Dodávka, ktorá vás dostane doslova všade
MAN Truck & Bus predstavil v Rakúsku dodávku, ktorá sa dostane aj tam, kam by to doteraz bolo nemožné. Špeciálny MAN TGE 3.180 4×4 dokáže rýchlo vymeniť kolesá za pásy a pohybovať sa tak aj po zasnežených alebo bahnitých svahoch hôr, aby mohol zásoby doručovať aj na vysokohorské chaty a do vysokohorských hotelov.
„Kĺžete sa po snehu, je to úžasné,“ opisuje nadšene jazdu so špeciálnym TGE vedúci pobočky MAN Truck & Bus v Innsbrucku Martin Zeller. Servisná spoločnosť MAN, ktorú riadi, premenila bežnú cestnú dodávku na „zázrak v teréne“. „TrackSystems – vývojár a výrobca prestavieb na ťažké trate sídli taktiež v Tirolsku a spoločne sme chceli ukázať, že táto neobvyklá kombinácia s MAN TGE funguje,“ hovorí Zeller. S iniciatívou takejto prestavby prišli dvaja predavači dodávok v Tirolsku: Thomas Kofler a Fabian Bonora. To, čo sa objavilo, udivuje každého, kto sa na toto vozidlo pozerá.
Dodávku do vysokohorských terénov môžu využívať napríklad prevádzkovatelia lyžiarskych vlekov v horských oblastiach. Pretože ide o kombi TGE s 8 miestami na sedenie a sedadlom vodiča, môžu sa ňou prepravovať ľudia aj tovar. Zásobovanie odľahlých alpských pastvín aj v zime alebo pohodlný transport hostí do ich zasneženého alpského hotela je vďaka nej hračkou. Prestavbu je možné použiť na celú škálu dodávkových automobilov, takže sa dá využiť aj na vybavenie panelovej dodávky alebo dvojitej kabíny s valníkom.
Prestavba z kolesovej na pásovú dodávku trvá necelú hodinu. Montáž alebo demontáž sa vykonáva ako výmena kolesa, nie je potrebné navštevovať špeciálnu dielňu. Adaptérová doska, ktorá je pripevnená k pôvodným skrutkám kolesa, zabezpečuje spojenie s nápravami. Jednoduchá prestavba tiež umožňuje v prípade potreby dodávku používať celoročne: v zime s pásmi, v lete s pneumatikami. Dodatočná hmotnosť pásov v porovnaní s bežnými kolesami je približne 300 kilogramov. Šírka modelu TGE sa zvyšuje na 2,40 metra.
Pohon s pásmi dosahuje rýchlosť 25 až 50 km/h, zvyčajne na 1. až 3. prevodovom stupni 8-stupňovej automatickej prevodovky. Vďaka podvozku od firmy Seikel, ktorý je zdvihnutý asi o 3 cm, má pri použití pásov dostatočnú svetlú výšku na vykonávanie svojich úloh v extrémnom teréne. Brzdenie zabezpečujú štandardné kotúčové brzdy, nie je potrebná žiadna dodatočná úprava.