Cestná doprava

Rozšírený rad verzií autobusov IVECO BUS

V Miláne predstavil IVECO BUS pri príležitosti prechodu na nové emisné limity Euro VI-E nové verzie modelov aj úplné novinky.

IVECO BUS je silný predovšetkým produktmi pre medzimestskú, prímestskú a mestskú dopravu. Sortimentom vlastných produktov a služieb IVECO BUS potvrdzuje svoje silné stránky: udržateľnosť, mobilitu, riešenia energetického mixu, technologickú dokonalosť, celkové náklady na vlastníctvo (TCO) a vysokú pridanú hodnotu na pomoc zákazníkom, verejným orgánom a prevádzkovateľom pri ich energetickom prechode.

A to s dostupnými cenami a ekologickými dopravnými riešeniami, ktoré ponúkajú široký mix energií (zemný plyn, plne elektrický, Euro VI-E HI-SCR) a množstvo modelov (URBANWAY, IMC, CREALIS, E-WAY, LINIUM, CROSSWAY, EVADYS alebo DAILY), ktoré zodpovedajú všetkým potrebám mobility pre mestské, prímestské, medzimestské prepravy a pre cestovný ruch.

Prečítajte si aj

Úspešný CROSSWAY

S rekordnou produkciou 50 000 kusov je rad CROSSWAY nesporným lídrom vo svojom segmente. Dnes je každý druhý medzimestský autobus registrovaný v Európe CROSSWAY. Nová verzia CROSSWAY step E ponúka široký výber so štyrmi dĺžkami (10,8 m; 12,1 m; 13 m a 14,5 m 3-nápravový) a troma motormi (Cursor 9 CNG a Diesel Tector 7, resp. Cursor 9) pre CROSSWAY LE, zatiaľ čo CROSSWAY LD je k dispozícii v troch dĺžkach (10,8 m; 12,1 m; 13 m) a s troma motormi (Cursor 9 CNG a Diesel Tector 7 a Cursor 9). S prechodom na Euro VI-E nový model CROSSWAY ponúka dve nové automatické prevodovky (ZF Ecolife 2 – VOITH Diwa NXT), ešte väčší komfort jazdy a optimalizovaný výkon z hľadiska palivovej účinnosti.

Kokpit vodiča bol výrazne modernizovaný, je vybavený novým volantom a prepracovanou palubnou doskou, ktorá prináša ovládacie prvky bližšie k vodičovi – zlepšila sa ergonómia ovládania a jednotlivé prvky sa dajú konfigurovať podľa požiadaviek objednávateľa. Ku komfortu vodiča prispieva aj plne prispôsobiteľná palubná doska s viacerými úložnými priestormi, nabíjacími konektormi, dvojitými USB portmi a držiakmi na poháre a fľaše. Nový 7-palcový plnofarebný displej zobrazuje viac informácií o jazde a vozidle, napr. hodnotenie štýlu jazdy, rýchlosť nastavenú pre tempomat a mnoho ďalších.

Vo verzii CROSSWAY Natural Gas predstavuje skutočné riešenie trvalo udržateľnej mobility. Plynový motor má mimoriadne tichý chod. Očakáva sa, že tento rok bude mať CROSSWAY s pohonom CNG podiel vo výrobe vo Vysokom Mýte až 15 % oproti 10 % v roku 2020 a 6 % v roku 2019.

Efektívne modely CROSSWAY CNG ponúkajú najsilnejší motor na trhu s IVECO Cursor 9 CNG s výkonom 360 k, kompatibilný s biometánom. S celkovou kapacitou 1 260 litrov v štyroch 315-litrových nádržiach má vozidlo dojazd až 600 km a je adaptované na rýchle alebo pomalé plnenie.

Modely CROSSWAY CNG majú elegantný dizajn s nádržami na CNG inštalovanými v streche s najnižšou celkovou výškou na trhu (3 455 mm CROSSWAY, 3 210 mm CROSSWAY LE) – rovnaké ako klimatizované dieselové verzie. To znamená, že môžu fungovať bez ohľadu na cestnú infraštruktúru, ako sú mosty alebo podjazdy. Táto exkluzívna patentovaná funkcia navyše optimalizuje ťažisko vozidla, čo zvyšuje stabilitu na ceste.

EVADYS

EVADYS je vybavený motorom Cursor 9 s výkonom 400 k Euro VI-E. Ide o všestranný autobus s dĺžkou 12 m a 12,96 m. Ako CROSSWAY má k dispozícii dve prevodovky ZF Ecolife 2 – VOITH Diwa NXT. Rozloženie dverí sa prispôsobuje požiadavkám dopravcu (tri typy), rozloženie sedadiel je štandardne 63 miest na sedenie alebo nemecký štandard 3GBK. EVADYS ponúka najväčší priestor pre batožinu vo svojom segmente, a to s objemom až 12 m3, s vyššou vstupnou nakladacou plochou. EVADYS je bezpochyby najlepším obchodným partnerom v segmente MD.

