Cestná doprava

Rozbiehajú sa práce mimo tunela Višňové

Práce na dostavbe diaľnice D1 s tunelom Višňové postupujú. Realizujú sa aj na stavbe mimo tunela. Koncom júla má byť hotová diagnostika, v auguste sa uskutoční veľký kontrolný deň. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na sociálnej sieti.

„Aktuálne realizujeme v tuneli reprofiláciu primárneho ostenia a betónujeme základové pásy. Práce sa rozbiehajú aj na stavbe mimo tunela – realizujú sa skúšobné pilóty, odvodňuje sa stavenisko a robíme dokončovacie práce na mostných pilieroch,“ priblížili diaľničiari. Do konca júla bude podľa NDS hotová diagnostika. Na základe nej sa má určiť rozsah dokončovacích a opravných prác na vonkajších objektoch a v tuneli.

Stavba diaľničného ťahu D1 vytvára prepojenie Žiliny a Martina. Po vybudovaní 13-kilometrovej diaľnice sa podľa NDS motoristi vyhnú komplikovanému úseku pod hradom Strečno a ušetria 15 minút jazdy. Súčasťou úseku D1 je Tunel Višňové, ktorý by mal patriť k najdlhším tunelom na Slovensku.

NDS v marci 2019 ukončila zmluvu s pôvodným zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, združením Salini Impregilo – Dúha z dôvodu neuspokojivého postupu výstavby. Následne diaľničiari začali s prípravou verejného obstarávania na nového zhotoviteľa. Tým sa stala spoločnosť Skanska. Zmluvná cena na dokončenie tohto úseku D1 vrátane Tunela Višňové je 255 miliónov eur.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button