Cestná doprava

IVECO oživilo legendárny TurboStar

Počas pretekov ťahačov FIA ETRC na talianskom okruhu Misano Adriatico predstavila značka IVECO špeciálnu limitovanú edíciu ťahača S-WAY. Vzdáva hold legendárnemu ťahaču IVECO TurboStar, ktorý patrí medzi najpredávanejšie vozidlá z dielne talianskeho výrobcu.

V 80. rokoch sa TurboStar tešil veľkej popularite, do svojich flotíl si ho vybralo viac ako 50 000 zákazníkov a križoval cesty naprieč celou Európou. V ponuke motorov pre tento model bol aj ikonický vidlicový osemvalec s výkonom 420 k. TurboStar bol dokonca jedným z prvých kamiónov, ktoré sa zúčastnili pretekov 24 hodín v Le Mans. Legendu teraz oživila špeciálna limitovaná edícia.

Súčasnosť vo farbách histórie

Je ňou IVECO S-WAY TurboStar Special Edition, poháňaný motorom Cursor 13 s výkonom 570 k, novým podvozkom a 12-stupňovou automatizovanou prevodovkou HI-TRONIX. Celý jeho dizajn odkazuje na legendárneho predchodcu. Farby sú inšpirované predlohou z 80. rokov, použité sú najmä červená a metalická šedá, pozdĺž kabíny sa však objavujú aj ďalšie farby, ktoré boli pre IVECO v tomto období charakteristické – žltá, červená a modrá. Pútavým spôsobom zároveň zvýrazňujú dizajn súčasnej generácie nákladných vozidiel.

Nová limitovaná edícia vzdáva hold legende 80. rokov, ťahaču IVECO TurboStar (FOTO: IVECO)

Zákazníci si môžu vybrať aj z ponuky doplnkov, ktoré poskytoval TurboStar, tie však dostali súčasný dizajn a prednosti. Ide napríklad o chrómové nárazníky a rámy vzadu, na spodnej časti kabíny alebo po stranách ťahača. V chróme môžete mať aj disky kolies, kľučky dverí alebo spätné zrkadlá. Na spodku aj na vrchu kabíny sa vynímajú robustné spojlery a rámy.   

Technika zo súčasnosti

Dizajn 80. rokov dopĺňajú moderné technológie dneška, akými sú predné svetlá s full LED technológiou či systémy vyhodnocujúce jazdný štýl a podporujúce vodiča. Vodič sa môže spoľahnúť na integrované monitorovanie tlaku pneumatík, automaticky regulovanú klimatizáciu či nezávislú klímu. Súčasťou výbavy je aj multimediálny systém so satelitnou navigáciou IVECO Driver Pal a boxom pre pripojenie 4G.  

Zvonku dominujú nielen farby charakteristické pre TurboStar, ale aj doplnky výbavy ako chrómové prvky alebo rámy a spojlery (FOTO: IVECO)

Návrat k charakteristickým črtám legendy je cítiť aj v kabíne. Sedadlá majú rovnako zamatové čalúnenie, ako mal TurboStar, použitá tu je štýlová červená farba v kombinácii so šedou. Pôvodné logo nájdete vyšité okrem sedadiel aj na vankúšoch a matraci.

Populárne 80. roky

Prvé prototypy ťahačov TurboStar sa na okruhoch Markbronn (Ulm, Nemecko), Ivalo (Fínsko) a Nardò (Taliansko) objavili v roku 1982. TurboStar bol nástupcom modelového radu Turbo, ktorý zažil svoju premiéru v roku 1984 v Štrasburgu. TurboStar dostal prepracovaný podvozok, kabína sa zamerala na komfort vodiča a objavili sa v nej prvky, ktoré mali premiéru v limitovanej edícii 190.38 Special, ktorá sa na trhu objavila začiatkom 80. rokov.

Prvý rad motorov TurboStar zahŕňal aj 6-valcový motor (s označením 190.33, ktorý neskôr nahradil „36“) a V8 (s označením 190.42). Túto dvojicu doplnil v neskoršom období tejto dekády motor 190.48. V roku 1992 bol predstavený model 190.48 Special HP.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TS

Prečítajte si aj

Back to top button