DACHSER skúša autonómne vozíky
DACHSER skúša autonómne vozíky. Medzinárodný logistický provider DACHSER testuje vo svojich dvoch nemeckých pobočkách automaticky riadené vozíky AGV (Automated Guided Vehicles). Tie vykonávajú rutinné úlohy a mali by v budúcnosti uľahčiť zamestnancom fyzicky náročnú prácu.
V rámci svojich aktivít v oblasti výskumu a vývoja DACHSER v súčasnosti vykonáva rozšírené testovanie automaticky riadených vozíkov. Cieľom je zistiť, akým spôsobom môžu v skladoch fungovať popri manuálne riadenej technike. Na tento účel tak od začiatku roka používajú dve nemecké pobočky – DACHSER Langenau a DACHSER Vaihingen – každá jeden automatický vozík. Zahájenie testov takzvanej inteligencie kŕdľa (swarm intelligence) sa chystá v blízkej dobe. Zapoja sa do nich obe autonómne vozidlá spolupracujúce v rámci jednej pobočky.
Inšpiráciou pre testy sa stal predchádzajúci projekt realizovaný spoločne s Fraunhoferovým IML inštitútom. Spoločnosť s ním spolupracuje v rámci výskumného laboratória DACHSER Enterprice Lab od roku 2017. Použitie automaticky riadených vozíkov by mohlo zamestnancom odobrať rutinnú a fyzicky namáhavú prácu. Mohli by sa tak sústrediť na náročnejšie úlohy. Ďalšou výhodou je pracovná doba týchto vozíkov: ich prevádzkový čas je 24 hodín denne.
V súčasnosti vozíky AGV v prevádzkach spoločnosti DACHSER realizujú prepravy zásielok od vstupu do skladu, do dodacích zón v sklade s vysokoložnými regálmi, autonómne vychystávanie a prípravu paliet do procesu. Vďaka prepojeniu s vlastným systémom pre riadenie skladu MIKADO, k vozíkom AGV sa dajú kedykoľvek priradiť prepravné zákazky. Vozíky si samy nájdu svoju vlastnú trasu naprieč skladom. Výbava vozíkov AGV zahŕňa lítiovo-iónové batérie s podporou indukčného nabíjania. Nabíjací proces využíva nabíjaciu základňu a trvá iba desať minút.
DACHSER skúša autonómne vozíky
Prvoradá je bezpečnosť
Pretože tieto vozíky jazdia autonómne, je bezpečnosť prevádzky tou najvyššou prioritou. Každý z oboch AGV vozíkov je vybavený mnohými senzormi v rôznej výške. Umožňuje im to nepretržite skenovať svoje okolie a vyhľadávať možné prekážky. Ak niektorú detegujú, systém automaticky zabrzdí a vozíky sa buď úplne zastavia, alebo vypočítajú novú trasu, ktorá im umožní prekážku obísť. Veľkú úlohu v bezpečnosti tiež zohráva ich maximálna rýchlosť 5 km/hod.
„Cieľom praktického testu je získať cenné skúsenosti počas používania vozíkov AGV. Týka sa to nielen skladu, ale aj počas spojenia s tranzitným terminálom. To nám umožní pochopiť, ako môžu tieto vozidlá čo najlepšie podporovať zamestnancov v ich každodennej práci a ako sa integrujú do každodennej prevádzky. Dosiahli sme doteraz výsledky, s ktorými sme veľmi spokojní,“ vyjadril sa Thomas Klare, vedúci korporátnej kontraktovej logistiky v spoločnosti DACHSER v Kemptene.