Kuriéri očakávajú silnú sezónu, nákup darčekov odporúčajú neodkladať
Vianočná nákupná horúčka odštartovala a na stránkach internetových obchodov sa začína objavovať sezónna ponuka darčekov. Množstvo nákupov, ktoré zákazníci na e-shopoch urobia v tomto období výrazne rastie. Počet objednávok bude kulminovať okolo 26. novembra a už neklesne až do Vianoc. Množstvo zákazníkov internetových obchodov sa za posledné obdobie výrazne zvýšilo a darčeky on-line tak bude nakupovať rekordné množstvo ľudí, preto je rozumnejšie nenechávať si vianočné nákupy na poslednú chvíľu.
Posledné týždne pred Vianocami sú pre obchodníkov a kuriérov tradične najsilnejším obdobím roka. Objemy kulminujú okolo tzv. Black Friday, ktorý tento rok vychádza na 26. novembra a už neklesnú až do Vianoc. Množstvo zásielok sa v tomto období bežne zvýši až o 60 percent. Podľa odhadov kuriérskej spoločnosti DPD by to tento rok mohlo byť ešte o niečo viac. Dôvodom je najmä to, že množstvo ľudí, ktorí nakupujú na internete sa postupne zvyšuje.
„Najmä od vypuknutia pandémie množstvo zákazníkov, ktorí si zvykli na on-line nákupy výrazne vzrástlo. Objavili ich výhody a vo veľkej miere ostali e-shopom verní,” vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD na Slovensku. Dôvodom vysokého záujmu o internetové nakupovanie je však aj zhoršujúca sa pandemická situácia na Slovensku. „Mnohí ľudia jednoducho nebudú chcieť tráviť čas pred sviatkami v nákupných centrách,” dodáva Peter Pavuk.
Postupné zhoršovanie pandemickej situácie a s tým súvisiace bezpečnostné opatrenia môžu znamenať aj predĺženie času, ktorý je potrebný na doručenie. „Nie všetko sa dá v súčasnej dobe podrobne naplánovať. Vývoj pandémie môže spôsobiť napríklad nedostatok ľudí v niektorých regiónoch alebo skokovo zvýšiť množstvo objednávok počas lockdownu,“ vysvetľuje Peter Pavuk.
Posledné týždne pred Vianocami čelia internetové obchody veľkému nárastu objednávok. Zákazníci by na to mali myslieť dopredu. Aj obchodníci totiž majú obmedzené kapacity, ktoré dokážu za tento čas zvládnuť. „V tomto období je vhodné objednávať už iba tovar, ktorý má internetový obchod na sklade. Zákazník sa tak môže vyhnúť nepríjemným prekvapeniam. Posledné dni by už ľudia mali objednávať darčeky iba z e-shopov, ktoré majú overené,” radí Peter Pavuk.