E-WAY, LINIUM, URBANWAY a CREALIS

IVECO BUS vyvinul 100 % elektrické autobusy pre udržateľnú mestskú dopravu. Vyvinuli priekopnícky trolejbus novej generácie s nulovými emisiami: CREALIS In-Motion Charging. Táto inovatívna technológia kombinuje nadzemné elektrické vedenie s malými palubnými batériami. Tieto vozidlá sa nabíjajú pri podjazde nadzemnými káblami. Môžu byť tiež napájané z batérie až na 25 až 40 % trasy linky.

IVECO BUS tiež vyvinul model E-WAY (značka GX electric vo Francúzsku). Tento rad autobusov poháňaných batériou je dostupný v štyroch dĺžkach (9,5 m; 10,7 m; 12 m a 18 m), v dvoch verziách – štandardnej a BRT s názvom LINIUM, a s tromi režimami nabíjania: cez noc v depe a cez pantograf (vzostupný alebo klesajúci).

E-WAY ponúka dve technológie batérií pre každú špecifickú aplikáciu: vysokoenergetické NMC (nikel-mangán-kobaltové) články pre pomalé nabíjanie v depe, vysokovýkonné články LTO (titaničité lítiovo-iónové) pre rýchle nabíjanie za poplatok. Poskytujú dojazd až do 300 km.

IVECO BUS pristupuje k elektromobilite ako k ucelenému ekosystému prvkov a technológií batérií a riešení nabíjania, až po finančné služby a telematiku. Tento modulárny prístup umožňuje flexibilné riešenia šité na mieru tak, aby ponúkli najlepší kompromis na celkových nákladoch na vlastníctvo (TCO).

Nový rad URBANWAY

Nový URBANWAY line-up je k dispozícii v troch dĺžkach (10,5 m; 12 m a 18 m) a dvoch verziách – štandardnej a CREALIS BRT, pri zachovaní plného energetického mixu. Hlavnou novinkou je nová a jedinečná architektúra motora Cursor 9 pre všetky verzie URBANWAY, ktorý je uložený v pozdĺžnej polohe, čo prináša úsporu hmotnosti, lepšie rozloženie hmotnosti a dostupnosť motora pre údržbu.

Nový model URBANWAY CNG ťaží z osvedčeného a výkonného motora Cursor 9 na CNG, teraz s nádobami s objemom 960 až 1 610 litrov plynu a dojazdom viac ako 650 km (12 m) a 600 km (18 m) pri zachovaní celkovej výšky vozidla pod 3,30 m. Okrem existujúcej prevodovky VOITH je dostupná aj nová ZF Ecolife 2. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou má spotrebu nižšiu o -5 % a v prípade verzie s naftovým motorom až o -10 % (testy SORT).

Najnovšia generácia URBANWAY dostala nový dizajn zadného čela, zadné svetlá sú zvýraznené širšími červenými pásmi. Priestor pre vodiča tiež prináša mnoho zmien, ktoré poskytujú vyšší komfort a modernejšie prostredie. Nová palubná doska Actia Podium 2 integruje 7-palcový plnofarebný displej s vyšším rozlíšením pre lepšiu čitateľnosť obsahu. Zadná stena vodiča tlmí hluk.

Minibusy DAILY

DAILY MY22 ponúka jedinečnú zostavu motorov – dve výkonové verzie na naftu (180 k a 210 k) a verziu na zemný plyn (136 k). Verzia na CNG je plne kompatibilná s biometánom. Minibus DAILY ponúka na výber dve dostupné prevodovky – novú 6-stupňovú manuálnu prevodovku a 8-stupňovú prevodovku Hi-Matic. DAILY posúva komfort vodiča aj cestujúcich na novú úroveň. Je to prvý minibus v tejto kategórii, ktorý má sedadlo vodiča s pamäťovou penou.

Minibus DAILY Line je určený pre exkurzie, kyvadlovú dopravu, medzimestské a školské aj mestské prepravy. DAILY Pop je školský minibus, špeciálne navrhnutý pre taliansky trh. DAILY Start je vhodný pre širokú škálu použitia, od letiska alebo kyvadlovej dopravy až po taxislužbu. DAILY Tourys vyniká komfortom a turistickým štýlom. DAILY Access je mestský minibus pre pravidelné linky, dostupný hlavne vo verzii na zemný plyn (CNG). Access je ponúkaný v troch verziách – pre 25, 28 až 35 cestujúcich, a s dĺžkou 7,1 m; 7,5 m alebo 8 m. Priestor pre vodiča je úplne oddelený a ľahko prístupný.

V spolupráci
transport.sk
Back to top button