Logistika a skladovanie

Elektronický obchod nezadržateľne postupuje

Elektronický obchod nezadržateľne postupuje. Odborníci hovoria, že bod obratu už nie je možný a elektronický obchod sa stal hlavným prúdom pre ľudí všetkých vekových kategórií.

Od kníh cez oblečenie až po potraviny nám môže byť prostredníctvom e-commerce doručené takmer čokoľvek, často v ten istý deň. Pozrime sa na niekoľko najnovších trendov v tomto odvetví.

Rozšírená realita

Rozšírená realita mení zážitok z nakupovania, čo pomáha v rozhodovaní o kúpe v konkrétnych odvetviach, Umožňuje klientovi vidieť 3D model produktu a v prípade módy sa tiež môže presvedčiť, ako produkt vyzerá pri nosení. Tessa Wuerz, marketingová riaditeľka spoločnosti effele.com očakáva, že rozšírenú realitu pre svoje produkty bude využívať čoraz viac firiem. Stane sa štandardom aj na platformách sociálnych sietí. K tomuto trendu by sa mali pripojiť a stredné a menšie podniky.

Inteligentné reproduktory

Možno očakávať stúpajúci trend hlasového vyhľadávania na on line nakupovanie, objednávania jedla či organizovania si života. Vzostup hlasového vyhľadávania vytvára príležitosť pre podniky e-commerce z hľadiska obsahu a kľúčových slov. Umelá inteligencia a strojové učenie umožňujú zákazníkovi získať automatizované, personalizované nakupovanie. AI neustále hromadí údaje o tom, ako zákazník nakupuje, kedy nakupuje a čo hľadá v produkte alebo v službe. Je to technológia, ktorá sa nedá replikovať v kamennom obchode

Elektronický obchod nezadržateľne postupuje

Rastúci význam chatbotov

Ukázalo sa, že implementácia personalizovaných skúseností na mieste alebo v marketigových činnostiach má silný vplyv na výnosy, ktoré sa môžu zvýšiť až o 25 percent. Ak budú značky využívať veľké množstvá údajov, budú môcť vytvárať relevantné skúsenosti pre nakupujúcich takmer na mieru.

Zážitok z nakupovania zlepšujú chatboty. Komunikujú s online nakupujúcimi podobne ako predajca v obchode. Kupujúci chce mať možnosť nájsť a kúpiť produkt len niekoľkými kliknutiami a ak sa mu to nepodarí, bude frustrovaný. Práve vtedy môže zasiahnuť chatbot a zachrániť predaj. Odborníci predpovedajú, že v roku 2025 bude chatboty používať 85 až 90 percent firiem.

Zákazníci reagujú na video

Mobilné nakupovanie je v ustavičnom pohybe. Umožňuje zákazníkom nakupovať odkiaľkoľvek, čo je v dnešnom svete nevyhnutné. Preto firemný web elektronického obchodu musí kedykoľvek reagovať na mobil a webové aplikácie. V opačnom prípade môže firma prísť o veľké príležitosti. Nakupujúci, ktorí sú mobilnými používateľmi, chcú väčšie pohodlie s možnosťou platiť digitálne. Až 78 percent elektronického obchodu sa uskutoční na mobilnom zariadení.

Vytváranie videí pre webové stránky je skvelý spôsob ako okamžite získať a zaujať zákazníka a informovať ho o produkte alebo službe. Dôležitosť videí nemožno podceňovať. Vysvetľujú a prezentujú firemné produkty lepšie ako obrázky.

Elektronický obchod nezadržateľne postupuje

Optimalizácia digitálnej konverzie

Priviesť potenciálnych zákazníkov na web je jedna úloha, ale prinútiť ich ku konverzii je druhá. Viackanálový predaj je dobrý spôsob, ako získať konverzie či už prostredníctvom reklamy na Facebooku alebo nákupných reklám na Google. Zákazníci sú náročnejší, netrpezlivejší a zvedavejší ako kedykoľvek predtým. Treba preto rozumieť výhodám kreatívnej reklamy, ktorá nielenže vyzerá skvele, ale prináša aj konverzie. Inteligentné používanie týchto kanálov je najlepší spôsob na zabezpečenie jedinečnosti firemnej značky tak, aby vynikla v neustále sa meniacom prostredí digitálneho marketingu.

Možné obavy, že B2B vyjde z módy, sú neopodstatnené. Celosvetové maloobchodné tržby z elektronického obchodu B2B v roku 2023 dosiahli 1,5 bilióna dolárov. Preto sa e-commerce spoločnostiam odporúča mať prehľad o vplyvných firmách a publikáciách, využívať aktuálny priemyselný výskum a správy o trendoch. Urobte si čo najviac analýz správania sa vašich zákazníkov, získajte od nich spätnú väzbu a pozorne sledujte vašich konkurentov, vyzýva Ginsberg.

Elektronický obchod nezadržateľne postupuje

20 trendov elektronického obchodu na rok 2024

1.Zvýšená prevalencia hlasového vyhľadávania.
2.Upselling a krížový predaj s pomocou AI.
3.Ďalšie možnosti platby.
4.Rozšírená realita na vizualizáciu nákupov.
5.Inteligentnejšie mobilné nákupné nástroje.
6.Nárast modelov predplatného.
7.Obnovené zameranie na udržateľnosť.
8.Viackanálová zákaznícka podpora.
9.Rozšírené plánovanie distribúcie a plnenia.
10.Bezproblémové online nákupy.
11.Viac personalizovaného marketingu a produktov.
12.Nové trhy a rýchlejšie distribučné kanály.
13.Vysoko optimalizované webové stránky na maximalizáciu konverzií.
14.Rast nasadzovacieho centra (FDFC).
15.Dodatočná online reklamná súťaž.
16.Okamžitá analytika a strojové učenie na optimalizáciu predaja.
17.Preferencie pre etické a nezávislé podnikanie.
18.Automatizované transakcie B2B.
19.Zmeny v preferenciách ochrany súkromia spotrebiteľov.
20.Podniky zamerané priamo na spotrebiteľov naďalej prekvitajú.

Zdroj
foto: dhl.com
Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button