Prvý slovenský test: VW T6.1 Kombi
Modernizovaný rad legendárnych úžitkových vozidiel Volkswagen Transporter s označením T6.1 si už stihol získať priazeň zákazníkov, ak ste sa s ním ale doteraz nestretli, prinášame vám jeho prvý slovenský novinársky test.
Na ten k nám do redakcie dorazila z DS-Car Dunajská Streda verzia Kombi s dlhým rázvorom, ktorá umožňuje prepraviť 9 osôb a vzadu stále poskytuje miesto na nástroje, materiál alebo iné veci, ktoré potrebujete. Toto auto je však maximálne flexibilné a dokáže sa prispôsobiť vašim meniacim sa potrebám. Ak potrebujete prepraviť menej ľudí no viac materiálu alebo náradia, môžete vybrať sedadlá v treťom aj v druhom rade.
Oba rady sú v aute upevnené praktickým systémom, uvoľníte ich jednoduchým potiahnutím poistky. Vzhľadom na ich váhu je praktické vyberať ich vo dvojici, budete to mať rýchlejšie a menej namáhavé. Rôznemu využitiu je prispôsobená aj podlaha, ktorá je pokrytá odolnou gumou a nechýbajú kotviace oká, takže tovar alebo stroje dokážete zagurtňovať. Celková prípustná hmotnosť vozidla je až 3 080 kg.
Prosím, nastúpte si
Pri preprave osôb vás poteší osvetlenie nástupných schodíkov aj jednoduchosť nastupovania do tretieho radu sedadiel. Po odistení poistky sa vám sedadlo odsunie aby ste mohli pohodlne nastúpiť. Kombi je určené na prácu a tomu zodpovedá aj interiér. Poťahy sú z odolného textilu, ktorý sa dá v prípade potreby ľahko čistiť, strechu pokrýva tapacír, pod ktorým sú ukryté rozvody klimatizácie. Poloautomatická klimatizácia Climatic sa dá ovládať zo sedadla vodiča, cestujúci vzadu si ju dokážu prispôsobiť iba nastavením otvorenia alebo zatvorenia prieduchov.
Sedadlo vodiča je nastaviteľné, má bedrovú aj lakťovú opierku, vnútorné spätné zrkadlo má funkciu automatického stmievania, nechýba tempomat, dažďový senzor alebo automatické zapnutie stretávacích svetiel s funkciami Coming home a Leaving home. Za výborný doplnok považujeme funkcie Front Assist a City Emergency brake, ktoré monitorujú priestor pred vozidlom a v prípade prekážky dokážu upozorniť šoféra a pribrzdiť vozidlo tak, aby predišlo zrážke resp.aby sa minimalizovali škody pri náraze. Systém vodiča upozorňuje dostatočne včas a primeraným spôsobom, takže vás nevyľaká žiadnym šokovým spôsobom. Denné, stretávacie aj diaľkové svetlá majú technológiu LED s automatickým nastavením sklonu. Spomínané prvky sú súčasťou doplnkovej výbavy.
V štandardnej výbave nájdete napríklad ESP s brzdovým asistentom, asistentom rozjazdu do kopca a multikolíznou brzdou, start-stop systém, asistent bočného vetra, kontrolu zmeny tlaku v pneumatikách, zadné krídlové dvere s oknom a mnoho ďalších vecí. Pri dlhších trasách by vodiča potešilo ovládanie na volante. To, že volant je „gumový“ nám pri tejto verzii výrazne neprekážalo, je to pracant a tomu je prispôsobená aj palubná doska a multimediálny systém. Na pracovné auto vyzerá displej multimediálneho systému výborne. Odkladacie priestory pripomínajú väčší Crafter, sú po ruke, dostatočne veľké a odkladací priestor nad palubnou doskou má aj 12V vstup. Dvojsedadlo vedľa vodiča má pod sedákmi uzamykateľný priestor, do ktorého môžete odložiť aj drahšie predmety. Testované vozidlo poháňal dvojlitrový motor TDI s výkonom 110 kW (150 k) v spolupráci so 6-stupňovým manuálom, ktorý má veľmi potešil čistými a presnými dráhami radenia.
Keď to zhrnieme, T6.1 Kombi je veľmi praktické vozidlo, odveziete v ňom 9 ľudí a ak sa vám zo dňa na deň zmenia plány, za pár minút z neho môžete mať klasickú dodávku. Zadné krídlové dvere síce neotvoríte do 270° uhla, to však nie je zásadné mínus, podstatná je odolná gumová podlaha aj kotviace oká. Najslabším miestom testovanej T6.1-ky Kombi je jej cena: 39 410 eur bez DPH. Pre náročnejších je v ponuke tiež verzia s pohonom všetkých kolies 4MOTION, 7-stupňovým automatom DSG alebo motor biturbo TDI s dvoma turbami a výkonom 146 kW (199 k).
Vozidlo | Volkswagen T6.1 Kombi |
---|---|
Motor | 2,0 l TDI BMT |
Druh paliva | diesel |
Prevodovka | 6-st. manuálna |
Zdvihový objem valcov | 1 968 cm3 |
Max. výkon | 110 kW (150 k) pri 3 250 – 3 750 min-1 |
Max. krútiaci moment | 340 Nm pri 1 500 – 3 000 min-1 |
Max. rýchlosť | 183 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 11,9 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 6,8 – 7,2 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 7,1 l/100 km |
Objem ložného priestoru | 5,8/6,7/9,3 m3 |
Rozmery (d x š x v) | 5 304 x 2 297 x 1 990 mm |
Rázvor | 3 400 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 930 kg |
Celková hmotnosť | 3 080 kg |
Cena základného modelu | od 24 490 eur bez DPH |
Cena testovaného modelu | 39 410 eur bez DPH |