Motorizmus

Magirus predstavil elektrické a CNG hasičské vozidlá

Po premiére malých elektrických požiarnych motorov predstavila spoločnosť Magirus hasičské vozidlá (H)LF 10 na elektrický pohon a CNG.

Tie rozširujú ponuku radu Innovative Drive Line (iDL) a sú výsledkom snahy spoločnosti priniesť ekologickejšie technológie do vozidiel, ktoré musia byť vždy 100 %-ne pripravené.

Ekologické aj efektívne

Hasičský špeciál (H)LF 10 je postavený na vozidle Iveco Eurocargo Natural Power 4×2 so 420-litrovou nádržou na stlačený zemný plyn (CNG) a disponuje plne automatickou prevodovkou Allison s meničom krútiaceho momentu. Poskytuje dojazd do 300 km alebo 4 hodiny činnosti čerpania pumpy a nevyžaduje si žiadne obmedzenia z pohľadu užitočného zaťaženia vozidla. Špeciálna pozornosť sa kládla na bezpečnosť. Celé CNG pohonné ústrojenstvo bolo prísne testované a homologizované.

Samotný pohon však nie je jediným ekologický riešením v tomto vozidle. Stlačený zemný plyn napája aj dodatočné vykurovanie pre posádku, o výrobu energie sa stará hybridný generátor poháňaný vodíkom a napájanie ventilátorov a záchranných zariadení zabezpečujú batérie. To všetko prispieva k čo najväčšej úspore emisií CO2.
Spoľahlivá technológia v sériovej výbave

Magirus patrí medzi pionierov alternatívnych pohonov v záchranných vozidlách. Rad vozidiel iDL prináša trvalo udržateľné, ekologicky šetrné hasičské vozidlá. Prvý plne elektrický motor Magirus sa dostal do používania v roku 2018.

Dôraz sa ale kladie nielen na samotný pohon a efektivitu vozidla, hľadí sa aj na veľmi špecifické potreby nadstavieb, ktoré sa u hasičov po celom svete odlišujú.

Úspešne v akcii v Nemecku

Úspech plne elektrických motorov KLF iDL podčiarkujú aj ich výsledky v Nemecku. Od januára 2018 ich využívajú podnikoví hasiči veľkej výrobnej spoločnosti, ktorých úlohou je prevencia škôd a odstávok výroby. Ocenili kompaktné rozmery svojich nových vozidiel – dĺžku 3 900 mm, šírku 1 400 mm a výšku 2 170 mm, rovnako ako ich veľkú užitočnú hmotnosť. Ich nespornou výhodou je aj to, že elektricky poháňané motory môžu operovať aj vo výrobných halách a uzavretých priestoroch.

HLF iDL s pohonom všetkých kolies

Hasičský špeciál HLF iDL s pohonom všetkých kolies je ďalšou ukážkou toho, že elektrický pohon môže byť využívaný aj v tak špecifickom a náročnom prostredí ako sú záchranné zložky. Dokáže prejsť 110 km, pri zásahu dokáže batéria operovať 4 hodiny a vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť 65 km/h. S kapacitou 40 l/min pri tlaku 40 barov je veľmi flexibilné. Okrem uzavretých priestorov sú tieto motory vhodné aj na použitie pri zásahoch v priestoroch ako sú nákupné centrá, železničné stanice či tunely.

Zdroj
transport.sk
Editor
Magirus

Prečítajte si aj

Back to top button