Motorizmus

Prvoaprílový žart, ktorý zvýšil hodnotu akcií

To, čo malo byť pôvodne prvoaprílovým žartom, sa pre mnohých stalo zaručenou správou, ktorú zdieľali svetové aj slovenské média. Situácia zašla tak ďaleko, že ju napokon na pravú mieru musela uviesť až samotná americká divízia koncernu Volkswagen.

V médiách sa totiž objavila „zaručená“ infromácia, že pre posilnenie svojich elektrických modelov zmení značka Volkswagen svoj názov na „Voltswagen“ a posilní tak svoj dôraz na elektromobilitu. Správa sa objavila 30. marca, hovorca spoločnosti pre severnú Ameriku ale potvrdil, že správa o zmene názvu na Voltswagen bola len aprílovým vtipom, ktorý zrejme zašiel ďalej, než sa predpokladalo.

Prečítajte si aj

Americká divízia Volkswagenu, ktorá aktuálne spúšťa masívnu kampaň v súvislosti s uvedením svojho nového plne elektrického športovo-úžitkového vozidla (SUV) ID.4, v utorok (30. 3.) uviedla, že premenovanie značky na Voltswagen of America reprezentuje „jej investície do e-mobility“. Predstavitelia automobilky niekoľko hodín predstierali, že správa o zmene mena značky na Voltswagen je pravdivá a hovorca americkej divízie potvrdil zmenu mena v odpovedi na mailovú otázku, či ide o aprílový žart.

Šéf pre komunikáciu Volkswagen Group of America Mark Gillies však už v utorok neskoro večer potvrdil, že išlo o žart. Wall Street Journal (WSJ) a ďalšie médiá už predtým uviedli, že správa o premenovaní značky nie je pravdivá. Volkswagen priznal, že to bol pokus o vtipnú propagáciu nového elektromobilu. Správu o premenovaní značky v USA pôvodne prevzali ako pravdivú viaceré médiá vrátane Associated Press, USA Today, CNBC či Washington Post. Správa dokonca podľa denníka WSJ, ktorý prvý odhalil, že ide o vtip, nakrátko zvýšila cenu akcie automobilky.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button