Motorizmus

Takýto MAN TGS 8×8 ste ešte asi nevideli

Advertisement

Austrálsky výrobca obytných a expedičných nadstavieb SLRV vytvoril na podvozku MAN TGS 8×8 niečo, čo sa len tak nevidí. Dvojposchodová obytná nadstavba vyráža dych.

Horné vysúvacie poschodie má 6 postelí, na spodnom poschodí je oddelená spálňa. Dokopy je vo vozidle 10 postelí, takže bez problémov ubytuje až 10 ľudí. Tí môžu spoločné chvíle tráviť vo veľkej spoločenskej miestnosti pre 8 až 10 osôb. Zákazníkom sa pri konfigurácii obytnej časti nekladú žiadne medze, dokážu si sem objednať takmer čokoľvek. Moderná kuchyňa obsahuje dve mikrovlnné rúry značky Miele, dve indukčné dosky, 475-litrovú chladničku s mrazničkou, práčku, štyri smart televízory či zábavný multimediálny systém. Obytný priestor je veľmi priestranný a jeho rozdelenie sa podobá bytu. Všetky použité materiály sú veľmi kvalitné a s prepracovanými detailmi.

FOTO: SLRV

Musí prežiť kdekoľvek

Obytná časť je naozaj luxusná, vozidlo však stále nesie prívlastok expedičné a preto musí byť schopné dostať sa kamkoľvek, aj do najodľahlejších častí divočiny a musí tam svojim obyvateľom poskytnúť podmienky pre (spokojný) život. SLRV Commander 8×8 je postavený na podvozku MAN TGS 8×8 a má 4 uzamykateľné diferenciály. O elektrickú energiu pre obytnú časť sa starajú Li-Ion batérie MLI Ultra od spoločnosti Mastervolt, navrhnuté pre dlhé dobíjanie miest s veľkým odberom energie a pre krátky čas nabíjania, Sú navrhnuté tak, aby sa pri štandardnom nabíjaní v kempe nabili z nuly na 100 % za 4 hodiny. Pre expedičné vozidlá sú tieto batérie vhodné aj pre svoju optimalizovanú a zníženú váhu. Aktívne komunikujú s napájacím systémom, aby zabezpečili nízku spotrebu a šetrenie elektrickej energie.

FOTO: SLRV

Commander 8×8 je vybavený alternátorom, ktorý produkuje 9,5 kVa pri otáčkach 1 200 min-1 (4,5 kVa pri 800 min-1). Inovatívny systém využíva prebytočnú kapacitu motora, aby generoval elektrickú energiu buď na priamu spotrebu alebo na dobíjanie batérií. Keďže sa prebytočná kapacita motora neustále mení, systém sa jej prispôsobuje a produkuje elektrickú energiu podľa toho, koľko kapacity má práve k dispozícii.

Na streche vozidla sú solárne panely, takže vozidlo má zdroj elektrickej energie aj na miestach, kde nie je žiadny iný zdroj energie. S veľkokapacitnými batériami a solárnymi panelmi generátor nie je nevyhnutný, no v extrémnych podmienkach môže poslúžiť ako záloha. Preto si aj do tohto vozidla môžete zvoliť generátor, od malého až po veľký naftový generátor.

Najdôležitejšia tekutina

Prežiť bez vody sa nedá a v divokej prírode môže byť ťažké nájsť zdroj pitnej vody, preto sa vývojový tím SLRV zameral aj na zabezpečenie dostatku vody pre posádku Commandera. Voda je uchovávaná vo viacerých menších nádržiach, aby sa dala rozdeliť podľa použitia, napríklad na pitnú a úžitkovú. Systém stlačením gombíka umožní napĺňanie konkrétnej nádrže a rovnako vo vnútri si dokáže užívateĺ zvoliť, z ktorej nádrže má tiecť voda. V závislosti od konfigurácie môže vozidlo disponovať 500 až 1 000 litrami vody. V ponuke je dokonca systém reverznej osmózy, ktorá oddeľuje molekuly vody a separuje ju na pitnú a úžitkovú.

FOTO: SLRV

Ako vzniká byt na kolesách

Pri výrobe tohto unikátu sú používané kompozitné materiály. Vozidlo je najskôr navrhnuté v systéme SOLIDWORKS 3D CAD, v ktorom návrhári a dizajnéri implementujú všetky požiadavku klienta. Po dokončení návrhu sa začína s jeho realizáciou, jednotlivé časti a diely sú vyrezávané pomocou CNC technológie. Pri dvojposchodovej konfigurácii majú kompozitné časti v niektorých miestach hrúbku až 120 mm.

Kabeláž má špeciálnu ochranu proti poškodeniu (napríklad divou zverou), okná majú dovité sklá s výborným odhlučnením a je možné k nim pridať aj vonkajšiu ochranu.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
SLRV
Advertisement

Prečítajte si aj

Back to top button