Motorizmus

Veľké novinky úžitkových vozidiel Renault

Počas online konferencie predstavila francúzska automobilka viacero noviniek, ktoré prináša rad jej úžitkových vozidiel. Veľkú pozornosť pútali dve novinky v segmente malých dodávok – Renault Kangoo a Renault Express, inovácie sa ale dotkli aj zástupcov strednej triedy úžitkových vozidiel, konkrétne modelov Trafic Combi a SpaceClass.

Spolu s predstavením noviniek oznámil Renault aj rozšírenie možností prispôsobenia vozidiel priamo pre potreby konkrétnych zákazníkov, ktoré vykonáva pomocou siete svojej značky Renault Pro+. Tá disponuje 626 predajnými miestami a 400 certifikovanými prestavbármi.

Medzi nosnými témami online konferencie nemohol chýbať prechod na bezemisnú dopravu. Automobilka ponúka elektrické úžitkové vozidlá od roku 2011, od roku 2014 sa zaoberá aj možnosťami využitia vodíka v segmente LCV a na týchto základoch stavia ďalšiu cestu za znižovaním emisií, ktoré je v súčasnosti považované za kriticky dôležité. Do roku 2030 majú 30 % predaja nových úžitkových vozidiel Renault tvoriť plne elektrické a plug-in hybridné vozidlá. Ešte pred koncom roka 2021 predstaví značka aj vodíkový Renault Master Hydrogen.

Renault Kangoo Van a Express Van
Nový Renault Kangoo Van a Express Van (FOTO: Renault)

Nová generácia Kangoo Van

Populárny Renault Kangoo vstúpil na trh v roku 1997, jeho druhá generácia prišla v roku 2008, v roku 2013 dostala zásadnejší facelift no a dnes vstupuje na trh najnovšia, tretia generácia. Vyznačuje sa atletickým dizajnom, prepracovanou prednou maskou či prednými a zadnými svetlami v tvare C. Dizajnéri sa snažili vytvoriť vzhľad, ktorý pripomína SUV.

Takto sa menil Renault Kangoo v čase

Sezam otvor sa

Významné inovácie nájdeme v nákladovom priestore nového Kangoo Van. Renault predstavil otváranie bočných dverí s názvom „Sezam otvor sa“. Na pravej strane chýba B-stĺpik, čo po odsunutí bočných dverí nákladového priestoru a otvorení predných dverí spolujazdca vytvára prístup do nákladového priestoru široký až 1,45 metra. Sedadlo spolujazdca sa dá zložiť a tak je prístup k veciam na korbe podstatne jednoduchší a to aj bez potreby nastupovania do vozidla. Zaujímavý spôsob využitia tejto novinky ukázal Renault v spolupráci so spoločnosťou Sortimo, ktorá vďaka tomuto riešeniu do vozidla namontovala otočný úložný regál. Ten stačí otočiť smerom k sebe a vybrať si z neho potrebné náradie. „Sezam otvor sa“ umožňuje nové možnosti prestavby a prispôsobenia, vďaka čomu je možné prepraviť o 60 % viac vybavenia a náradia bez toho, aby bolo nutné vstúpiť do vozidla. Ocenia to najmä zákazníci, ktorí svoje vozidlá využívajú ako pojazdné dielne.  

Riešenie „Sezam otvor sa“ je unikátne, profesionálom uľahčí každodennú prácu (FOTO: Renault)

Zákazník si vie vybrať z viacerých možností bočných dverí, napríklad kombinácia „Sezam otvor sa“ na pravej strane a klasických posuvných bočných dverí na ľavej strane alebo klasické posuvné dvere na jednej či oboch stranách. Pri „Sezam otvor sa“ riešení sa dôrazne dbalo aj na bezpečnosť, chýbajúci stĺpik podľa značky nijako neovplyvnil bezpečnosť, čo potvrdili aj bezpečnostné testy. Bočné dvere „Sezam otvor sa“ budú dostupné aj pre elektrickú verziu Kangoo Van, ktorá príde na trh neskôr.

Ďalšou zaujímavou pomôckou je Easy Inside Rack – sklopné držiaky na vnútornej strane stropu, ktoré umožňujú prepravu predmetov ako rebrík či trubky pod stropom a tým získať miesto na podlahe. Oproti preprave týchto predmetov pomocou strešných nosičov má Easy Inside Rack výhodu v tom, že sú prepravované predmety zamknuté vo vnútri nákladového priestoru a takisto pri jazde nevytvárajú žiadny hluk spôsobený odporom vetra.

Na pravej strane vozidla vznikne vstup do nákladového priestoru široký 1,45 metra (FOTO: Renault)

Z praktických prvkov poteší aj možnosť bezkľúčového zamykania a odomykania, teraz tiež s možnosťou odomykať a zamykať zvlášť kabínu a nákladový priestor. Okrem komfortu toto riešenie zvyšuje aj bezpečnosť, pretože nový systém uzamykania je koncipovaný tak, aby pri prípadnom vlámaní do kabíny ostal nákladový priestor zamknutý a tým chránil veci, ktoré sú v ňom uložené.

