Železničná doprava

Deutsche Bahn sa pre koronavírus dostala do najhoršej krízy v histórii

Nemecký štátny dopravca Deutsche Bahn (DB) v utorok uviedol, že ho pandémia nového koronavírusu uvrhla do najhoršej krízy v histórii aj napriek miliardám eur vládnej pomoci. Dodal, že tento týždeň sa začnú rokovania so zástupcami zamestnancov o hľadaní úspor.
      
Generálny riaditeľ Richard Lutz v liste zamestnancom napísal, že štátna skupina „finančne krváca“ a každý mesiac prichádza o milióny eur hotovosti, radovo na úrovni trojciferného čísla v miliónoch. Táto situácia bude podľa neho trvať najmenej do decembra.
      
„V súčasnom obchodnom roku to povedie k najväčšej prevádzkovej strate v histórii DB,“ uviedol Lutz, ktorý „v nasledujúcich rokoch očakáva straty z krízy spôsobenej novým koronavírusom radovo v miliardách“. Obrovský pokles objemu dopravy, čiastočne spôsobený cestovnými obmedzeniami, ktoré zaviedla vláda na kontrolu šírenia nového koronavírusu, znížil príjmy DB.


Ďalšie správy z kategórie Železničná doprava

Odvtedy sa ministri dohodli na pláne zvýšiť počet cestujúcich do roku 2030 na dvojnásobok v rámci širšieho programu na podporu železničnej dopravy. Politici vidia železničnú dopravu ako spôsob na zníženie emisií vo vysoko znečisťujúcom odvetví dopravy v Nemecku.
      
Začiatkom júna kabinet v Berlíne poskytol DB približne 5 miliárd eur, aby udržal železničnú spoločnosť nad vodou. Teraz však šéfovia DB musia nájsť úspory vo firme, aby vyčistili jej financie, vrátane nákladov na prácu vo výške 2 miliárd eur. „Súčasťou riešenia musia byť všetky zúčastnené strany. Členovia predstavenstva a manažéri, ale aj všetci zamestnanci,“ uviedol generálny riaditeľ Lutz, ktorý začína tento týždeň rozhovory s odborovou organizáciou železničiarov EVG.
      
EVG ubezpečil pracovníkov, že prepúšťanie je zatiaľ vylúčené po podpísaní dohody s vedením začiatkom tohto mesiaca. Januárová dohoda medzi DB a Berlínom vyzýva na investovanie ďalších 62 miliárd eur do železničnej dopravy v Nemecku do roku 2030 a 24 miliárd eur do samotnej spoločnosti DB.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button