Cestná doprava

Do súťaže na Zelený most vo Svrčinovci sa prihlásilo šesť spoločností

Advertisement

Do verejnej súťaže Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) na zhotoviteľa Zeleného mosta vo Svrčinovci sa prihlásilo šesť stavebných spoločností. Podľa vedúcej oddelenia komunikácie NDS Evy Žgravčákovej je predpokladaná hodnota zákazky vyše 17,8 milióna eur.

Doplnila, že ponuky predložili Metrostav (10.864.157,51 eura bez DPH), Váhostav (13.595.762,37 eura bez DPH), Doprastav (14.159.892,68 eura bez DPH), Strabag (14.960.643,76 eur bez DPH), Porr (14.979.595,72 eur bez DPH) a Eurovia (15.289 779,07 eur bez DPH). „Stavba sa bude realizovať podľa podmienok žltého FIDIC-u. Multikriteriálnym hodnotením chceme zvýšiť kvalitu projektových prác a dosiahnuť čo najvyššiu hodnotu za peniaze. Navrhovaná celková cena uchádzača bude mať váhu 40 %, kvalita tímu odborníkov 15 %, lehota výstavby 15 %, náklady na prevádzku 10 %, obmedzenie prevádzky 10 % a čas vypracovania projektovej dokumentácie 10 %,“ doplnila Žgravčáková.

Úlohou Zeleného mosta je podľa nej dať možnosť voľne žijúcim zvieratám na Kysuciach bezpečne prekonať cestu na ich migračnej trase. „Ekodukt bude situovaný v údolí Šlahorovho potoka, medzi kruhovou križovatkou Svrčinovec a odbočkou na miestnu komunikáciu. Potreba zrealizovať ekodukt súvisí so zásahom diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité do nadregionálneho biokoridoru,“ uviedla vedúca oddelenia komunikácie NDS. Výstavba ekoduktu je podmienkou schválenia nenávratného finančného príspevku zo strany Európskej komisie. „V prípade, ak by sa ekodukt nerealizoval, bolo by Slovensko povinné vrátiť nenávratný finančný príspevok v celkovej výške 285,2 milióna eur. Lehotu výstavby Zeleného mosta predpokladáme na jeden a pol roka,“ dodala Žgravčáková.

Ekodukt rozšíri skupinu doterajších troch zelených mostov. „Prvým ekomostom je Lučivná na diaľnici D1 Važec – Mengusovce, postavený v roku 2009, druhým je most na D1 Mengusovce – Jánovce. Tretí je pri Moravskom Svätom Jáne na diaľnici D2, vybudovaný v roku 2016 v rámci medzinárodného projektu Alpsko-karpatského biokoridoru podporeného Európskou úniou. Vďaka týmto trom ekoduktom na D1 a D2 sa znížil úhyn zveri o 11,4 %,“ uzavrela vedúca oddelenia komunikácie NDS.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TASR
Advertisement

Prečítajte si aj

Back to top button