Rôzne

Pilotný projekt EcoDuo v Nemecku

Pilotný projekt EcoDuo v Nemecku. Začiatkom septembra projektová skupina zložená z nemeckých a španielskych spoločností pod vedením Združenia nemeckého automobilového priemyslu (VDA) spustila ročný pilotný projekt využívajúci kombináciu vozidiel EcoDuo na optimalizáciu prepráv v kombinovanej doprave.

Schmitz Cargobull poskytol svoju novú súpravu EcoDuo do ročného pilotného projektu v kombinovanej doprave. Po pozitívnych skúsenostiach s podobnými projektmi v Španielsku a Škandinávii, sa bude projekt realizovať v Nemecku s niekoľkými cieľmi, vrátane zefektívnenia prepravy tovaru, optimalizácie využitia vodičov a zníženia uhlíkovej stopy v dopravnom reťazci.

EcoDuo je súprava dvoch štandardných návesov ťahaných jedným ťahačom. EcoDuo po pripojení pomocou dvojnápravového Dolly vozíka dosahuje celkovú dĺžku 31,70 metra. Štandardné návesy sa dajú ľahko naložiť do vlakov na rozdiel od dlhých kamiónov, ktorých rozmery návesu sa líšia od štandardnej veľkosti.

„Na rozdiel od predchádzajúcich konceptov dlhých nákladných vozidiel je možné existujúce návesy naďalej používať bez nákladných investícií. Pri použití moderných návesov vybavených najnovšou technológiou náprav a bŕzd spĺňa EcoDuo všetky bezpečnostné normy. Kombinácia EcoDuo sa ideálne hodí pre kombinovanú dopravu a priamo znižuje emisie uhlíka na prepravenú tonu v cestnej premávke,“ hovorí Andreas Schmitz, generálny riaditeľ spoločnosti Schmitz Cargobull.

Pilotný projekt EcoDuo v Nemecku

EcoDuo ideálny pre kombinovanú dopravu

Počas jednoročnej pilotnej fázy v Nemecku bude EcoDuo cestovať medzi továrňou Volkswagen vo Wolfsburgu a MegaHub, ktorý sa nachádza 70 kilometrov odtiaľ v Lehrte pri Hannoveri. Globálny logistický poskytovateľ Sesé bude teraz voziť EcoDuo zo závodu VW do terminálu v Lehrte, ktorý prevádzkujú dve nemecké prekládkové spoločnosti Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße a Kombiverkehr. Odtiaľ budú návesy prepravené 1 700 kilometrov po železnici do Španielska s využitím siete Kombiverkehr KG pre ekologickú dopravu.

Na prekládkovej stanici v Barcelone budú jednotlivé návesy opäť pripojené v kombinácii EcoDuo a následne prepravené po ceste spoločnosťou Sesé až do cieľa. TÜV-Rheinland dohliada na pilotný projekt s ohľadom na pravidlá cestnej premávky. Jednoročný pilotný projekt, ktorý vychádza z reálnych operácií, má za cieľ posúdiť príležitosti a riziká kombinácie vozidiel EcoDuo a vypočítať potenciálne úspory na cestách a v termináloch. Výsledky pilotného projektu budú zhrnuté v záverečnej správe.

Andreas Schmitz: „S modelom EcoDuo podčiarkujeme náš európsky výhľad, pretože vozidlo spĺňa väčšinu bežných štandardných rozmerov a možno ho jednoducho používať na intermodálnu prepravu, a to aj vo vlakoch. To je dôvod, prečo považujeme EcoDuo za environmentálne a ekonomicky efektívne dopravné riešenie na použitie v celej Európe.“ Ak by sa projekt úspešne implementoval v celej EÚ, okamžite by sa znížili emisie prepravy o minimálne 30%, nehovoriac o dopade na zníženie nedostatku vodičov.

25 EcoDuo pre Furgo-Trayler

Španielsky balíkový špecialista Furgo-Trayler pridáva do svojho autoparku 25 súprav Schmitz Cargobull EcoDuo. V Španielsku bola začiatkom roka 2014 povolená prevádzka súpravy vozidiel EcoDuo, ktorá pozostáva z dvoch štandardných návesov spojených pomocou Dolly do hmotnosti 72 ton po cestách krajiny. Táto strategická investícia významne zlepší úspora paliva, zníženie emisií CO2 a optimalizuje logistické procesy.

Vozidlá EcoDuo budú tiež, vďaka čomu bude Furgo-Trayler ponúkať svojim zákazníkom prvotriedne služby. Návesy S.BO EXPRESS sú certifikované podľa DIN EN 12642 XL, sú vybavené poschodovým systémom, ktorý umožňuje nosnosť až 66 europaliet. Vozidlá sú štandardne vybavené telematickým systémom TrailerConnect® a vnútorným LED osvetlením. Pozinkovaný podvozok MODULOS je nenáročný na údržbu, ponúka vysokú úroveň ochrany proti korózii a má 10-ročnú záruku na prehrdzavenie, čo podčiarkuje kvalitu a odolnosť produktov Schmitz Cargobull.

Zdroj
Schmitz Cargobull
Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button