Testy osobných vozidiel

Všetko v jednom: MINI Countryman JCW

Zarytí fanúšikovia motorizmu určite vedia o čo ide, keď sa povie John Cooper Works. Firma, ktorú v roku 2002 založil syn legendárneho Johna Coopera Michael patrí dnes do koncernu BMW a pri značke MINI vytvára z neobyčajného ešte neobyčajnejšie.

MINI sa totiž iba ťažko dá označiť za „obyčajné auto.“ Jeho štýl, osobitý dizajn a nápaditosť sú aj v dnešnom svete jedinečné. A ak k nim pridáte ešte spojenie John Cooper Works, vzniká niečo, čo nadchne srdce každého šoféra. My sme sa posadili za volant modelu Contryman JCW, 306-koňového žihadla s krútiacim momentom 450 Nm, ktoré vonkoncom nemožno považovať iba za nepraktickú „štýlovku.“

Prečítajte si aj
Z jazdných režimov sme si najviac obľúbili režim Sport (FOTO: transport.sk)

Jedinečnosť má v DNA

Samozrejme, štýl a originalita sú pre MINI už poznávacím znakom, značka však dokáže skvele kombinovať emócie a v prípade modelu Countryman aj praktické vlastnosti. S rázvorom 2 670 mm to nie je žiadny krpec, cestujúcim ponúka dostatok vnútorného priestoru a aj v športovej úprave komfort a pohodlné sedenie. Športovo tvarované sedačky majú primeranú tvrdosť ale najmä vynikajúce vedenie, ktoré pri prejazdoch zákrut oceníte.

MINI JCW sa vyznačuje veľmi osobitým štýlom, za nás palec hore (FOTO: transport.sk)

MINI poskytuje skvelú ovládateľnosť, aj pri vyšších rýchlostiach si drží stopu a nezaváha. Pojem nedotáčavosť je tomuto autu cudzia. Radenie osvedčenej 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic je exaktne presné, v športovom režime občas zbytočne drží otáčky príliš vysoko a ak nechcete vyzerať ako amatér, ktorý svoje auto nezvláda, musíte si pomôcť zaradením vyššieho prevodového stupňa pomocou pádiel pod volantom. S váhou 1 675 kg je stále veľmi obratné a svižné. Ako dnes býva zvykom, Countryman ponúka tri jazdné režimy, z ktorých sj najviac pravdepodobne obľúbite práve ten športový. Keď sa už rozhodnete pre MINI s 306 k, bolo by čudné najviac používať režim Eco.

Interiér je jedinečný, dominujú mu kruhové tvary (FOTO? transport.sk)

Obľúbená klasika

Interiér je typický pre značku – kruhové budíky aj kruhový displej multimediálneho systému, dokonca kruhové ovládače klimatizácie. Keď sa zapozeráte, zistíte, že všetko vo vnútri krásne ladí a dopĺňa sa. Škvrnkou na tom všetkom je vyklápací head-up displej, pôsobilo by prémiovejšie, keby sa obraz HUD nasvecoval priamo na čelné sklo. Displej multimediálneho systému je navrhnutý tak originálne, že jeho menšie rozmery neodradia ani zástancov veľkých obrazoviek. Má výbornú grafiku.

MINI Countryman má rázvor 2 670 mm FOTO: transport.sk)

Aby ste nezabudli, že sedíte v špeciálnom aute nesúcom iniciály JCW, okrem športových sedadiel vám to pripomenie aj červený lem palubnej dosky a stredovej konzoly, veľmi vkusný. Mimochodom, nájdete ho aj zvonku na prednej maske a červené sú aj spätné zrkadlá a strecha. Na výber máte okrem červenej ďalšie dve farby. Zvonku jednoznačne zaujmú aj 19″ dvojtónové disky John Cooper Works Circuit Spoke s runflat pneumatikami. Rozmermi môžeme tento športový crossover  označiť za auto vhodné aj pre rodinu, aj keď samozrejme nepôjde o jednotku v praktickosti. Batožinový priestor s objemom 450 litrov a dostatok miesta vpredu aj vzadu (aj pre vyšších ľudí) mu dodávajú na úžitkovej hodnote, takže ako sme spomínali vyššie, štýl neznamená nepraktickosť. MINI je prémiová značka, navyše John Cooper Works znamená to najlepšie, čo automobilka ponúka a to sa odráža aj na cene tohto auta. Základný model Mini Coutryman One s výkonom 75 kW získate od 23 150 eur, testovaný exemplár vo verzii John Cooper Works, ktorý má v sebe asi všetko od pohonu štyroch kolies cez prémiový interiér, asistenčné systémy až po silný dvojlitrový motor dostanete za 42 900 eur.

VozidloMini Countryman John Cooper Works
MotorR4
Druh palivabenzín
Prevodovka8-stupňová automatická
Zdvihový objem valcov1 998 cm3
Max. výkon225 kW (306 k) pri 5 000 – 6 250 min-1
Max. krútiaci moment450 Nm  pri 1 750 – 4 500 min-1
Max. rýchlosť250 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h5,1 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom (WLTP)8,8 – 8,1 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste9,2 l/100 km
Objem batožinového priestoru450 / 1 390 l
Rozmery (d x š x v)4 299 x 1 822 x 1 557 mm
Rázvor2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť1 675 kg
Celková hmotnosť2 175 kg
Cena základného modelu23 150 eur
Cena testovaného modelu42 900 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button