Logistika a skladovanie

Spustenie výroby: Bestseller spoločnosti Jungheinrich so zvýšeným výkonom a väčšou produktivitou

Spoločnosť Jungheinrich pokračuje v písaní svojho úspešného príbehu o elektrických čelných vysokozdvižných vozíkoch opätovným uvedením na trh konštrukčnej série 2 a 3. Hydraulika, bezpečnosť a softvér vysokozdvižných vozíkov boli komplexne optimalizované.

Dnes opustil výrobnú linku závodu Jungheinrich v Moosburgu prvý vozík novej generácie a zamieril na medzinárodný trh. Prechod výroby na novú generáciu vozíkov prebehol plynulo bez prerušenia výrobných procesov.

Sériu 2 a 3 tvorí dvanásť rôznych modelov vozíkov. Tieto vozíky sú dostupné v troj- alebo štvorkolesovom prevedení a ich nosnosť sa pohybuje od 1300 do 2000 kg, pričom výška zdvihu dosahuje až 7000 mm. V kombinácii s maximálnou rýchlosťou až 17 km/h zabezpečia efektívnu prevádzku v skladoch aj mimo nich.

Vďaka uskutočnenej modernizácii zvýšila spoločnosť Jungheinrich hydraulický výkon vysokozdvižných vozíkov až o 20 %, čo viedlo k výraznému zvýšeniu maximálneho manipulačného výkonu. V budúcnosti budú mať štandardné vozíky EFG 320 manipulačnú kapacitu zvýšenú až o päť ton za hodinu.

Nový hydraulický systém zabezpečuje aj podstatne vyššiu účinnosť a výkon pri práci so špeciálnymi prídavnými zariadeniami, ako sú teleskopické vidlice, rotačné alebo zvieracie zariadenia. Zároveň sa spotreba energie na manipuláciu jednej palety znížila až o desať percent.

„Vďaka týmto novým zdokonaleniam budú vysokozdvižné vozíky série 2 a 3 ešte efektívnejšie plniť nároky našich zákazníkov na efektívnu a udržateľnú intralogistiku. Priaznivé reakcie sa odrážajú v množstve prijatých objednávok,“
hovorí Thomas Angstenberger, produktový manažér pre čelné vysokozdvižné vozíky spoločnosti Jungheinrich.

Zvýšená bezpečnosť vďaka upravenému softvéru

Spoločnosť Jungheinrich navyše prostredníctvom modernizácie zvýšila prevádzkovú bezpečnosť svojich čelných vysokozdvižných vozíkov. Nový riadiaci softvér permanentne monitoruje pohon, prevádzku, hydraulický systém a funkcie riadenia. Výsledkom je vyššia bezpečnosť, menšia nehodovosť a zvýšená produktivita v rámci všestrannej prevádzky vozíkov.

Okrem nového softvéru to zabezpečujú aj asistenčné systémy vyvinuté priamo spoločnosťou Jugheinrich a štandardné bezpečnostné prvky ako napríklad automatická parkovacia brzda. Dodatočnú ochranu pred kolíziami v kritických oblastiach skladu poskytuje asistenčný systém Jungheinrich zoneCONTROL.

EFG 320

PureEnergy a lítiovo-iónové batérie pre energetickú efektívnosť

Elektrické vozíky série 2 a 3 sú vybavené najmodernejšími trojfázovými motormi s technologickým konceptom PureEnergy spoločnosti Jungheinrich pre zvýšenú energetickú efektívnosť. Vďaka tomu dosahujú tieto vysokozdvižné vozíky veľmi vysokú účinnosť. Okrem toho sú k dispozícii s progresívnou lítiovo-iónovou technológiou. Batérie umožňujú rýchle a pohodlné priebežné dobíjanie, a preto sú ideálne pre viaczmennú prevádzku.

„Životnosť lítiovo-iónových batérií je trikrát dlhšia ako životnosť bežných systémov na uskladňovanie energie. Očakávame, že naši zákazníci sa rozhodnú pre lítiovo-iónovú technológiu, a preto sme tomu prispôsobili montážne procesy v Moorsburgu. Lítiovo-iónové batérie majú v porovnaní s oloveno-kyselinovými batériami množstvo výhod pri každodennej prevádzke – napríklad vyžadujú menšiu údržbu,“ hovorí Thomas Angstenberger.

Pohodlné pracovné prostredie

Kompletnú ponuku troj- a štvorkolesových vozíkov dopĺňa vysoký stupeň komfortu: Výška a sklon stĺpika riadenia, ako aj umiestnenie pák a osí ovládacích prvkov je možné individuálne nastaviť pre maximálnu ergonómiu pracovného priestoru. Vďaka kompaktnému rámu má vodič dostatočný výhľad a môže neustále sledovať svoj náklad.

Hlavný rozdiel medzi sériou 2 a 3 je v konfigurácii kolies a systému riadenia: zatiaľ čo trojkolesové vysokozdvižné vozíky série 2 majú vzadu dvojité koleso, ktoré im zabezpečuje manévrovateľnosť, štvorkolesové vysokozdvižné vozíky série 3 sú vybavené vysoko uloženou kyvadlovou nápravou, ktorá im zabezpečuje vyššiu stabilitu na nerovných povrchoch a pri jazde cez výtlky.

Zdroj
transport.sk
Editor
TS

Prečítajte si aj

Back to top button