Železničná doprava

Na ozubnicovej železnici v Tatrách upínajú koľajnice

Na ozubnicovej železnici v Tatrách upínajú koľajnice. V súvislosti s tohtotýždňovou odstávkou ozubnicovej železnice na trati zo Štrby na Štrbské Pleso ide podľa Železníc SR (ŽSR) o plánovanú bežnú výluku.

Potvrdil to Denis Dymo zo ŽSR s tým, že na trati od pondelka (11.7.) do štvrtka 14. júla upínajú koľajnice.
„Ide najmä o to, že napríklad minulý týždeň boli v Tatrách teploty okolo 30 stupňov a tým, že železnice majú aj svoju rozťažnosť, my reagujeme na tieto zmeny. Musíme sa prispôsobovať, keďže železnica je v prevádzke iba niekoľko mesiacov,“ objasnil.

Ide teda podľa neho o bežnú aktivitu, ktorá zabezpečí komfort pre cestujúcich. Všetky vlakové spoje počas výluky nahradí Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSSK) autobusmi. Tie sú pristavené v Štrbe za bufetmi pri železničnej stanici, v Tatranskom Lieskovci v smere na Štrbské Pleso na hlavnej ceste oproti prístrešku autobusovej zastávky Tatranská Štrba, sídlisko a v smere na Štrbu pri tejto zastávke a na Štrbskom Plese pri železničnej stanici na hlavnom autobusovom stanovišti. ŽSSK upozorňuje, že vodič autobusu nezabezpečuje predaj cestovných lístkov a treba si ich zakúpiť v osobnej pokladnici. „Preprava detských kočíkov a bicyklov nie je povolená,“ doplnil dopravca.

Na ozubnicovej železnici v Tatrách upínajú koľajnice

Zmodernizovanú ozubnicovú železnicu aj s novými elektrickými vlakmi švajčiarskej výroby uviedli do prevádzky v polovici februára. Náklady na rekonštrukciu ozubnicovej trate sa vyšplhali na 22 miliónov eur, čo je o štyri milióny viac, ako sa pôvodne rátalo. Podľa ŽSR bolo dôvodom zdražovanie cien materiálov a zároveň predĺženie termínu výstavby. Samotná príprava rekonštrukcie trvala približne osem rokov a nová ozubnicová trať by mala cestujúcim slúžiť najbližších 60 rokov. Trasa dlhá 4,7 kilometra má prevýšenie 450 metrov a najvyššie stúpanie je na úrovni 150 promile.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button