Jazda s Volkswagen Multivan
Jazda s Volkswagen Multivan. Vyskúšali sme siedmu generáciu Volkswagenu Multivan v predĺženej verzii Long a s najvýkonnejším motorom 2.0 TSI so 150 kW. Dokáže dynamika obhájiť pomerne vysokú cenu a vyššiu spotrebu?
Volkswagen Multivan T7 sme testovali už trikrát, vyskúšali sme základný motor 1.5 TSI/100 kW, plug-in hybrid 1.4 TSI/110 kW aj jedinú naftu 2.0 TDI/110 kW. Teraz sme dostali možnosť vyskúšať si vrcholný motor, benzínový dvojliter 2.0 TSI.
Zamatovo výkonný
Tento zážihový štvorvalec pracujúci s priamym vstrekovaním paliva disponuje maximálnym výkonom 204 k v pásme 5000 – 6500 min-1, rovnako tak najvyšší krútiaci moment 320 Nm má vodič k dispozícii už od 1600 až do 4300 otáčok, čo je viac ako pri naftovom TDI. A hoci plne vybavený Multivan v predĺženom variante Long váži 2,1 t, maximálne až 2,85 t, motor mu prepožičiava na také veľké auto naozaj skvelú dynamiku. Tá je navyše k dispozícii prakticky kedykoľvek. Štvorvalec je tiež mimoriadne dobre odhlučnený. Štandardne je doplnený sedemstupňovým automatom DSG, ktorého spojky si pri rozjazde nedokážu úplne poradiť so silou motora. Aby bol rozjazd plynulý a nepretočili sa predné kolesá, chce to naozaj jemnú prácu s plynom.
Jazda s Volkswagen Multivan
Dosť hladný
Tá sa ale hodí vlastne stále, pretože motor je dosť citlivý na zaobchádzanie aj z hľadiska spotreby. Vysoká hmotnosť spolu s veľkou čelnou plochou predstavujú značné odpory, ktoré treba prekonať. Rozptyl spotreby dokáže byť skutočne značný. S veľmi veľkým vypätím sme dosiahli minimum 7,8 l benzínu na 100 km, bežným štýlom si motor nárokuje okolo 9 l, a keď sa vydáte na diaľnicu a dodržujete rýchlostné limity, pod 10 l sa nedostanete. To platí aj pre mesto. A pretože palivová nádrž má objem 60 l, dojazd sa pohybuje okolo 550 km. A to pri rodinnom vozidle, ktoré svojím komfortom a obrovským vnútorným priestorom priamo nabáda k dlhým cestám, jednoducho nie je veľa.
Ideál nielen pre rodiny
Multivan T7 už nie je derivát dodávky, ale je postavený na osobnej platforme MQB. Ponúka sa v dvoch dĺžkových variantoch so zhodným rázvorom 3124 mm, Long má ale o 200 mm dlhší zadný previs, čo prinieslo najmä zväčšenie batožinového priestoru, ktorý má za tretím radom sedadiel objem 1900 l (krajná pozícia sedadiel). Avšak vďaka dômyselnému systému uchytenia samostatných sedadiel do koľajníc sa dá s vnútorným priestorom dosť hrať a upravovať miesto pre cestujúcich a ich náklad. Keď treba, je veľmi ľahké sedadlá z koľajníc vybrať. Testované vozidlo malo konfiguráciu 2+2+3, ale variácií je oveľa viac, maximum cestujúcich je ale sedem.
Jazda s Volkswagen Multivan
Nemá konkurenciu
Cestovateľský komfort zaisťuje nielen veľký vnútorný priestor, ale aj skvelé odhlučnenie, vyhrievanie všetkých sedadiel, elektrické otváranie všetkých dverí alebo adaptívny podvozok DCC. Svoje limity však má pri prejazde ostrých dier, kedy nedokáže zabrániť väčšiemu nárazu. Inak sa ale Multivan, hoci meria na dĺžku cez päť metrov, riadi skôr ako osobné vozidlo než ako dodávka. A to je hlavný rozdiel proti predchodcovi T6.1, ktorý sa mimochodom stále predáva. Avšak našou voľbou by bol jasne motor TDI, a to aj napriek horšej dynamike. Jeho spotreba nie je zďaleka taká citlivá na jazdný štýl.
Volkswagen Multivan Long Style
Technické údaje
Názov: | Volkswagen Multivan Long Style 2.0 TSI |
Motor: | R4/zážihový, preplňovaný |
Zdvihový objem: | 1984 cm3 |
Max. výkon: | 150 kW (204 k)/5000 – 6500 min–1 |
Max. krútiaci moment: | 320 Nm/1600 – 4300 min–1 |
Maximálna rýchlosť: | 200 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: | 9,4 s |
Prevodovka: | A7 |
Kombinovaná spotreba: | 7,7 l/100 km |
Spotreba v teste: | 8,8 l/100 km |
Emisie CO2: | 175 g/km |
Pohotovostná hmotnosť: | 2062 kg |
Celková hmotnosť: | 2847 kg |
Objem batožinového priestoru: | 1900/3500 l |
Rozmery d × š × v: | 5173 × 1941 × 1907 mm |
Rázvor: | 3124 mm |
Základná cena test. vozidla: | 59 520 EUR s DPH |