Vodná doprava
Somálski piráti v Indickom oceáne vlani zaútočili na lode 445-krát
V boji proti útokom pirátov v Africkom rohu žiada nemecká spolková vláda od lodných spoločností, aby viac plavidiel prechádzalo cez nebezpečnú cestu v Indickom oceáne pod nemeckou zástavou.
„Každá plavebná spoločnosť musí vedieť, že jej môžeme pomôcť oveľa lepšie, keď loď pláva pod nemeckou zástavou,“ povedal koordinátor pre námornú plavbu vlády Hans-Joachim Otto pre týždenník Wirtschaftswoche. Ak dôjde k incidentu, nemeckí vojaci a policajti môžu zasahovať oveľa jednoduchšie. Z 3500 lodí nemeckých prepravných spoločností pláva teraz pod nemeckou zástavou len 440.
Tejto téme sa venovala v pondelok (24. 1.) v Berlíne aj porada expertov. Jej hlavným bodom bola lepšia ochrana pred útokmi pirátov v Indickom oceáne. Zúčastnili sa na nej predstavitelia nemeckých ministerstiev zahraničných vecí, obrany a vnútra. Odborníci sa zhodli na tom, že Nemecko ako najväčší exportér na svete potrebuje viac ako iné krajiny bezpečné morské cesty.
Zväz nemeckých lodných prepravcov (VDR) žiada od vlády, aby zabezpečila lepšiu ochranu obchodných lodí. Mali by sa o to postarať vojaci a policajti. Nemecká armáda má na nebezpečnom úseku Indického oceánu vojakov v rámci operácie Atalanta. Piráti celkovo zadržiavajú 31 obchodných lodí s vyše 500 námorníkmi na palubách. Medzi nimi je aj nemecká loď Ems River. V minulom roku bolo zaregistrovaných 445 útokov na lode, z nich 53 bolo úspešných. Do zajatia sa dostalo 1181 námorníkov. Medzinárodný úrad pre lodnú dopravu IMB oznámil, že zo zajatcov osem zomrelo.
Výsledok pondelkovej porady však predstaviteľov lodiarskych prepravných spoločností sklamal. Veľa sa pre nich nedá urobiť, pokiaľ lode nebudú plávať pod nemeckou zástavou. Za bezpečnosť lodí pod inými zástavami sú zodpovední v prvom rade ich majitelia. Spolková polícia v takých prípadoch nemôže zasahovať z ústavno-právnych dôvodov. Avšak lode, ich náklad a v prvom rade námorníkov by mohli chrániť príslušníci súkromných bezpečnostných služieb. Účastníci rokovania to prijali so skepsou.
Tejto téme sa venovala v pondelok (24. 1.) v Berlíne aj porada expertov. Jej hlavným bodom bola lepšia ochrana pred útokmi pirátov v Indickom oceáne. Zúčastnili sa na nej predstavitelia nemeckých ministerstiev zahraničných vecí, obrany a vnútra. Odborníci sa zhodli na tom, že Nemecko ako najväčší exportér na svete potrebuje viac ako iné krajiny bezpečné morské cesty.
Zväz nemeckých lodných prepravcov (VDR) žiada od vlády, aby zabezpečila lepšiu ochranu obchodných lodí. Mali by sa o to postarať vojaci a policajti. Nemecká armáda má na nebezpečnom úseku Indického oceánu vojakov v rámci operácie Atalanta. Piráti celkovo zadržiavajú 31 obchodných lodí s vyše 500 námorníkmi na palubách. Medzi nimi je aj nemecká loď Ems River. V minulom roku bolo zaregistrovaných 445 útokov na lode, z nich 53 bolo úspešných. Do zajatia sa dostalo 1181 námorníkov. Medzinárodný úrad pre lodnú dopravu IMB oznámil, že zo zajatcov osem zomrelo.
Výsledok pondelkovej porady však predstaviteľov lodiarskych prepravných spoločností sklamal. Veľa sa pre nich nedá urobiť, pokiaľ lode nebudú plávať pod nemeckou zástavou. Za bezpečnosť lodí pod inými zástavami sú zodpovední v prvom rade ich majitelia. Spolková polícia v takých prípadoch nemôže zasahovať z ústavno-právnych dôvodov. Avšak lode, ich náklad a v prvom rade námorníkov by mohli chrániť príslušníci súkromných bezpečnostných služieb. Účastníci rokovania to prijali so skepsou.