Logistika a skladovanie

METRANS stále rastie

O minuloročných výsledkoch a tohtoročných plánoch sme sa porozprávali s Petrom Kissom, predsedom predstavenstva spoločnosti METRANS /Danubia/, a. s.

Ako sa darilo spoločnosti METRANS /Danubia/, a. s., v minulom roku?
 
Jednoznačne môžem povedať, že minulý rok bol úspešný. Zaznamenali sme výrazný nárast objemu prepravovaného tovaru prostredníctvom kombinovanej dopravy, čo dokazujú nielen naše štatistiky, ale aj štatistiky ŽS Cargo, resp. našich partnerov. Ak mám byť konkrétny, tak naša slovenská pobočka dosiahla nárast objemu prepraveného tovaru až o 60 percent. Celá skupina METRANS zaznamenala nárast o 25 percent.
 
Čomu pripisujete takýto výrazný nárast?
 
Určite aj novému terminálu, ktorý sme tu v Dunajskej Strede sprevádzkovali vo februári minulého roku. Prvý vlak z tohto terminálu sme vypravili 17. februára 2007 do slovinského prístavu Koper. Otvorenie nového terminálu umožnilo aj zvýšiť počet vlakov vypravovaných do Koperu, Prahy a Hamburgu.
 
Z ktorých destinácií a aké komodity tvoria najväčšiu časť prepravovaných zásielok?
 
Tak celkom určite najväčší objem tovaru dovážame z krajín juhovýchodnej Ázie, najmä z Číny. Pokiaľ ide o jednotlivé komodity, tak dominuje preprava komponentov pre potreby automobilového a elektrotechnického priemyslu. Súvisí so zameraním hospodárstva našej krajiny práve na tieto dve priemyselné odvetvia.
 
Okrem Koperu a Hamburgu plánujete sprevádzkovať vlakové spojenie aj s nejakým ďalším európskym prístavom?
 
Stojíme pred ukončením rokovaní s predstaviteľmi prístavu Rijeka v Chorvátsku. V najbližších dňoch sa uskutoční záverečné kolo rokovaní medzi oboma stranami, kde sa dohodnú posledné detaily spolupráce. Zo začiatku počítame s jedným párom vlakov týždenne na linke Rijeka – Dunajská Streda – Rijeka. Prvý vlak z Rijeky by mal na Slovensko doraziť okolo 1. septembra tohto roku. Ešte pred vlakovým spojením do Rijeky plánujeme v júni sprevádzkovať aj spojenie s nemeckým prístavom Bremerhaven. Do a z tohto prístavného mesta budeme zo začiatku vypravovať 1 pár vlakov.
 
Aké ďalšie novinky ešte pripravujete?
 
Vzhľadom na nárast objemu prepravovaného tovaru a v snahe poskytnúť našim partnerom dostatočné kapacity sme sa rozhodli rozšíriť skladovú a manipulačnú plochu o ďalších 150-tisíc m2. Takže celková rozloha terminálu sa bude pohybovať okolo 275 až 285-tisíc m2. Takisto pribudnú aj nové koľaje. Do budúcna by sme sa radi intenzívnejšie venovali i rozšíreniu našich akvizícií na východe Slovenska, kde už od začiatku roka prevádzkujeme terminál pod vlajkou METRANS-u a do budúcna by sme našim zákazníkom radi ponúkli komplexnú paletu služieb ako na našich ostatných termináloch.

Prečítajte si aj

Back to top button