Cestná doprava

Actros sa v ťažkých podmienkach osvedčil

Dva ťahače Mercedes-Benz Actros 1848 LS boli nasadené do náročného prostredia na stavbe obrovskej nemocnice, kde odvážajú vykopanú zeminu. S plným zaťažením absolvujú denne 6 až 12 ciest s celkovým nájazdom 400 km.

Spoločnosť Alfred Schuon GmbH ich na stavbu v nemeckom regióne Böblingen-Sindelfingen nasadila v septembri 2020 a odvtedy na nej odvážajú zeminu v podstate nonstop. Denne odvezie jeden Actros so sklápacím návesom spolu 150 ton zeminy, cestou späť na stavenisko zase privážajú štrk a štiepku, ktorými stavbári stláčajú zeminu na stavenisku. Všestranná, pokroková nemocnica je obrovským projektom, ktorý bude stáť pri diaľnici A 81 zo Stuttgartu do Singenu. Dokončená má byť v roku 2025.

S Actrosmi sme dlhodobo spokojní

Alfred Schuon sa na nákladné vozidlá Mercedes-Benz spolieha už roky. „Mali sme s nimi tú najlepšiu skúsenosť a sme hrdí na to, že s prvými dvoma Actrosmi so sklápacími návesmi v našej flotile sme súčasťou tohto stavebného megaprojektu v Böblingene,“ hovorí Frank Wohlgemuth, flotilový manažér firmy Alfred Schuon GmbH. „MirrorCam, bezpečnostné asistenčné systémy, Hydraulic Auxiliary Drive a mnohé ďalšie inovatívne prvky sú pre nás nepostrádateľné pri plnení vysokých požiadaviek na našu prácu, zvlášť, keď musíme pracovať podľa tesného harmonogramu, aby sme pomohli ambicióznemu projektu nemocnice uspieť.“

Zatiaľ sa zo staveniska nemocnice odviezlo 70 000 m3 zeminy, čo je asi 70 % objemu, ktorý treba odviezť, aby sa pripravila plocha pre stavbu (FOTO: Daimler Trucks)

Schuon kladie veľký dôraz na nízku spotrebu paliva svojich stavebných vozidiel, vysoké užitočné zaťaženie a manévrovateľnosť. Samozrejmosťou je maximálna bezpečnosť a jazdný komfort pre vodičov. Vozidlá jazdia okrem štandardných ciest aj v náročnom, prašnom, často tiež bahnitom a šmykľavom teréne. „Dva nové ťahače Mercedes-Benz Actros 1848 LS 4×2 s 12,8-litrovým motorom OM 471 s výkonom 350 kW (476 k) úplne spĺňajú naše požiadavky,“ hovorí spokojne Frank Wohlgemuth. Oba Actrosy ťahajú sklápacie návesy Fliegl „Stone Master“.

Spoločnosť Alfred Schuon GmbH je rodinným podnikom, zamestnáva približne 500 ľudí (FOTO: Daimler Trucks)

Čo hovoria vodiči

Vodičmi týchto dvoch vozidiel sú Dirk Möller a Friedhelm Steinwand. Obaja sú vodičmi dlhé roky a majú bohaté skúsenosti. Z technologických výdobytkov vo svojich ťahačoch, ako je systém MirrorCam alebo digitálny kokpit, majú radosť a oceňujú ich. „Zo začiatku sme boli trošku skeptickí, ale po krátkom zvykaní si na všetko nové sme teraz úprimne spokojní,“ hovorí Friedhelm Steinwand, ktorý jazdí ako profesionál už 30 rokov. „MirrorCam nám dáva lepší výhľad pred seba, zvlášť keď odbočujeme na kruhových objazdoch, meníme jazdný pruh, zaraďujeme sa do radu vozidiel v premávke, ale aj pri manévrovaní,“ vysvetľuje.

Vodiči si nový Actros a jeho moderné technológie pochvaľujú (FOTO: Daimler Trucks)

Jeho kolega Dirk Möller potreboval na osvojenie si systému MirrorCam iba jeden deň. „MirrorCam je brilantný, som s ním veľmi spokojný! Zvlášť s tým, ako sleduje každé odbočenie vozidla a nešpiní sa – to je skvelé. A multimediálny kokpit je tiež vynikajúci, dáva nám všetky informácie, ktoré potrebujeme o ceste a o vozidle, je jasný a jednoducho sa používa. To zjednodušuje našu komunikáciu a podstatne uľahčuje našu každodennú prácu,“ hovorí druhý skúsený profesionálny vodič.

FOTO: Daimler Trucks

Inovatívny balík bezpečnosti

Oba ťahače Actros sú vybavené inovatívnym balíkom bezpečnostných prvkov, ktorý zahŕňa množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov. Active Brake Assist, ktorý je súčasťou základnej výbavy každého vozidla Actros, dokáže reagovať na stojace aj pohybujúce sa objekty, akými sú chodci alebo cyklisti. Do rýchlosti 50 km/h dokáže systém v kritickej situácii vozidlo spomaliť alebo úplne zastaviť. Nechýbajú však ani ďalšie systémy ako systém kontroly stability (ESP), systém udržania v jazdnom pruhu, kontrola pozornosti alebo rozpoznávanie dopravných značiek. Pri odbočovaní na objekty v mŕtvych uhloch upozorňuje systém Sideguard Assist. Udržať nízku spotrebu paliva zase pomáha prediktívny tempomat Predictive Powertrain Control (PPC), ktorý využíva 3-D mapy spolu s dátami z GPS.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button