Z Číny sa tovar vozí už aj kamiónmi
Svetovú logistiku skúša v posledných mesiacoch viacero udalostí. Po boji s ochorením COVID-19, ktoré minlý rok ochromilo prevádzku čínskych prístavov, rezonovalo tento rok zablokovanie Suezského prieplavu kontajnerovou loďou Ever Given a aby toho nebolo málo, v Číne sa rodí ďalší problém, ktorý môže podľa odborníkov priniesť ešte väčšie škody, ako upchatý Suezský prieplav.
Na trhu je akútny nedostatok kapacít a dostať komodity z Číny do Európy je veľmi náročné, o cenách za prepravy ani nehovoriac. Aj tieto faktory zrejme stáli za spustením novej linky DB Schenker, ktorá začala od mája tohto roka prevádzkovať novú kamiónovú linku. Jej trasa meria 13 000 kilometrov a vedie z Číny priamo do Čeksej republiky, cez Rusko, Bielorusko a Poľsko. V Číně zaisťuje prepravu miestny dopravca, ktorý zásielku dopraví na hranice s Ruskom.
Tam je tovar cez colný sklad počas jedného dňa preložený na kamión, ktorý ho dovezie až na vykládku k zákazníkovi do Českej republiky. Preprava po celý čas prebieha v rámci logistickej siete DB Schenker. Štandardná preprava s objemom 33 paliet a max. hmotnosťou 22 ton trvá dva týždne. Podľa logistickej firmy musia zákazníci so zazmluvnením slotu na prekládku na hraniciach s predstihom zhruba dvoch až troch týždňov.
„Zvláštna doba si žiada neštandardné riešenia. Vzhľadom k vyťaženiu obvyklých prepravných ciest z Číny je na trhu o túto alternatívu veľký záujem. Dúfame, že se kamiónová linka z Číny stane súčasťou štandardnej ponuky, ktorá čiastočne uľahčí toky tovaru z celej juhovýchodnej Ázie do strednej Európy,“ povedal pre portál iDnes.cz riaditeľ spoločnosti DB Schenker v ČR Tomáš Holomoucký.