A.P. Moller-Maersk kupuje dve firmy z oblasti online obchodu
Dánska spoločnosť A.P. Moller-Maersk, ktorá je najväčším prepravcom lodných kontajnerov na svete, v piatok oznámila akvizíciu dvoch firiem z oblasti online obchodu. Je to súčasť jej stratégie posilnenia „pozemných služieb“.
Maersk prepravuje každý piaty kontajner, teda približne 20 % zo všetkých dodávaných kontajnerov na celom svete. Snaží sa transformovať na integrovanú logistickú spoločnosť, aby získala viac práce od existujúcich klientov ako Puma alebo Walmart.
Lodiarsky gigant sa preto dohodol na kúpe spoločností Visers Supply Chain Management a B2C Europe, ktoré sa špecializujú na elektronický obchod, za celkovú hodnotu 924 miliónov USD (779,75 milióna eur).
Potvrdil tiež nárast tržieb o 60 % v 2. štvrťroku na 14,2 miliardy USD. Začiatkom týždňa oznámil, že jeho jadrový zisk sa v uplynulom kvartáli viac ako strojnásobil.
Pandémia nového koronavírusu viedla v lodnej doprave k nedostatku kontajnerových lodí a zápcham v prístavoch. Výsledkom je, že sadzby za prepravu sú rekordné. Konkrétne objem prepravy sa zvýšil o 15 % a priemerné ceny za prepravu vzrástli medziročne o 59 %.
Vyhliadky na 3. štvrťrok sú tak podľa generálneho riaditeľa Maersk Sorena Skou silné a očakáva, že súčasná dynamika bude pokračovať aj vo 4. štvrťroku.