Cestná doprava

Podľa ministra dopravy treba zmeniť metodiku posudzovania stavu mostov

Súčasná metodika je založená na vizuálnej obhliadke. Poukázal pritom na prípady, keď most skolaboval aj bez toho, aby boli zvonku znaky degradácie.

Doležal priblížil, že diskutoval na túto tému s odborníkmi, ktorí ho upozornili na to, že v 50. rokoch sa množstvo mostov postavilo z konštrukcie tzv. predpätých mostov. Súčasná metodika posudzovania stavu mostov je pritom založená na vizuálnej obhliadke.

„Aj keď vizuálne most zvonka vyzerá byť kompaktný a máme predpoklad, že oceľové lano v strede je v poriadku, tak máme aj prípady, že tam bola skrytá korózia a že ten most skolaboval aj bez toho, aby vonku boli viditeľné akékoľvek znaky degradácie mosta,“ upozornil Doležal.

Metodika posudzovania stavu mostov sa preto podľa neho musí zmeniť. „Aby sme robili cielenú diagnostiku zameranú na tento typ mostov a inšpekčnými vrtmi sme sa pozreli a kamerou skontrolovali stav toho oceľového lana aj na mostoch, ktoré vizuálne nevyzerajú, že by mohli padnúť,“ podotkol minister dopravy.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button