Elektromobilita

Elektromotorom poháňaný Opel Movano Hydrogen „nabijete“ do piatich minút

Elektromotorom poháňaný Opel Movano Hydrogen „nabijete“ do piatich minút. Opel tvrdí, že má ideálne riešenie pre zákazníkov, ktorí potrebujú veľkú dodávku s nulovými lokálnymi emisiami na jazdy na dlhé vzdialenosti, ale nechcú strácať čas nabíjaním.

Značka Stellantis už začiatkom septembra ohlásila premiéru modelu Opel Movano Hydrogen, takže kľúčové údaje už nie sú prekvapením. Vďaka kombinácii pohonu na vodíkové palivové články a zásuvnej batérie môže nový Opel Movano Hydrogen prejsť viac ako 500 kilometrov (WLTP1) a vodík je možné natankovať za menej ako päť minút – oveľa rýchlejšie, ako potrebuje elektrické vozidlo na rýchlonabíjačke. Dojazd je tiež o 80 kilometrov dlhší ako u elektrického Movana.

Nové vodíkové Movano je poháňané jedinou elektrickou jednotkou s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 410 Nm. Napájanie zaisťuje palivový článok s výkonom 45 kW a pod prednými sedadlami je uložená prídavná trakčná batéria s kapacitou 11 kilowatthodín, ktorá vykrýva výkonové špičky a ukladá energiu pri rekuperácii. Poskytuje podporu pri štartovaní alebo zrýchľovaní.

Vodík je v Opli uskladnený v štyroch nádržiach pod podlahou nákladového priestoru, ktorý môže mať od 13 do 17 m3. Tlakové valce majú kapacitu 7,5 kg vodíka, z toho využiteľných 7 kg pri tlaku až 700 barov. Podľa Oplu systém palivových článkov vždy funguje za optimálnych prevádzkových podmienok. Vďaka hybridnému systému môže byť brzdná energia tiež rekuperovaná a dodávaná do batérie ako elektrina cez elektromotor (generátor) (rekuperácia).

Elektromotorom poháňaný Opel Movano Hydrogen „nabijete“ do piatich minút

„Prvýkrát ponúkneme najväčšieho člena rodiny Opel LCV ako elektrické vozidlo s vodíkovými palivovými článkami,“ povedal generálny riaditeľ Opel Florian Huettl pri prezentácii na IAA Transportation. „V roku 2021 sme uviedli na trh Opel Vivaro Hydrogen, prvý transportér vodíka od výrobcu vozidiel. Dnes, so zavedením Movano Hydrogen, teraz robíme ďalší krok a vytvárame ešte silnejšiu ponuku.“

Huettl pokračoval: „Náš nováčik samozrejme zdedil všetky prednosti svojich súrodencov s batériovým elektrickým a dieselovým pohonom. Patrí medzi ne 21 elektronických pomocníkov. Napríklad Movano je jedným z prvých vo svojej triede, ktorý ponúka asistovanú jazdu úrovne 2. Ponúka ložný objem až 17 metrov kubických – dostatok priestoru pre komerčných zákazníkov, ktorí toho majú veľa na prepravu.“

Huettl na IAA poskytol aj všeobecné údaje o obchode s dodávkami Opel: „V minulom roku sme celosvetovo predali viac ako 125 000 ľahkých úžitkových vozidiel a dokázali sme podstatne zvýšiť predaj našich batériových elektrických ľahkých úžitkových vozidiel o 41 percent. V tomto úspechu chceme v našom biznise s ľahkými úžitkovými vozidlami pokračovať. Aby sme to dosiahli, predstavujeme pre našich zákazníkov tu v Hannoveri nové produkty určujúce trendy.“

Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button