa ZSSK pribudne aj ďalších 35 zmodernizovaných vozňov radu Bdt v objeme 31,8 milióna eur. Z nich bolo doposiaľ dodaných 12 kusov.

„Týchto 52 vozňov tak postupne nahradí tie najstaršie neklimatizované osobné vozne, ktoré sú na hranici životnosti a nespĺňajú štandardy cestovania v 21. storočí. Ich obstaraním sa zníži priemerný vek vozidlového parku v regióne Košíc a Prešova. A zvýši sa kvalita poskytovaných služieb,“ uviedol Kováč s tým, že oba projekty by podľa predpokladov mali ukončiť do septembra 2023.

Verejnosti predstavili jeden zo štyroch nových vozňov Roman Koreň, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK a ostatní členovia predstavenstva spoločnosti, Ján Lukáč a Karol Martinček (Zdroj: ZSSK)

Nové osobné vozne na východe Slovenska

Nové klimatizované vozne druhej triedy s možnosťou prepravy bicyklov pre regionálnu dopravu sú stavané na rýchlosti do 160 kilometrov za hodinu. Okrem iného disponujú vákuovými toaletami, sú vybavené kamerovým systémom, wi-fi pripojením na internet či vizuálnym a akustickým informačným systémom.

Obsahovať budú aj systém sčítavania cestujúcich i miesta na pripojenie 230V s USB portom.
Košický a Prešovský samosprávny kraj na základe údajov z roku 2019 ročne obslúžia v regionálnej doprave približne desať miliónov cestujúcich. Najvyťaženejšie traťové úseky sú podľa železníc Poprad – Košice, Lipany – Prešov – Košice a Košice – Humenné.

„V ZSSK plníme sľub východniarom, že po investíciách na severnom a strednom Slovensku, opäť prichádza ich chvíľa,“ povedal na tlačovej konferencii predseda prestavenstva a generálny riaditeľ ZSSK, Roman Koreň (Zdroj: ZSSK)

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button