Malý a zábavný Opel Astra
Malý a zábavný Opel Astra. So značkou Opel sme počas kariéry už čo-to najazdili. Predchádzajúca generácia Astry vynikala svojimi schopnosťami a jazdnými vlastnosťami. Ako je na tom nová generácia? Do rúk sa nám dostala v atraktívnej zlatej metalíze a s motorom 1.2 Turbo.
Ostro rezaný dizajn nového modelu Opel Astra sa nám páči. Vozidlo bolo vo výbave Ultimate, v zlatej metalíze a malo krásne, brúsené 18-palcové ráfiky z ľahkých zliatin. Oproti predchádzajúcej, trošku nevýraznej generácii Astry je toto doslova raketová zmena. Predok s názvom Vizor vozidlu doslova dominuje, opticky spája masku s hlavnými svetlometmi v jeden celok.
Úplne skvelé boli LED maticové svetlomety, ktoré svietili a fungovali bezchybne. Batožinový priestor má objem 422 litrov, sklopením zadného radu vzrastie na 1 339 litrov. Nová Astra má rozmery 4 374 × 1 860 × 1 470 mm. Karoséria je teda nižšia ako v prípade predchádzajúcej generácie, a práve preto vozidlo navodzuje veľmi športový dojem. Ide o veľmi pekné auto.
Príjemný a intuitívny interiér
Pri dizajnovaní interiéru sa premýšľalo, to treba napísať hneď na začiatku. K displejom totiž pribudli aj fyzické tlačidlá, ktorými možno nastaviť hlasitosť, teplotu, vyhrievanie predných sedadiel alebo volantu. Perfektné bolo aj AGR sedadlo vodiča, ktoré bolo komfortné po celú dobu jazdy. Dve desaťpalcové obrazovky sú spojené v jeden celok, ale aj napriek tomu je usporiadanie v interiéri, dá sa povedať, veľmi tradičné.
Plasty sú miestami tvrdšie a nám napríklad prekážalo otváranie veľkej priehradky na stredovej konzole, ktoré má okolo seba naozaj veľa ostrých hrán a neraz nám tam zostal prst. Palubný infotainment nie je vyslovene pomalý, ale svižnosť by mu rozhodne prospela. V našej výbave nechýbal farebný head-up displej.
Jazda naozaj potešila
Samotná jazda nás nadchla, po dlhšej dobe sme zažili zábavu za volantom „bežného“ auta. Pod kapotou nájdete trojvalec 1.2 s výkonom 96 kW/130 k. Dynamika je viac ako slušná a rozhodne nestráca dych. Motor nás prekvapil aj spotrebou, ktorá sa v rámci mestskej premávky pohybovala okolo 6,5 litra na 100 km. Motor, samozrejme, akustikou nezamaskuje trojvalcový pôvod, ale zbytočne neduní ani nevibruje.
Chod motora je úplne kultivovaný. Pri podvozku nová Astra stavila na športovejšie nastavenia. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je náprava s vlečenými ramenami a torznou priečkou. Naozaj to funguje, auto je neskutočne svižné a stabilné!
A ako to dopadlo?
Skvele! Opel Astra je podarený hatchback s výborne vyladeným podvozkom. Dizajn je nevšedný a zábavný. Interiér je vydarený a dobre spracovaný, potešia aj fyzické tlačidlá. Trojvalec má obstojnú dynamiku a slušnú spotrebu paliva. Základná cena nového modelu Opel Astra začína od 27 490 eur bez DPH.
Malý a zábavný Opel Astra
Vozidlo | Opel Astra 1.2 Turbo 130 k Ultimate AT8 |
Motor | R3/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1 199 cm3 |
Max. výkon | 96 kW (130 k)/5 500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 230 Nm/1 750 min-1 |
Max. rýchlosť | 210 km/h |
Prevodovka | A8 |
Kombinovaná spotreba | 5,5 – 5,7 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,5/100 km |
Emisie CO2 | 125 – 130 g/km |
Objem batožinového priestoru | 422/1 339 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 341 kg |
Celková hmotnosť | 1 880 kg |
Rozmery (d × š × v) | 4 374 × 1 860 × 1 442 mm |
Rázvor | 2 675 mm |
Základná cena testovaného vozidla | 27 490 eur bez DPH |