Železničná doprava

Na linku Bratislava – Komárno sa vrátili vlaky ZSSK

Na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno (trať 131) od dnes po takmer 9 rokoch opäť jazdí Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Pri tejto príležitosti sa dnes (nedeľa 13. 12. 2020) konal tlačový brífing na železničnej stanici v Komárne. Národný dopravca v prvý deň prevádzky na tejto trati vypravil jeden z prvých vlakov za účasti Jaroslava Kmeťa, štátneho tajomníka SR, Bélu Keszegha, primátora Komárna, Karola Martinčeka, podpredsedu predstavenstva a riaditeľa úseku obchodu ZSSK, a slovenskej herečky Évy „Vice“ Kerekes. Do vlaku po ceste pristúpili primátor Dunajskej Stredy Zoltán Hájos aj primátor Veľkého Medera Gergő Holényi a vo vlaku sa viedli príjemné rozhovory.

ZSSK v spolupráci s rakúskymi Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) bude trať obsluhovať minimálne dva roky, ide o prechodné obdobie, počas ktorého Ministerstvo dopravy a výstavy SR (MDV SR) zrealizuje na túto liberalizovanú trať novú súťaž, z ktorej vzíde víťaz na ďalších 10 rokov. „Teším sa z našej novej vlakovej trasy aj z nášho partnera, ktorého vlakom oddnes budeme na Slovensku ukazovať aj niečo viac ako len Petržalku a Záhorie. Chcem sa pri tejto príležitosti poďakovať predchádzajúcemu prevádzkovateľovi – spoločnosti RegioJet za ich prácu na rozvoji vlakovej dopravy v tomto regióne. Všetkým cestujúcim vo vlaku i na cestách prajem vždy šťastnú cestu, no motoristov v tejto oblasti zvlášť prosím, aby pri prejazde koľajníc mali vždy oči na stopkách,” uviedol Hlubocký.


V úseku Komárno – Bratislava Odb. Letisko sa nachádza veľký počet železničných priecestí – celkovo ich je 51, pričom iba 8 z nich je vybavených závorami a 17 svetelným zariadením. Od nového cestovného poriadku 2020/2021 (13. 12. 2020) premáva na linke 59 vlakov. V pracovných dňoch je v čase dopravnej špičky medzi Bratislavou a Komárnom 60-minútový takt (základný interval: 2-hodinový takt), v úseku Bratislava – Dunajská Streda 30-minútový takt (základný interval: 1-hodinový takt) a v úseku Bratislava – Kvetoslavov 20-minútový takt. „Novému, dočasnému dopravcovi veľmi držím palce a rád by som za ministerstvo sľúbil, že urobíme všetko preto, aby sme túto, z pohľadu počtu cestujúcich, slovenskú top trať ďalej vylepšovali. Napríklad aj rekonštrukciou nástupíšť či vypísaním novej, dobre pripravenej súťaže na desaťročnú prevádzku osobných vlakov,“ povedal Kmeť.

Na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno (max. rýchlosť: 80 km/h) budú jazdiť tieto vozidlá:

  • HKV 2016 (ÖBB) + 2x osobný vozeň Bdteer (ZSSK) + 2x vložený vozeň Bmpz-I (ÖBB) + riadiaci vozeň Bmpz-s (ÖBB) – celková prepravná kapacita súpravy: 372 miest na sedenie
  • dieselmotorové jednotky 840 (ZSSK) – celková prepravná kapacita jednotky: 110 miest na sedenie
  • HKV 754 (ZSSK) + 2x osobný vozeň Bdteer (ZSSK) + 2x osobný vozeň Bdtmeer (ZSSK) – celková prepravná kapacita: 364 miest na sedenie
Karol Martinček, podpredseda predstavenstva ZSSK v rozhovore s Jaroslavom Kmeťom, štátnym tajomníkom SR a Bélom Keszeghom, primatorom Komárna (FOTO: ZSSK)

Vozne Bdteer sú vozne s klimatizáciou, vákuovým WC a možnosťou prepravy bicyklov. Vozne Bmpz-I a Bmpz-s sú bez klimatizácie, majú viacúčelový veľkopriestorový oddiel na prepravu bicyklov a osôb s obmedzenou možnosťou pohybu. Dieselmotorové jednotky 840 sú nízkopodlažné vozidlá s klimatizáciou, vákuovým WC a možnosťou prepravy osôb s obmedzenou možnosťou pohybu. Vozeň Bdtmeer je rekonštruovaný vozeň bez klimatizácie. Približne 60 – 70 % radených kapacít bude klimatizovaných a moderných, bez klimatizácie sú len vozne Bmpz-I a Bmpz-s (ÖBB) a Bdtmeer (ZSSK).

„Sme radi, že v úzkej spolupráci s naším partnerom ZSSK sa nám podarilo presvedčiť ministerstvo dopravy našou kvalitou, cenou a službami. Je to po prvýkrát, kedy ÖBB budú ponúkať svoje služby v zahraničí ako súčasť zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme,“ uviedla Michaela Huber, členka predstavenstva spoločnosti ÖBB Personenverkehrs AG. Na trati 131, ktorá je vedená v rámci ZoDSVZ, platí štandardné cestovné ZSSK (vrátane bezplatnej prepravy) podľa Prepravného poriadku ZSSK. Okrem toho na trati platia aj medzinárodné cestovné lístky, ktoré doterajší dopravca nepredával ani neuznával. Pre cestujúcich z Dunajskej Stredy do Viedne ZSSK navyše rozšírila ponuku REGIONAL WIEN TICKET a REGIONAL WIEN TICKET Z100 aj na reláciu Dunajská Streda – Viedeň v cene:

  • EUROPA REGIONAL WIEN TICKET: 19 € celé cestovné, 9,50 € polovičné cestovné
  • EUROPA REGIONAL WIEN TICKET Z100: 24,80 € celé cestovné, 12,40 € polovičné cestovné

Aj na tejto linke platí ponuka REGIONAL, ktorá je určená do vzdialenosti maximálne 60 km (platí pre vlaky kategórie Os a REX), vďaka čomu cestujúci ušetria na cestovnom. ZSSK už skôr oznámila, že na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno bude platiť SUPERGARANCIA ZSSK.

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button