Cestná doprava

Slovenská správa ciest má novú generálnu riaditeľku

Slovenská správa ciest (SSC) by sa mala reštartovať a vybudovať na pilieroch plánovania, prioritizácie, efektívnosti a odbornosti. Pre TASR to uviedla nová generálna riaditeľka SSC Martina Tvrdoňová. Priblížila, že pracuje na novej stratégii, správe ciest podľa nej pomôžu systémové riešenia.
      
Základným cieľom novej šéfky SSC je podľa jej slov významne zlepšiť celkové fungovanie správy ciest. Priblížila, že s ministrom dopravy Andrejom Doležalom (nominant Sme rodina) majú rovnaký pohľad na nové smerovanie SSC, a to robiť veci transparentne, hospodárne a efektívne. Najmä preto sa rozhodla prijať funkciu generálnej riaditeľky.

Nová generálna riaditeľka Slovenskej správy ciest (SSC) Martina Tvrdoňová chce zlepšiť celkové fungovanie SSC (FOTO: TASR)

Chce sa súčasne viac priblížiť občanom, najmä v oblasti informovania o jednotlivých krokoch či projektoch SSC. Zamýšľa tiež čo najviac eliminovať prípadné negatívne aspekty pri rekonštrukcii ciest prvej triedy. Zdôraznila však aj potrebu kompromisov.
      
V rámci plnenia programového vyhlásenia vlády bude SSC podľa jej slov plniť jednu z kľúčových úloh v oblasti zlepšovania podmienok v doprave, a to rekonštrukciou, modernizáciou a údržbou ciest prvej triedy. To plánuje zabezpečiť aj prebiehajúcim verejným obstarávaním na veľkoplošné rekonštrukcie. „Nielen diaľnice, ale aj cesty prvej triedy predstavujú významný segment pre zlepšovanie podnikateľského prostredia, znižovanie nezamestnanosti a znižovanie sociálno-ekonomických rozdielov na území SR,“ podotkla Tvrdoňová.


Ďalšie články z kategórie Cestná infraštruktúra:

    Ako prvé je podľa nej potrebné vykonať prioritizáciu jednotlivých nevyhnutných opráv a nastaviť efektívne realizovanie. Zdôraznila tiež potrebu pripraviť prioritizáciu v rámci zásobníka projektov SSC aj s ohľadom na čerpanie eurofondov a prijať opatrenia na maximalizáciu ich čerpania. „Vzhľadom na ekonomickú situáciu spôsobenú koronavírusom plánujeme, pokiaľ to bude efektívne, hospodárne a účelné, analyzovať a prípadne využiť alternatívne zdroje financovania, napríklad aplikovaním modelu verejno-súkromného partnerstva,“ načrtla Tvrdoňová pre TASR.
          
    V súvislosti so súťažou na veľkoplošné opravy ciest prvej triedy uviedla, že je s ňou oboznámená. „Na základe mojich skúseností, ktoré som nadobudla počas dlhoročného pôsobenia na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO), môžem konštatovať, že bolo správne zrušiť pôvodne vyhlásené verejné obstarávanie a rozdeliť túto zákazku na viaceré časti,“ skonštatovala. Verí, že sa podarí toto verejné obstarávanie dotiahnuť čo najrýchlejšie do úspešného konca.
          
    Zároveň sa stotožňuje s názorom ministra dopravy na vykonanie auditu v SSC, aby sa identifikovali činnosti, ktoré je potrebné v rámci fungovania správy ciest zmeniť a tým zabezpečiť jej efektívnejšie a kvalitnejšie fungovanie. „Je však potrebné dodať, že problém SSC nevznikol z večera do rána a preto je pochopiteľné, že bude potrebné systémovými krokmi zabezpečiť dlhodobý ozdravný plán pre reštartovanie fungovania SSC,“ dodala.

    Zdroj
    transport.sk
    Editor
    TASR

    Prečítajte si aj

    Back to top button