Cestná doprava

Obnovia cestu na Poľanu nad Detvou

Asfaltovú cestu na Poľanu nad Detvou, ktorá je v súčasnosti v havarijnom stave, obnovia. Potvrdila to hovorkyňa štátneho podniku Lesy SR Marína Debnárová, ktorý má cestu vo vlastníctve.

Podľa hovorkyne lesnú cestu na Poľanu chce podnik rekonštruovať formou čerpania príspevku z fondov Európskej únie, z programu rozvoja vidieka. „V súčasnej dobe sa vyhotovuje projektová dokumentácia. Celková dĺžka cesty je 9495 metrov,“ zhrnula s tým, že vozovka sa bude rekonštruovať technológiou recyklácie vozovky za studena na mieste s opätovným položením asfaltového krytu v dĺžke 7815 metrov.

Pripomenula tiež, že to bude prvá etapa rekonštrukcie, v druhej etape v dĺžke 1680 metrov budú v rámci rekonštrukcie opravené výtlky a odvodnenie úseku cesty. „Predbežné rozpočtové náklady sú 1,9 milióna eur. Začiatok doby rekonštrukcie závisí od vyhlásenia výzvy a schválenia financovania z príspevku Európskej únie,“ spomenula a dodala, že v súčasnosti pokračuje podpisovanie nájomnej zmluvy s vlastníkmi pozemkov pod uvedenou cestou.

„Pri podrobnejšom zisťovaní vlastníckych vzťahov sme totiž zistili, že teleso cesty prechádza aj cez pozemky, ktoré nie sú vo vlastníctve štátneho podniku Lesy SR,“ ukončila Debnárová.

Cesta v súčasnosti slúži pre vodičov, ktorí sa chcú autom dopraviť k horskému hotelu Poľana. Ten síce v súčasnosti nefunguje, prichádza však k nemu čoraz viac turistov, cyklistov a rodín s deťmi.

Po ceste prichádzajú aj návštevníci, ktorí chcú vidieť Vodopád Bystrô. Táto národná prírodná pamiatka patrí k najväčším vodopádom vo vulkanitoch Západných Karpát, skalná stena presahuje výšku 23 metrov.

„Vodopád sa nachádza na južných svahoch Poľany, na hornom toku potoka Bystré,“ pripomenul riaditeľ Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Turistický Novohrad a Podpoľanie Tomáš Krahulec.

Poľana je typická hustými lesmi a horskými lúkami. „Dlhodobo neriešený stav ciest nie je dobrou vizitkou. Poľana je pritom vnímaná ako symbol slovenského lesníctva,“ poznamenal primátor Hriňovej Stanislav Horník.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TASR
Back to top button