Motorizmus

Exkluzívny pohľad do interiéru nového modelu Mercedes-AMG SL

Dizajn interiéru pripravovanej SL transformuje ikonickú tradíciu prvého modelu 300 SL Roadster do modernej doby. Vďaka svojim génom s charakterom výkonnosti od značky Mercedes-AMG sa nová verzia zameriava na športovú cieľovú skupinu, ako aj zákazníkov, ktorí hľadajú maximálny komfort.

Ušľachtilé materiály, precízne spracovanie a zmysel pre detail taktiež podčiarkujú vysokú úroveň luxusu v interiéri. Dizajn kokpitu až po nastaviteľný centrálny displej v stredovej konzole je zameraný na vodiča a zaujme harmonickým celkovým dojmom. Kompletne prepracovaná koncepcia rozmerov s 2+2 sedadlami ponúka viac využiteľnosti, ako aj priestoru v interiéri. V infotainmente MBUX je k dispozícii viac špecifických štýlov zobrazovania a rôzne režimy.

Prečítajte si aj

Prvý model 300 SL Roadster je jednou z najslávnejších automobilových ikon. Jeho minimalistický a kvalitný interiér inšpiroval dizajnérov pri navrhovaní interiéru nového modelu Mercedes-AMG SL. V prípade novej verzie ikony vytvorili kombináciu analógovej geometrie a digitálneho sveta – tzv. „hyperanalógový“ kokpit. Dobrým príkladom tohto kokpitu je plne digitálny združený prístroj, ktorý je integrovaný v trojrozmernom „priezore“.

„Interiér nového modelu Mercedes-AMG SL rozmaznáva vodiča a cestujúcich sofistikovaným luxusom. Nový model SL kombinuje vo svojom interiéri maximálny komfort a kvalitu spolu s primeranou porciou športových vlastností. Kvalitná kombinácia analógového sveta a najmodernejších prvkov digitálnej výbavy dáva jasne najavo: nový model SL je znovuzrodením ikony pre moderný vek,“ hovorí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

„SL je ikonou našej značky: tento roadster predstavuje už desaťročia automobilovú fascináciu a túžbu. Je to veľká príležitosť a výzva pre dizajn, pretože každý dizajnér chce vytvárať ikony,“ hovorí Gorden Wagener, šéfdizajnér koncernu Daimler. Výsledkom je revolučný interiérový zážitok v atmosfére, v ktorej sa prejavuje napätie medzi digitálnym a analógovým luxusom. „Vytvorili sme najikonickejšiu SL odnepamäti, luxusnú ikonu 20. rokov.“

Nová a prepracovaná koncepcia rozmerov umožňuje po prvýkrát od roku 1989 (Mercedes SL konštrukčného radu R 129) konfiguráciu sedadiel 2+2. Vďaka tomu je nová SL ešte všestrannejšia. Zadné miesta zlepšujú praktickosť pri každodennom používaní a ponúkajú priestor pre osoby s telesnou výškou do 1,50 metra. V prípade, že sa zadné sedadlá nepoužívajú, môže vetrolam chrániť zátylky cestujúcich na predných sedadlách pred prievanom. Druhý rad sedadiel možno tiež použiť ako prídavný úložný priestor a pojme napríklad golfový bag.

Veľký výber rôznych poťahov športových sedadiel alebo sedadiel Performance (na želanie pre všetky varianty) odráža aj škálu výbavy od komfortného až po športový charakter. Jedno a dvojfarebná koža napa patrí tiež medzi možnosti výberu, ako aj mimoriadne ušľachtilá koža napa STYLE s kosoštvorcovým prešívaním alebo športová kombinácia z kože napa s mikrovláknom DINAMICA RACE a kontrastnými ozdobnými švami v žltej alebo červenej.

Prístrojová doska inšpirovaná letectvom

Symetrická prístrojová doska je navrhnutá ako skulpturálne a mocné krídlo, ktoré je štrukturované na hornú a dolnú časť. Medzi kľúčové vlastnosti patria štyri novovyvinuté a galvanizované turbínové dýzy. Tvar ich povrchov prechádza z mohutných charakteristických prelisov do prístrojovej dosky. Spodná časť prístrojovej dosky sa plynulo vyvíja zo stredovej konzoly a plynulo spája oba prvky.