Dve verzie

Nový Kangoo Van ponúkne štandardnú a predĺženú verziu. Bariéra medzi kabínou a nákladovým priestorom môže byť pevná (s oknom alebo bez) alebo variabilná, so sklopným panelom na strane spolujazdca. Dlhá verzia s extra širokými (864 mm) klasickými posuvnými dverami poskytne objem nákladového priestoru od 4,2 do 4,9 m3 a užitočnú dĺžku 3 548 mm. Štandardná verzia odvezie objem od 3,3 do 3,9 m3. Delené zadné dvere (1/3 – 2/3) sa otvárajú od 90 do 180°. Užitočné zaťaženie sa pohybuje od 600 kg do 800 kg v prípade verzie so zvýšeným užitočným zaťažením, dlhá verzia odvezie náklad takmer jednej tony. Maximálna ťažná kapacita sa zvýšila na 1 500 kg. Dôležitou informáciou pre profesionálov je fakt, že sa do nákladového priestoru zmestí štandardná europaleta a to aj v prípade, že vnútorný priestor vrátane blatníkov dostane ochranné obloženie.

Aj zadné svetlá majú tvar písmena C (FOTO: Renault)

Plne prispôsobený pre prácu

Interiér nového Kangoo Van je plne prispôsobený potrebám profesionálov. Je vybavený prvkami ako držiak na smartfón, ktorý môže byť umiestnený vľavo aj vpravo, čím umožňuje jednoduchú manipuláciu ľavákom aj pravákom. Odkladacie priestory majú objem 60 litrov. Veľmi praktický je vysúvací odkladací priestor pred spolujazdcom, podobný tomu, ktorý poznáme z vozidiel Master. Celý interiér je podľa značky výraznejšie odhlučnený, izolácia bola prepracovaná na viacerých miestach a vylepšený bol aj zvuk audio systému. Novinka bude vybavená najnovšími asistenčnými systémami, ktoré zvyšujú bezpečnosť aj komfort. Rovnako poskytne tiež široké možnosti konektivity.

Interiér nového Kangoo Van
Interiér nového Renault Kangoo Van (FOTO: Renault)

Nový Kangoo Van je dostupný s benzínovým motorom 1.3 TCe s výkonmi 100 resp. 130 k a dieselovým motorom 1.5 Blue dCi s výkonmi 75, 95 resp. 115 k a na výber sú dva typy prevodoviek – 6-stupňová manuálna prevodovka a 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka EDC. Elektrický Kangoo Van E-TECH príde na trh začiatkom roka 2022. Bude vybavený 44 kWh batériou, ktorá by mala poskytnúť dojazd na úrovni 265 km, tento údaj sa však ešte môže meniť.

Doplnenie ponuky: Renault Express Van

Novinkou je aj úžitkové vozidlo Renault Express Van. Automobilka Renault ho už v minulosti na trhu mala, konkrétne v rokoch 1985 až 2000. Za ten čas sa ho predalo 1,7 milióna kusov a patrí k historicky najúspešnejším úžitkovým vozidlám značky. Teraz opäť doplní ponuku úžitkových vozidiel Skupiny Renault a vyplní priestor po obľúbenej Dacii Dokker. Tá bola jediným úžitkovým vozidlom značky Dacia a Skupina Renault sa strategicky rozhodla zahrnúť všetky úžitkové vozidlá pod značku Renault.  

Dizajnovo zdieľa niektoré prvky s modelom Kangoo Van, z pohľadu funkčnosti určite spomeňme nové halogénové svetlá s dvojitou optikou, ktoré sú výkonnejšie a ponúkajú až o 90 % väčšiu intenzitu pri rozsvietení diaľkových svetiel a o 60 % väčšiu intenzitu pri rozsvietení stretávacích svetiel. Interiér je vybavený odolným umývateľným obložením a ako opcia je k dispozícii zosilnené čalúnenie pre tých, ktorí denne veľa krát nastupujú a vystupujú. Interiér ponúka 48 litrov odkladacích priestorov.

Renault Express Van doplní ponuku úžitkových vozidiel Renault (FOTO: Renault)

Prístup do nákladového priestoru je cez 716 mm široké bočné posuvné dvere a zadné delené dvere v pomere 2/3 – 1/3. Renault zdôrazňuje najlepší pomer dĺžky nákladového priestoru k celkovej dĺžke vozidla. Do nákladového priestoru naložíte predmety dlhé 1,91 m a so sklopeným sedadlom spolujazdca narastie užitočná dĺžka až na 2,36 m. Objem nákladového priestoru je od 3,3 do 3,7 m³. Maximálne užitočné zaťaženie verzie s benzínovým motorom dosahuje 780 kg, pri dieselovej verzii je maximálne zaťaženie 650 kg. Rozdiel je spôsobený odlišnou váhou benzínového a dieselového motora. Benzínový agregát 1.3 TCe má výkon 100 k a max. krútiaci moment 200 Nm, dieselové motory 1.5 Blue dCi majú výkon 75 resp. 95 k a max krútiaci moment 220 resp. 240 Nm. Všetky verzie sú spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Nový Trafic Combi a SpaceClass

Zástupca strednej triedy úžitkových vozidiel – Renault Trafic – novinky v modeloch Trafic Combi a Trafic SpaceClass. Trafic Combi sa zameria na veľké rodiny a živnostníkov, ktorý ho budú využívať pre prácu aj pre každodenný život. Vyznačuje sa veľkou modularitou a priestorom. Nový Renault SpaceClass na druhej strane plní najvyššie očakávania VIP klientely a cestujúcich, ktorí hľadajú výnimočné pohodlie.

Nový Renault Trafic Combi a SpaceClass (FOTO: Renault)

Slovenské ceny

Nový Kangoo Van začína na 15 650 € bez DPH, nový Renault Express Van, ktorý predstavuje veľmi dostupné riešenia vo svojom segmente, štartuje na 11 000 € bez DPH. Nový Trafic Combi začína na cene 27 800 € s DPH, Trafic SpaceClass začína na cene 39 400 € s DPH. Oficiálne uvedenie na slovenský trh je plánované na začiatok apríla 2021.

V spolupráci
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button