Slovenská pošta pripravuje od júla novinky a tiež zvýšenie cien
S účinnosťou od júla pripravila Slovenská pošta, a. s., viaceré zmeny. Okrem iného to bude garancia lehoty dopravy, možnosť sledovať svoju zásielku online, zrušenie poplatku za uschovávanie balíka na pošte, informoval TASR hovorca SP Juraj Danielis.
Slovenská pošta očakáva, že tieto úpravy zásadne sprehľadnia obchodné podmienky aj cenník k jednotlivým službám. Pretože rozsiahla sieť pôšt potrebuje nutne modernizáciu, aby dokázala poskytnúť moderný servis svojim zákazníkom, pošta zvýši ceny pri niektorých produktoch. Peniaze sa využijú na rekonštrukcie a výrazné zrýchlenie doručovania zásielok. Avizované zmeny sa začnú realizovať od začiatku júla a mali by výrazne zlepšiť úroveň poskytovaných služieb aj spokojnosť zákazníkov. Nová tarifa prináša aj viaceré novinky. Pri doporučených a poistených listoch 1. triedy zavádza Slovenská pošta garanciu lehoty dopravy. Ak nebude dodržaná, pošta vráti zákazníkovi peniaze, konkretizoval Danielis. Pri poistených listoch bude mať zákazník možnosť online sledovať, kde sa zásielka nachádza, kedy bola doručená a podobne, čo bolo doteraz možné iba pri produkte RS Špeciál. Ďalšou novinkou je zrušenie poplatku, takzvaného úložného – platil ho adresát za uschovávanie svojho balíka na pošte. Hlavným cieľom pošty pri zavádzaní novej tarify však nebolo zaviesť nové produkty ale zjednodušiť portfólio takmer 200 produktov tak, aby boli pre zákazníka čo najprehľadnejšie. Všetky informácie k jednotlivým službám, obchodné podmienky aj cenník, sú na jednom mieste. Na internetovej stránke Slovenskej pošty môžu zákazníci okrem viacerých tlačív na stiahnutie získať aj prehľadné informácie o poskytovaní jednotlivých služieb na všetkých poštách v SR. Zjednoduší sa aj spôsob poistenia – zákazník už nebude platiť príplatky za každé navýšenie poistenia balíka, budú len tri poistné pásma.
Podľa Danielisa ani pripravované zvýšenie cien nebude pre zákazníka šokom – listy zdražejú v priemere o 9 %, balíky prvej triedy o 12 %. "Mnohé z pôšt potrebujú rekonštrukciu a je potrebné vybaviť ich online počítačmi. A riešenie tohto historického stavu nie je možné bez obrovských investícií. Pretože pošta nedostáva žiadne štátne dotácie, považujeme takúto protihodnotu za mierne navýšenie cien za férový obchod so zákazníkom," dodal Danielis. Priemerný dopad upravených cien na jedného zákazníka totiž predstavuje 0,004 eura (12 halierov).
zdroj: TASR, foto: internet