Aj napriek symetrii je dizajn kokpitu evidentne zameraný na vodiča: 12,3-palcová LCD obrazovka združeného prístroja s vysokým rozlíšením nie je voľne stojaca, ale integrovaná do high-tech „priezoru“. Ten bráni odrazom slnečného žiarenia.

Stredová konzola s nastaviteľnou dotykovou obrazovkou

Stredová konzola dominuje priestoru medzi vodičom a spolujazdcom. Maximálne široká a smerom dopredu výrazne stúpajúca sa plynulo napája na spodnú časť prístrojovej dosky. Funkčným a vizuálnym centrom stredovej konzoly je kovový diel, ktorý pretína kožené povrchy vpredu i vzadu.

S rukopisom prívodu vzduchu NACA ďalej šíri gény modelov AMG GT a GT 4-dverové kupé. Tento dizajnový prvok sa tak stáva štýlovým prvkom interiérov modelov AMG. Prívod vzduchu NACA sa takmer nebadane napája na 11,9-palcovú multimediálnu dotykovú obrazovku orientovanú na výšku. Aby sa predišlo odrazom od slnečného žiarenia pri jazde s otvorenou strechou, možno túto obrazovku elektricky uviesť do zvislejšej polohy.

Jej orientácia na výšku poskytuje významné výhody najmä pokiaľ ide o navigáciu, pričom z ergonomického hľadiska prináša viac voľnosti. Dotyková obrazovka sa vznáša medzi dvoma centrálnymi turbínovými dýzami a tvorí digitálny kontrast k emocionálnym dizajnovým prvkom.

Obloženie dverí je integrované do rovnováhy interiéru

Podobne ako v prípade stredovej konzoly, aj povrchy dverí plynulo vychádzajú z prístrojovej dosky. Výsledkom je priebeh s akcentom s ozdobnými švami, ktorý obklopuje celý interiér a prechádza okolo bočných turbínových dýz. Stredový diel obloženia dverí je vyhotovený v zmyselnej topografii vrstiev.

Držadlo na zatváranie dverí predstavuje ďalší pútač pohľadov. Materiály a modelovanie plôch sa opakuje aj vo dverách, výsledkom čoho je vyváženosť v interiéri. Hodnotné reproduktory Burmester z pravého kovu, ktorých perforácia vynikne aj opticky, sú integrované vo dverách.

Skulpturálny dizajn sedadla s integrovanými opierkami hlavy

Avantgardný dizajn sedadiel nového modelu Mercedes-AMG SL posúva skulpturálny dizajn sedadiel typický pre Mercedes na športovú úroveň. Šikovne sa hrá s vrstvami a obklopujúcimi povrchmi. Sedadlá tak pôsobia ľahšie a menej objemne. Opierky hlavy sú integrované do operadla chrbta, čím prispievajú k športovým proporciám sedadiel. Dokonalá ergonómia a rôzne progresívne vzory švov a prešívania dotvárajú symbiózu špičkovej techniky, výkonu a luxusu.

Intuitívne ovládanie a schopnosť učiť sa: najnovšia generácia systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz)

Určité funkčné obsahy a štruktúra ovládania systému MBUX druhej generácie zodpovedajú Triede S. Boli rozsiahlo doplnené alebo nahradené obsahom a zobrazeniami špecifickými pre AMG. Vďaka tomu je nová SL výrazne nezávislá pokiaľ ide o komunikáciu a informácie. Prvky ponúk, ako „Performance“ alebo „Track Pace“ zvýrazňujú športový charakter. Interiér je ešte digitálnejší a inteligentnejší, pretože hardvér a softvér boli komplexne zdokonalené.

Na LCD obrazovkách uľahčujú brilantné zobrazenia ovládanie funkcií vozidla, ako aj komfortných funkcií. Displej vodiča a centrálny displej ponúkajú estetický a ucelený zážitok. Vzhľad združeného prístroja možno personalizovať rôznymi štýlmi zobrazovania a individuálne voliteľnými hlavnými zobrazeniami.

Voliteľný projekčný displej prispieva k uvoľnenému jazdeniu, pretože vodič nemusí spúšťať zrak z cesty. Zobrazuje relevantné informácie a akcie trojrozmerne v skutočnej jazdnej situácii a prostredí. Aj tu si možno vyberať z rôznych variantov štýlov – každý z nich je zladený s ukazovateľmi v združenom prístroji. V závislosti od výbavy alebo osobného vkusu obklopuje náladové osvetlenie exkluzívny interiér v 64 rôznych farbách.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TS
Back to top button