Advertisement
Cestná doprava

MAN TGS pre STAVEKO

MAN TGS pre STAVEKO. Stavebná spoločnosť STAVEKO so sídlom Rišňovciach vznikla v roku 1991. Počas svojho pôsobenia na slovenskom trhu sa vypracovala na jednu z najúspešnejších stredných stavebných firiem.

Firma STAVEKO sa orientuje na komplexnú výstavbu infraštruktúry, ako sú vodovody, kanalizácie, ČOV a komunikácie, výrobu betónových zmesí, prenájom stavebných strojov a vozidiel. Taktiež sa zaoberá výstavbou priemyselných objektov a bytovou výstavbou. Disponuje všetkými potrebnými certifikátmi a požadovanú kvalitu dosahuje za prijateľnú cenu pri dodržiavaní termínov a doprave tovaru na miesto určenia – to sú hlavné piliere práce, ktorú zaručujú pre svojich klientov a obchodných partnerov.

Ako nás informoval Ing. Marián Sahul, konateľ spoločnosti STAVEKO, prevažnú časť autoparku tvoria vozidlá značiek MAN, Mercedes a Renault. Väčšina vozidiel je na štvornápravových podvozkoch 8×6. Na podvozkoch Mercedes-Benz Arocs 3540 sú domiešavače betónu. „V priebehu roku 2024 sme doplnili autopark o dve vozidlá MAN TGS 41.440 8×6 BB CH s trojstrannými sklápačmi od firmy Molčík. Celkovo máme v súčasnosti 30 vozidiel nákladnej stavebnej dopravy, 40 kusov stavebných strojov, 35 tonových rýpadiel a minibagrov. Máme aj vlastnú certifikovanú betonáreň. S týmto vybavením realizujeme infraštruktúrne projekty, cesty, inžinierske siete, vodovody či kanalizácie po celom Slovensku,“ hovorí Marián Sahul. Strojový park poskytujú aj na prenájom. V súčasnosti v spoločnosti STAVEKO pracuje 45 zamestnancov a využíva aj služby externých spolupracovníkov.

Prečítajte si aj

MAN TGS 41.440 8×6 BB CH

Štvornápravový sklápač MAN TGS s šesťvalcovým 12,7-litrovým motorom D3066 s výkonom 440km/324 kW má rázvor 2 980 mm, celkovú pohotovostnú hmotnosť súpravy 43 500 kg, zaťaženie predných dvoch náprav do 9 000 kg a zadných dvoch náprav 13 000 kg. Vozidlo je vybavené antiblokovacím systémom (ABS), indikátorom hrúbky brzdového obloženia s výstrahou jeho opotrebovania, elektronickým brzdovým systémom (EBS), protipreklzovým systémom (ASR), blokovaním rozbehu MAN EasyStart, elektronickým stabilizačným programom (ESP), tempomatom (regulácia rýchlosti jazdy FGR), vysokovýkonnou motorovou brzdou MAN EVBec (odstupňovateľná), nastaviteľným obmedzovačom rýchlosti jazdy, asistentom maximálneho brzdenia, uzávierkou diferenciálu poháňaných predných a zadných náprav či funkciou prevodovky MAN Idle Speed Driving, funkciou rozhojdania vozidla dopredu a dozadu pri zapadnutí v teréne a jazdným programom MAN TipMatic Offroad. Brzdy sú bubnové na všetkých nápravách, ako aj listové pružiny.

MAN na Baume 2025

MAN predstaví na veľtrhu Bauma 2025 elektrické a konvenčné stavebné vozidlá od 3,5 do 180 ton s najnovším pohonom všetkých kolies, HydroDrive a vysokovýkonnou technológiou. Ukáže aj dodávku MAN TGE s trojstranným sklápačom a funkciami od MAN Individual, aj nový plne elektrický MAN eTGS ako podvozok žeriavového sklápača 6×2-4 a sériu elektrických nákladných vozidiel MAN eTGS a eTGX. MAN produkuje aj batérie s predpokladanou životnosťou až 1,6 mil. km alebo až 15 rokov, v závislosti od typu použitia. Batérie sú mimoriadne odolné a vhodné pre stavebný priemysel.

S tromi, štyrmi, piatimi alebo šiestimi modulárne kombinovateľnými a variabilne polohovateľnými batériami a výberom z 333, 449 alebo 544 elektrických koní ponúka 20- až 28-tonový podvozok MAN eTGX a MAN eTGS širokú škálu karosárskych riešení v sektore stavebníctva. Aj pre najkratší rázvor podvozku 3,75 m je k dispozícii päť batérií s využiteľnou kapacitou až 400 kWh. Tomu zodpovedá dojazd až 500 kilometrov bez medzinabíjania. Typické každodenné cesty v stavebnej logistike sú preto možné aj s menším počtom batérií. Na oplátku sa dostupné užitočné zaťaženie zvyšuje až o 2 400 kg.

Zdroj
MAN Truck & Bus
Editor
Peter Magerčiak
Back to top button