Logistika a skladovanie

Manipulačná technika s nižšou uhlíkovou stopou

Manipulačná technika s nižšou uhlíkovou stopou. Toyota Material Handling Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou.

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero™ z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív.

Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, ktorý používa SSAB Zero™. Spoločnosť si zabezpečila dodávku ocelí SSAB Zero™, ktoré použije na výrobu vidlíc a rámov pre ručné paletové vozíky na jar tohto roku. Kvalita a vlastnosti ocele SSAB Zero™ sú rovnaké ako v prípade bežnej ocele SSAB.

„Naším cieľom je byť lídrom v udržateľnej transformácii nášho hodnotového reťazca a spolu s našimi dodávateľmi budujeme odolný dodávateľský reťazec,“ hovorí Giorgio Polonio, viceprezident pre nákup a dodávky v spoločnosti Toyota Material Handling Europe.

„Sme radi, že môžeme spolupracovať so spoločnosťou Toyota pri výrobe novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou. Toyota Material Handling Europe je naším zákazníkom prostredníctvom našej dcérskej spoločnosti Tibnor už viac ako 20 rokov a našu spoluprácu rozširujeme na základe vzájomnej dôvery a spoločného cieľa, ktorým je budúcnosť bez fosílnych palív,“ hovorí Tony Harris, riaditeľ spoločnosti SSAB Europe.

Manipulačná technika s nižšou uhlíkovou stopou

Začiatkom roka 2024 SBTi potvrdila krátkodobé a dlhodobé vedecky podložené ciele spoločnosti Toyota Material Handling Europe, zamerané na dosiahnutie čistej nuly najneskôr do konca roka 2041. Iniciatíva SBTi (z angl. Science Based Targets – Vedecky podložené ciele) poskytuje spoločnostiam jasne definovanú cestu znižovania emisií skleníkových plynov s cieľom zabrániť najhorším dôsledkom klimatickej zmeny a podporuje ambície obmedziť globálne otepľovanie na 1,5 °C.

V rámci svojho úsilia o čistú nulu bude spoločnosť vo zvýšenej miere využívať recyklovanú oceľ vyrábanú s využitím elektriny bez fosílnych palív a bioplynu, čím sa zníži uhlíková stopa surovín používaných pri výrobe našich vozíkov. Cieľom spoločnosti Toyota Material Handling Europe je, aby sa nízkouhlíková oceľ stala štandardom pre jej výrobky, počnúc najobľúbenejšími modelmi nášho radu ručných paletových vozíkov.

Toyota Material Handling Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spolupráca so spoločnosťou SSAB zaručuje, že Toyota Material Handling Europe môže znížiť uhlíkovú stopu surovín používaných pri výrobe svojich výrobkov. Toyota Material Handling Europe je prvou spoločnosťou v odvetví, ktorá zaradila nízkouhlíkovú recyklovanú oceľ do štandardnej výbavy skupiny výrobkov, počnúc najobľúbenejšími modelmi ručných paletových vozíkov.

Materiál vo vidliciach a ráme veľkoobjemového výrobku LHM230 bude nahradený SSAB Zero™, ktorá má v porovnaní s oceľou na báze železnej rudy o 77 % nižší obsah CO2, pričom sa berie do úvahy celý hodnotový reťazec. Táto iniciatíva je dôležitým krokom na zníženie emisií materiálov a prispieva k dosiahnutiu cieľa spoločnosti Toyota Material Handling Europe, ktorým je čistá nula do fiškálneho roku 2041.

Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button