Cestná doprava

Nový rad motorov Scania V8 aj s novým kráľom ciest

Scania včera oficiálne predstavila nové motory SCANIA V8 a ako značka zdôrazňuje, poskytujú nielen výkon na rekordnej úrovni, ale taktiež prispievajú k výrazne nižšej spotrebe paliva. Celkové úspory za správnych podmienok – teda pri integrácii novej prevodovky G33 do hnacieho ústrojenstva, môžu podľa nej dosiahnuť viac než 6 %. Takáto úspora paliva znamená rozdiel ako z dlhodobého hľadiska pre ovzdušie, tak aj krátkodobo pre dopravcov. „Pri prechode na dopravu bez fosílnych palív sa musíme všetci snažiť o zlepšenie našich súčasných riešení,“ hovorí Alexander Vlaskamp, výkonný viceprezident, vedúci predaja a marketingu.

Úspora paliva je výsledkom rozsiahleho vývoja a ladenia zo strany inžinierov spoločnosti Scania. V rámci týchto činností sa inžinieri zameriavali predovšetkým na inovácie technológií spaľovacích motorov. Výsledkom je viac ako 70 nových dielov prinášajúcich nižšie trenie, vyšší kompresný pomer, dokonalejšie systémy následnej úpravy výfukových plynov a nový výkonný systém riadenia motora (EMS). Zatiaľ čo v budúcnosti bude udávať trend elektrifikovaná doprava, dnes je svet stále závislý na nákladnej doprave využívajúcej spaľovacie motory.

Štyri nové motory V8 a hnacie ústrojenstvo prinášajú podľa výrobcu úsporu paliva až 6 % (FOTO: Scania)

Preto majú nové výkonné motory V8 od spoločnosti Scania na trhu dôležitú úlohu. „Typické diaľkové nákladné vozidlo v Európe najazdí zhruba 150 000 kilometrov ročne,“ hovorí Vlaskamp. „Reálna úspora na trhoch, kde sú povolené dlhšie a ťažšie jazdné súpravy môže u nákladného vozidla s našim novým motorom V8 dosahovať 3000 – 4000 litrov ročne, čo je v každom ohľade obrovský úspech.“

Maximálny výkon – vždy a všade

Najväčšia pozornosť a záujem v rámci novej generácie motorov V8 budí vrcholná verzia s výkonom 770 koní a krútiacim momentom 3 700Nm. Je to pravdepodobne najsilnejší továrensky vyrábaný motor pre nákladné vozidlá, ktorý sa v súčasnej dobe vyrába. Kde a kedy však bude možné takýto výkon využiť?

Dlhšie a ťažšie nákladné vozidla poskytujú efektívnejšiu prepravu a nižšie emisie CO2 či už s pohonom na bio naftu, alebo bez nej (FOTO: Scania)

„Tento motor samozrejme nie je vhodný pre všetkých. Avšak, zaznamenávame rastúci dopyt po nákladných vozidlách s celkovou hmotnosťou súpravy presahujúcou 60 ton – a to predovšetkým v prípade súprav jazdiacich po cestných komunikáciách,“ hovorí Vlaskamp. „Najrýchlejší spôsob, ako zvýšiť efektivitu prepravy predstavujú dlhšie a ťažšie súpravy nákladných vozidiel. Vyššia spotreba paliva v prípade ťažšieho vozidla je kompenzovaná väčším užitočným zaťažením. Úroveň emisií CO2 na tonu je priaznivá a naviac, existuje aj možnosť prevádzkovať vaše nákladné vozidlo s motorom Scania V8 na obnoviteľné bio palivá.“

Nový rad motorov ponúkne výkony 530, 590, 660 a 770 k (FOTO: Scania)

Je prirodzené, že nákladné vozidlá s motormi V8 od spoločnosti Scania sú veľmi žiadané v krajinách, kde je povolená vyššia hmotnosť súpravy – teda obzvlášť v krajinách na severe Európy. Taktiež, v krajinách ako Taliansko a Španielsko (a tiež na niektorých trhoch mimo Európy) sa motory V8 dostávajú do obľuby kvôli kopcovitému terénu so strmými a kľukatými cestami.

Nové motory majú nízke vnútorné trenie, prepracované turbodúchadlo a moderné pomocné zariadenia (FOTO: Scania)

„Máme jasnú predstavu o tom, kde začnú prvé nákladné vozidlá s motorom o výkone 770 koní prinášať preukázateľné výhody,“ hovorí Vlaskamp. „Objednanie takého nákladného vozidla má jednoznačné dôvody. Títo zákazníci chcú dosiahnuť najlepšiu celkovú hospodárnosť prevádzky a sú si dobre vedomí, že väčšie užitočné zaťaženie znamená vyššiu efektivitu, vyššie príjmy a vyššiu zostatkovú hodnotu. Avšak, okrem toho tiež viem, že niektorí naši zákazníci budú nadšení z pocitu a emócií, ktoré obsluha tohoto úžasného stroja prináša.“

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button