Gebrüder Weiss ide s dobou, zákazníci to oceňujú
V minulom roku zaznamenala logistická spoločnosť Gebrüder Weiss rekordné výsledky a úspešne na nich stavia aj v roku 2021. Za jej úspechom je efektívny spôsob, akým dokáže bohaté skúsenosti využiť na tvorbu nových produktov a pomáhať nimi podnikaniu svojich zákazníkov.
Gebrüder Weiss datuje svoje začiatky od roku 1474, keď začal službu milánsky posol, ktorý bol z poverenia mesta Lindau vo Fussachu prevádzkovaný rodinami Spehler a Vis (Weiss). Svoje cenné, vyše 540-ročné skúsenosti zužitkúva aj dnes a ťažia z toho jej zákazníci. Inovatívne služby od GW odpovedajú na výzvy súčasnosti a čo je najdôležitejšie, dostávajú vynikajúcu spätnú väzbu od zákazníkov, ktorí ich využívajú.
S Home delivery až domov
Jednou z nich je napríklad služba Home delivery, ktorá e-shopom pomáha posilniť ich vnímanie koncovými zákazníkmi. Vďaka Home delivery totiž objednaný tovar Gebrüder Weiss doručí priamo až do domácnosti koncového zákazníka. Biela alebo čierna technika, stroje na cvičenie, nábytok a ďalšie rozmernejšie zásielky vyškolení kuriéri doručia, a ak je to potrebné, sú pripravení spotrebič zapojiť alebo nábytok zmontovať. Okrem toho si zákazník môže objednať aj odvoz starého spotrebiča, a to aj v sobotu. Platba platobnou kartou je už štandardom. Služba Home delivery sa teší obrovskej popularite a zaznamenala medziročný nárast o 37 %. Gebrüder Weiss je v tomto segmente jednotkou na trhu, minulý rok do domácností doručil 146 544 zásielok.
Príklad z praxe: SCONTO Nábytok
Reálne prínosy služby Home delivery najlepšie ilustruje prax. Jedným z množstva spokojných klientov, ktorí využívajú túto službu, je predajca nábytku SCONTO Nábytok. „Rozhodujúcim kritériom pri výbere paletového prepravcu bola skúsenosť s B2C sektorom na poli doručovacích služieb a tiež cena prepráv. Dôraz bol kladený aj na širokú sieť triediacich centier a flexibilitu nakládok,“ vysvetľuje prvotné dôvody výberu služby riaditeľ logistiky SCONTO Nábytok pre Českú republiku a Slovensko Michal Stoja.
Dôležitá je podľa jeho slov aj možnosť platby kartou, ktorú služba ponúka ako jedna z mála na trhu. „Doručovanie nábytku má svoje špecifiká, pretože vo väčšej miere prepravujeme tovar v nadmerných krabiciach, ktoré od výrobcu nie sú vždy optimálne zabezpečené pre sieťové prepravy. Hlavnou prioritou je preto bezškodový priebeh prepravy s čo možno najmenším počtom prekládok. Naši zákazníci vyžadujú krátke časy doručenia aj pri paletových prepravách, a preto sa sústredíme na čo najkratší termín doručenia,“ hovorí o ďalších dôvodoch výberu Home delivery Michal Stoja.
Digitalizácia v praxi
„Osvedčil sa nám pri sledovaní priebehu doručovania zásielok, ale aj pri komunikácii s prepravnou spoločnosťou. Vždy, keď sa nám zákazník ohlási s požiadavkou, ktorá sa týka doručovania jeho zásielky, tak si zásielku ľahko v myGW vyhľadáme a podnet okamžite riešime s prepravcom. Vďaka tomu je spokojnosť na všetkých stranách. Proces dodania tovaru si dokážeme riadiť sami a odpadá nám aj mnohopočetná telefonická a emailová komunikácia, čo pre nás znamená okrem iného aj veľkú úsporu času,“ hovorí vedúci zákazníckej podpory internetového obchodu inSPORTline Martin Kubica.
Svoj blízky, až rodinný vzťah so zákazníkmi posilňuje Gebrüder Weiss aj zefektívňovaním operatívy a digitalizáciou. Minulý rok bol spustený nový zákaznícky portál myGW, ktorý umožňuje zákazníkom prístup ku všetkým ich dátam, z akéhokoľvek miesta. To je obzvlášť dôležité v súčasnosti, keď obrovská časť zamestnancov z bezpečnostných dôvodov pracuje z domu. Prehľad o všetkých zásielkach majú jednoducho k dispozícii po prihlásení sa do systému a môžu si pozrieť status, všetku komunikáciu s Gebrüder Weiss, skladové zásoby, faktúry či objednávky, bez ohľadu na to, či pri svojej práci používajú počítač, tablet alebo smartfón. Portál minulý rok za prvý mesiac od jeho spustenia využilo viac ako tisíc zákazníkov. Okrem iných ho ocenil aj popredný slovenský predajca športových potrieb inSPORTline.