Inovatívne riešenie Jungheinrich pre automatické zdvíhanie
Dokonalá súhra medzi vozíkom a človekom: Riešenie problémov, detekcia zaťaženia a možnosť manuálneho zadávania transportných príkazov.
Jungheinrich na svojej virtuálnej tlačovej konferencii INNOVATIONS & HIGHLIGHTS 2021 predstavil najnovšie automatické vozíky (AGV). Nový EKS 215a dokáže nezávisle uskladňovať bremená s hmotnosťou 700 kg do výšky až 6 metrov. Je preto ideálnym riešením pre automatizáciu vysokozdvižných činností.
Vozík je postavený na úplne novom a mimoriadne kompaktnom podvozku. Vďaka tomu dosahuje EKS 215a veľmi malé fyzické rozmery. Spoločnosti Jungheinrich sa taktiež podarilo výrazne zredukovať virtuálnu stopu EKS 215a, za čo vďačí novému konceptu ochranného poľa.
To umožňuje dynamickú integráciu vozíka do existujúcich skladov. Nový EKS 215a umožňuje automatizovať manuálne procesy, ktoré sa v súčasnosti stále vykonávajú pomocou čelných vozíkov a retrakov. Úplne nové rozhranie medzi človekom a vozíkom umožňuje intuitívne ovládanie vozíka.
Reakcia na požiadavky zákazníkov
„Nový EKS 215a je reakciou spoločnosti Jungheinrich na požiadavky zákazníkov na maximálne využitie dostupného priestoru a rôznorodé možnosti nasadenia. Vozík je kompaktnejší, výkonnejší a používateľsky príjemnejší ako jeho predchodcovia,“ vysvetľuje Manuela Schmidbauer, zodpovedná produktová manažérka pre EKS 215a v spoločnosti Jungheinrich. „Vďaka zostatkovej nosnosti, ktorá je o 40 percent vyššia ako pri predchádzajúcich modeloch, je AGV ideálny na automatické intralogistické riešenia a skladovanie paliet v širokých uličkách.“
Kompaktný a všestranný
Špeciálnou inováciou v novom EKS 215a je jeho podvozok AGV s mimoriadne kompaktnými rozmermi. Bezpečnostné skenery pod vozíkom zabraňujú jeho poškodeniu a šetria miesto. S dĺžkou 131 milimetrov a šírkou 85 milimetrov sa spoločnosti Jungheinrich podarilo pri EKS 215a zredukovať požiadavky na pracovný priestor.
S týmto dizajnom má AGV o 10 percent nižšie potreby na šírku uličiek. Tým sa znižujú priestorové požiadavky a zjednodušuje sa integrácia vozíka na použitie v existujúcom sklade. Deväť typov zdvíhacích zariadení umožňuje individuálne riešenie v každej situácii a samonosné vidlice robia vozík ešte flexibilnejším.
Nové rozhranie medzi vozíkom a človekom
Nový EKS 215a využíva 24-voltovú technológiu namiesto 48-voltovej, čím sa šetrí 30 percent energie v systéme. Nabíjanie je plne automatizované. Nové rozhranie medzi vozíkom a človekom s dotykovým displejom ponúka rozšírené možnosti integrácie medzi obsluhou a AGV.
Stav nového EKS 215a je možné skontrolovať okamžite na prvý pohľad. V prípade poruchy vozík poskytne textový popis problému a dodatočné špecifické odporúčania pre jej odstránenie. Vďaka tomu je možné jednoducho vyriešiť poruchy, ktoré predtým musel opravovať servisný technik.
Rozhranie medzi vozíkom a človekom sa môže použiť aj na manuálne zadávanie transportných úloh pre jazdu, čo bolo predtým možné iba cez centrálnu ovládaciu stanicu.
Prispôsobené riešenie pre automatizovanú intralogistiku
Nový model dokonale zapadá do AGV rodiny Jungheinrich: Každý z modelov EREa, ERCa, EZSa a EKSa, ako aj automatické vozíky VNA majú svoje výhody a prínosy. „Jungheinrich ponúka svojim zákazníkom rozsiahle a prispôsobené riešenie s využitím svojich dlhoročných skúseností v automatizovanej intralogistike,“ vysvetľuje Schmidbauer. Napriek novým funkciám a podvozku AGV, ktorý bol vyvinutý podľa požiadaviek zákazníkov, sa nový model EKS 215a skladá z viac ako 90 percent z osvedčených a časom preverených dielov Jungheinrich.